Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Ik weet het nog altijd niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140118)

Puingeest SN 9 juni 2010 10:10

Ik weet het nog altijd niet

Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen zondag...

N-VA: te rechts-liberaal
SP.a, CD&V, OVLD: te systeembehoudend gericht
VB: zwalpend op zoek naar een houvast
Groen: te scoutsachtig
PVDA, LSP: te belgischgezind
LDD: op sterven na dood

Wie blijft er nog over?

plakker 9 juni 2010 10:11

Een houvast bieden aan een partij voor de gewone mens? :lol:

Tommm 9 juni 2010 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puingeest SN (Bericht 4804662)
Ik weet nog altijd niet op wie ik ga stemmen zondag...

N-VA: te rechts-liberaal
SP.a, CD&V, OVLD: te systeembehoudend gericht
VB: zwalpend op zoek naar een houvast
Groen: te scoutsachtig
PVDA, LSP: te belgischgezind
LDD: op sterven na dood

Wie blijft er nog over?

Blanco? :)
Probeer te bedenken wat je het minst aanstaat, rechts-liberaal, systeembehoudend, stuurloos, scoutsachtig, te Belgisch of te euh, comateus.

Txiki 9 juni 2010 10:12

Stem dan niet, he zeg.

Puingeest SN 9 juni 2010 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4804669)
Een houvast bieden aan een partij voor de gewone mens? :lol:

Wat bedoel je hiermee?

Henri1 9 juni 2010 10:17

Komt den B.U.B. nog op ?

Puingeest SN 9 juni 2010 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 4804671)
Blanco? :)
Probeer te bedenken wat je het minst aanstaat, rechts-liberaal, systeembehoudend, stuurloos, scoutsachtig, te Belgisch of te euh, comateus.

Blanco is een verloren stem. Bij elk van de grote partijen stoot ik op een probleem. Kopstemmen is nog een optie, misschien, maar die gaat dan ook sowieso naar één van die partijen. En dat wil ik niet. Is er geen alternatief?

Puingeest SN 9 juni 2010 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4804674)
Stem dan niet, he zeg.

Ah, wie zich niet terugvindt in de partijen, moet z'n mond maar houden?

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 10:18

Op wie hebt u vorige keer gestemd?

Puingeest SN 9 juni 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4804689)
Komt den B.U.B. nog op ?

Dat is al helemaal lachwekkend...

plakker 9 juni 2010 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puingeest SN (Bericht 4804685)
Wat bedoel je hiermee?

Jij zei over VB dat ze op zoek waren naar een houvast ;-)

Den Duisteren Duikboot 9 juni 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puingeest SN (Bericht 4804693)
Blanco is een verloren stem. Bij elk van de grote partijen stoot ik op een probleem. Kopstemmen is nog een optie, misschien, maar die gaat dan ook sowieso naar één van die partijen. En dat wil ik niet. Is er geen alternatief?

Als je het met alle partijen ongeveer even (on)eens bent, is de beste oplossing misschien te kijken naar de peilingen: welke partij wordt door de andere kiezers ondergewaardeerd?

Puingeest SN 9 juni 2010 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4804696)
Op wie hebt u vorige keer gestemd?

Met de Vlaamse verkiezingen? Op N-VA. En ik zou daar nog op stemmen, maar hun sociaal-economisch programma is me te donkerblauw en te Europees.

Puingeest SN 9 juni 2010 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4804704)
Jij zei over VB dat ze op zoek waren naar een houvast ;-)

Tja, dan zou die partij toch eerst eens moeten duidelijk maken welk houvast ze zoekt. ;-)

jovad 9 juni 2010 10:22

Wat vind je zelf belangrijk? Wat zijn jouw prioriteiten en hoe kijk je naar de wereld: links (de rijken moeten de crisis betalen) of rechts (iedereen moet een duit in het zakje doen, te beginnen bij de overheid). Doe misschieen eens een stemtest op de Standaard ofzo

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puingeest SN (Bericht 4804710)
Met de Vlaamse verkiezingen? Op N-VA. En ik zou daar nog op stemmen, maar hun sociaal-economisch programma is me te donkerblauw en te Europees.

Spijt van?

Gwyndion 9 juni 2010 10:23

Ik zou u aanraden om NV-A te stemmen. Groen? Een daadkrachtige regering is zowiezo al moeilijk, laat staan als men 4 partijen nodig heeft voor een Vlaamse meerderheid, wat toch het doel is hoop ik.O-VLD en CD&V, deze proberen nu hun handen in onschuld te wassen en alle schuld op een ander af te schuiven. Wie heeft echter Fortis, Electrabel,... voor een appel en een ei verkocht, ze verkopen staatsgebouwen en huren deze terug in volle economische groei "want het staat zo mooi op de begroting". Sp-A heeft een paar deftige mensen, daar niet van, maar ze durven gewoon niet ingaan tegen de PS en als je "recht in de ogen" (of heo het programma ook heet) weet je dat ze geen commentaar moeten geven op de NV-A als het over meewerken gaat. VB...heeft een deel goede punten maar zal spijtig genoeg niet mogen meedraaien tenzij VB, NV-A en LDD de rangen sluiten, zet zichzelf teveel in een issolement door hun racisme en discriminatie (al wat verbeterd tav vroeger maar nog veel werk). De NV-A is zeker niet perfect en een regering vormen zal moeilijk zijn en enkele compromissen vergen, laten we ons daar geen illusies over maken, maar BDW legt tenminste wat kracht aan de dag en knielt niet zoals de CD-V voor de postjes.

Zwartengeel 9 juni 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4804689)
Komt den B.U.B. nog op ?

Enkel in zijn natuurlijke biotoop, zijnde BHVW.

Puingeest SN 9 juni 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4804707)
Als je het met alle partijen ongeveer even (on)eens bent, is de beste oplossing misschien te kijken naar de peilingen: welke partij wordt door de andere kiezers ondergewaardeerd?

LDD en Groen, maar die twee zijn toch te gek om te helpen donderen. LDD stelt niets voor en heeft een voorzitter die nog voor de stembusgang de handdoek in de ring gooit. En Groen, dat zijn leuke toffe boys en girls met ietwat wereldvreemde voorstellen. Bovendien vind ik ze niet radicaal Vlaams genoeg.

Puingeest SN 9 juni 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4804719)
Spijt van?

Van die stem? Nee, op zich niet. Maar wat die partij nu op tafel legt van voorstellen voor een sociaal-economisch beleid doet me huiveren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be