![]() |
CDA Nederland zou 50% verliezen, een voorproefje van Belgie?
Volgens de prognose zou de CDA bijna 50% kwijtspelen. De CDA is de "Nederlands" tegenhanger van de CD&V hier ( volgens wat ik lees ). De SP verliest 1/3de ...
Ben nu geen expert op gebied van Nederlandse politiek, maar dit zou wel eens slecht nieuws kunnen zijn voor de CD&V in België. Het zou mogelijk nog meer kiezers kunnen wegjagen van de CD&V? Wat denk je, zal dit gevolgen hebben op de Belgische politiek ook? |
ocharme marianne
wiens schuld zou het deze keer zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
De nederlandse hebben niks met de belgische te maken . Geen enkele vlaming volgt dat en gaat zeker zijn keuze niet laten veranderen omdat balkenende verliest .
|
Nederland met belgie vergelijken is totaal onzinnig. Nederland kent geen communautaire problemen. Hier in belgie is belgie het probleem , zo simpel is dat.
|
Citaat:
|
belgie volgt nederland altijd
|
Citaat:
|
Als het regent in Amsterdam, druppelt het in Antwerpen.
|
De Cd&V stemmer zijn over het algemeen oudere mensen die men niet op fora als deze aantreft, de meerderheid beschikt amper over een internetverbinding me dunkt.
Jammer maar helaas zijn verkiezingspolls online dan ook meestal een grove onderschatting van de stemmen op de tsjeven. |
een pandoering van jewelste zoals in holland zou de tjeeven hier bij ons mss wel eens goed kunnen doen en de arrogantie van hun kopstukken die mentaliteit van "de kiezer zal het weer niet begrepen hebben" eens doen herzien en wat meer respect opbrengen voor hun kiesvee !
|
Dan zou 13 juni 2010 echt een glorieuze dag worden...N-VA die het VU-recordpercentage verpulvert en CD&V die een historisch lage score behaalt. Zalig. Laten we duimen.
|
Citaat:
Ik denk dat je niet mocht spreken van een "jong" doelpubliek. De meeste mensen waren er 40 op zijn minst ( toch wat zichtbaar was op TV ). Je mag ook niet vergeten, de groep oudere CD&V stemmers, de zogenoemde kattenkoppen, welke altijd trouw op hun Christelijke partij stemde, is al heel wat jaren aan het uitsterven ( letterlijk ). Dat is een deel van de reden dat de CD&V, niet meer hun "macht" heeft dat men vroeger had. De pastoor zit niet meer te preken dat men voor de Katholieken moest gaan stemmen, want er zit bijna geen volk meer in zijn kerk. En wat er in zit, is vaak de uitdovende "praktiserende" gelovigen. In mijn mening, is dit een deel van de reden dat de CD&V, over de jaren langzaam terugzakt ( soms maken ze idd een bokkensprong met een beetje populistische programma zoals "5 minuten politieke moed" ). Maar in de praktijk, zal de CD&V, in de toekomst ook wel rond de 15%, zoals VLD/SPA gaan hangen. Ik denk zelf van die 3 partijen, dat de VLD de meeste kans heeft om zich te herpakken ( bij de volgende verkiezingen ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be