Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Heeft de uitslag van de stem van Nederlanders invloed op ons stemgedrag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140112)

pca 9 juni 2010 09:06

Heeft de uitslag van de stem van Nederlanders invloed op ons stemgedrag

Pim Fortuin is niet meer. Wel hebben ze daar een "Dewinter", oeps, "Geert Wilders"

Henri1 9 juni 2010 09:07

Alsof het ons ene jota kan schelen waar die Hollanders voor kiezen ?

plakker 9 juni 2010 09:07

Mij boeit het wel, maar het zal mijn stemgedrag niet aanpassen, ik zou niet weten waarom.

schietboog 9 juni 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pca (Bericht 4804432)
Pim Fortuin is niet meer. Wel hebben ze daar een "Dewinter", oeps, "Geert Wilders"

Wow, echt nieuws.

Zwartengeel 9 juni 2010 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4804434)

De Vlaamse media volgen de Nederlandse politiek echt wel meer dan jij denkt (en uiteraard ook heimelijk hoopt), hoor.

JP Coen 9 juni 2010 09:18

Citaat:

Nederland is al 400 jaar een onafhankelijke staat en Vlaanderen moet dat nog worden.
Dat is het verschil.
Daarom zijn de verkiezingen niet te vergelijken.

toccata 9 juni 2010 09:21

Citaat:

Ik vind dat zeer belangrijk
Als rechts wint komen er nieuwe kerncentrales in Nederland:|

Bert Deckers 9 juni 2010 09:21

Citaat:

Uw 'ons', daar hoor ik niet bij hoor. De Open-vld hoopt anders wel op een gelijkaardige trend als in Nederland hoor. Maar ja, fundamentalistische en unitaristische partijtjes zoals de uwe zullen we daar in Nederland niet terugvinden, dat klopt.

Sidharta 9 juni 2010 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pca (Bericht 4804432)

Wilders krijgt in Nederland ongeveer 10% .Voor Dewinter in Vlaanderen zal het niet veel anders zijn.

grhluna 9 juni 2010 10:25

zeker cvp en de partij van harry potter
de achterban he

Ernst Niessen 9 juni 2010 10:44

De stembureaus zijn in Nederland om 07.30 uur opengegaan en rond dat tijdstip stonden er al rijen mensen te wachten om hun stem uit te brengen. Het integratiethema van Wilders heeft plaatsgemaakt voor de angst bij velen voor de ineenstortende economie van (Zuid-)Europa en daarvoor zoekt men steun bij de financiële degelijkheid van de VVD. De ochtendedities van de landelijke dagbladen meldden vanochtend dat het een nek-aan-nekrace wordt tussen Rutte (VVD) en Cohen (PvdA) met een voordeel voor de VVD van drie tot vier zetels.

Felix (be) 9 juni 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4804784)
De stembureaus zijn in Nederland om 07.30 uur opengegaan en rond dat tijdstip stonden er al rijen mensen te wachten om hun stem uit te brengen. Het integratiethema van Wilders heeft plaatsgemaakt voor de angst bij velen voor de ineenstortende economie van (Zuid-)Europa en daarvoor zoekt men steun bij de financiële degelijkheid van de VVD. De ochtendedities van de landelijke dagbladen meldden vanochtend dat het een nek-aan-nekrace wordt tussen Rutte (VVD) en Cohen (PvdA) met een voordeel voor de VVD van drie tot vier zetels.

Met (niet geheel onterechte) angst zaaien ivm de ineenstortende economie,
is men hier te lande ook druk doende.
De communautaire en "Wilders"-thema's staan in Vlaanderen inmiddels wat op de achtergrond,
maar dat zal na 13 juni wel weer veranderen.

Na 13 juni gaan ook de Franstalige partijen de economische thema's ontdekken,
en wordt het communautaire op een gegeven moment volledig onder de mat gschoven.

Adam Smith 9 juni 2010 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4804488)

Ach ik kom van de andere kant van de grens, namelijk West (Noord) Brabant ;en ook als er in Nederland geen kerncentrales zouden komen (hoeft niet, maar ik ben er niet principieel tegen (alles heeft voor- & nadelen)), zitten we nog behoorlijk dicht bij de Belgische kerncentrale Doel....

Henri1 9 juni 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4804482)
Nederland is al 400 jaar een onafhankelijke staat en Vlaanderen moet dat nog worden.
Dat is het verschil.
Daarom zijn de verkiezingen niet te vergelijken.

Hoop vooral veel Vapona spray om om uw territorium te vrijwaren van allochtonen waaronder "luie" Walen.

Henri1 9 juni 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4804491)
Uw 'ons', daar hoor ik niet bij hoor. De Open-vld hoopt anders wel op een gelijkaardige trend als in Nederland hoor. Maar ja, fundamentalistische en unitaristische partijtjes zoals de uwe zullen we daar in Nederland niet terugvinden, dat klopt.

Zorgt U maar dat U tegen zondagavond een "kast vol" doekjes tegen het bloeden paraat hebt.
Het gaat zeer doen.

Henri1 9 juni 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4804784)

U ziet dus dat ook de Nederlanders bewust gaan stemmen.

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 11:57

Citaat:

Als extreem links groen wint, kunnen we met zijn allen op de hometrainer.

Henri1 9 juni 2010 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4804946)
Als extreem links groen wint, kunnen we met zijn allen op de hometrainer.

En dan maar zweten en scheten laten wat dan ook weer voor meer CO2 uitstoot zorgt......

Vicieuze cirkel.....

Ernst Niessen 9 juni 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) (Bericht 4804849)
Met (niet geheel onterechte) angst zaaien ivm de ineenstortende economie,
is men hier te lande ook druk doende.
De communautaire en "Wilders"-thema's staan in Vlaanderen inmiddels wat op de achtergrond,
maar dat zal na 13 juni wel weer veranderen.

Na 13 juni gaan ook de Franstalige partijen de economische thema's ontdekken,
en wordt het communautaire op een gegeven moment volledig onder de mat gschoven.

Na B-H-V zal de kwestie van de Belgische staatsschuld in alle bizarre details voor het voetlicht worden gebracht. De federale regering kon hierover zelf nog geen rapport uitbrengen aan de comité van ministers van financiën, dat door Europees president Van Rompuy bijeen is geroepen.

bgf324 9 juni 2010 12:07

Citaat:

Dat terwijl wij hier nog met:
- Verschrikkelijk hoge prijzen zitten
- Antieke en vervuilende thermische centrales die werken op fossiele brandstoffen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be