![]() |
Is Bracke de broer van Leterme?
|
Mr De Man heeft best wel een grote mond. Typisch vb'ers, veel praatjes.
|
milequet heeft toch ook een geweldig grote mond
|
Citaat:
|
Citaat:
Bracke vind ik ook niet slecht op tv, hij kan dat, 't dan ook zijne stiel. Daarom is politicus nog niet zijn stiel... ik hoor hier vooral weer tig keer de poging om Vlaamse onafhankelijkheid maar niet in de mond te nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De verzameling der Franstalige politici bezit collectief over een grote mond. Blufpoker zoals Filip het perfect weet te verwoorden. Welaan dat is hetgene dat je moet durven doorprikken. En dat zal niet gaan door mee te huilen met de wolven in het bos. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
... die mogelijkheid is dan ook op geen enkel moment geboden. De hele politieke actualiteit draaide eigenlijk rond het niet meer werken van de Belgische staat. Nergens is er ooit een fatsoenlijk debat geweest over de Vlaamse onafhankelijkheid. Nergens ook heeft de nva de moeite gedaan om de mensen uit te leggen wat Vlaamse onafhankelijkheid is of kan betekenen. Ik mag dat natuurlijk niet zeggen, maar het is absoluut noodzakelijk om nu de publieke opinie eerlijk duidelijk te maken dat het net dat is wat we nodig hebben. |
Citaat:
Intriest vind ik dat Bracke probeerde het nog af te doen alsof hij niet wilde onderhandelen... als bhv in een groter pakket steekt dan ben je er al over aan het onderhandelen. Zo simpel is dat. (Ook gezien dat Bracke vertelde dat hij het vb-voorstel ter splitsing dat het vb meteen zal indienen zal steunen?) |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens heb ik ook Dewever ooit op tv horen zeggen dat BHV buiten de onderhandelingen over een staatshervorming valt daar de splitsing van BHV gewoon de toepassing van de grondwet is. |
Citaat:
|
Ik krijg eigenlijk meer en meer sympathie voor Bracke. Je merkt nog wel de verborgen rode kantjes in hem, maar hij is eigenlijk de man die de vlamingen nodig heeft: hij vertrekt namelijk niet vanuit het romantische gedachtengoed van vlaanderen als prachtig volk en geschiedenis en blablabla, neen, hij vertrekt vanuit de hedendaagse realiteit:
Belgie zoals het nu is werkt niet, en daar moet iets drastisch mee veranderen. En ja, dit zal via evolutie moeten en niet via revolutie. Kom zeg, stel je eens voor: vlaanderen roept onafhankelijkheid uit. En dan? Brussel zal niét bij Vlaanderen willen, in geen 1000 jaar. En degene die dan Brussel willen inlijven, zijn al even erg als de waalse milquets die wallonie willen uitbreiden. Oké, vlaanderen zonder Brussel dan maar? En wat met het leger, ook maar splitsen? Waardoor het relatief gezien nog méér geld zal kosten? En wat met de administratie die nu in Brussel gevestigd is, zomaar verhuizen? Alsof die bedrijven weg zullen willen, ze zitten in de Europese hoofdstad, dat zullen ze niet laten voor het vlaamse platteland als het ware. Zo zijn er veel te veel dingen om op te sommen, waardoor een splitsing ons meer zou kosten dan opbrengen. En dan stopt de zin van onafhankelijkheid, punt uit. Edit: en zoals Bracke zelf zei: het zijn de roepers langs vlaamse kant die ervoor gezorgd hebben dat de walen niks meer willen toegeven, want de belangen zijn daarvoor nu te groot geworden. Net zoals de roepende Milquets zorgen voor radicalisering van de eisen in Vlaanderen |
Bracke is een fantastisch politicus
|
Citaat:
|
Citaat:
Het Grondwettelijk Hof stelde toch ook dat de kieskring BHV ongrondwettelijk is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be