![]() |
Na de nacht van de lange messen: wie zal CD&V leiden
De CD&V gaat zowieso verliezen. Wellicht hard genoeg om een nacht van de lange messen mee te maken. Wie zal uit het slachtveld opstaan? Een Belgicist of een Vlaamsgezinde?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlaamsnationalisme is de hype onder de partijen dus een Vlaamsnationalist.
|
Citaat:
|
Belgicist Vanackere.
|
Citaat:
Trouwens, ge moet ze zien afgeven op de NVA (toch hun voormalige kartelpartner...), dat Vlaams profiel was enkel schijn (en enkel vertegenwoordigd bij een zeer kleine fractie van de partij), hun ACW zuil is veel groter (en belgicistischer en linkser) |
Citaat:
dat nep (!) vlaams profiel zal alleen terug aangemeten worden als ze federaal in de oppositie zouden raken, maar het blijft tijdelijk en nep natuurlijk. |
Ik gok op Van Rompuy (broer van, he). Die kan de CD&V een Vlaamser profiel aanmeten zonder teveel tegen de schenen van de elite te trappen. Mogelijk kan hij zelfs zijn partij in de regering loodsen mits de nodige excuses aan BDW. Leterme krijgt dan Financien, en zo zijn de internationale gemoederen (ingebeeld of niet) direct bedaard.
|
Citaat:
|
Heb Kris Peeters gestemd, maar ik vrees dat ook hij vanaf hij naar het federale niveau overstapt, van Vlaams naar Belgisch profiel kamelioniseert.
|
Ik heb "andere" gestemd: Van Deurzen staat er niet bij. Volgens mij gaat de Vlaamse strekking van de CD&V terug overnemen, of er komt zware vaandelvlucht naar de NVA.
Huub Broers is de eerste CD&V er die zelf zijn overstap bekend maakte |
Citaat:
|
Ik vermoed (als Nederlander) dat Peeters wel een kans kan maken. Hoewel de 'carrière-move' van Vlaams naar federaal niveau, zie Leterme, niet goed uit hoeft te pakken, iets wat hij allicht in zijn overwegingen mee zal nemen.
Maar het is dus al zo duidelijk dat de CD&V haar Nederlandse zusterpartij het CDA achterna gaat? |
Citaat:
|
Ik zie Leterme wel weer naar de top van de partij schieten. Een echte tsjeef die het gewoon niet gemakkelijk heeft gehad met de Franstaligen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be