![]() |
Eerste prognose: VVD grootste, CDA verliest fors.
Volgens de 12.309 deelnemers aan NUpoll wordt de VVD woensdag de grote winnaar van de Tweede Kamerverkiezingen. De liberalen zouden met 33 zetels vier zetels meer halen dan de PvdA.
Verkiezingenslideshow Het CDA, met 41 zetels nu nog de grootste fractie in de Tweede Kamer, krijgt volgens NUpoll harde klappen. :thumbsup: De partij van Jan Peter Balkenende moet vijftien zetels inleveren en eindigt met 26 volksvertegenwoordigers als derde partij. De PVV zou zijn huidige zetelaantal bijna verdubbelen, en groeit van negen naar zeventien. Daarmee is de PVV de vierde partij van het land. http://www.nu.nl/nieuws/2265708/nupo...winst-vvd.html Mogelijke kabinetten: Op basis van de voorspelling van NUpoll haalt de vorige coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie met 61 zetels bij lange na geen meerderheid meer. Ook een paars kabinet van VVD, D66 en PvdA (71 zetels) lijkt niet mogelijk, tenzij een vierde partij aanschuift. Met GroenLinks (tien zetels) kan zo'n kabinet wel rekenenen op ruime steun in de Kamer. Lijkt mij welhaast onmogelijk. Het hervormingskabinet waarvoor CDA-leider Balkenende zijn voorkeur onlangs uitsprak behoort wel tot de mogelijkheden. Volgens NUpoll kunnen CDA, VVD, D66 en GroenLinks samen rekenen op 78 zetels. GroenLinks met de VVD ? Een rechts kabinet van VVD, CDA en PVV haalt met 76 zetels een minimale meerderheid. CDA met PVV ? Ook bijna onmogelijk. |
Ik gaan der vanavond mee een goei jat kaffee eens voor zitten, aan de buis gekluisterd heet dat.
Dus geen Forum vanavond....;-) |
Citaat:
Dat wordt nachtwerk, want er is overal met het potlood gestemd. |
Citaat:
De "echte peilingen" (die naar je mening vragen, niet naar je gok) voorspellen overigens iets mee strategische stemmers, iets meer winst voor de grote partijen en dus een iets makkelijkere coalitievorming. Zie ook de "Rutte is een homo want Egmond heeft er verstand van"-draad. |
Citaat:
|
Etentje van Wiegel met Van Agt.
Daarna meteen Van Agt 1 Wie weet dat nog ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wordt een hele lastige formatie.
Ik zie overgens de PVV niet in de regering. |
Citaat:
Laat die het maar doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je ook gestemd? Voor wie dan? En wat wordt het? Wat met Job Yes We Cohen? Groeten van .... Hahahaha! |
Citaat:
|
Citaat:
|
en depeilingen ahdden weer ongelijk wilders scoort nog meer hij zou 23 zetels halen na exit polls mssh nog meer na echte uitslagen!:lol:
|
Citaat:
|
Waar kan je online de verkiezingsuitslagen volgen? Op NOS.nl vind ik niet meteen een uitslagenpagina tussen, en die van NRC is onpraktisch.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be