![]() |
Mark Eyskens: "Laat niet-politici het communautaire dossier voorbereiden"
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4751464788.htm
Bang, banger, bangst! |
Citaat:
|
CVP op zijn allerdaagst ;)
|
Altijd maar dat van zich af schuiven, verantwoordelijkheid ontlopen.
|
Zo wordt een Vlaamse emerderheid vormen wel erg moeilijk, hij zegt feitelijk dat 30-35% van de Vlaamse stemmen van geen tel zijn...Niet dat we anders gewoon zijn...
|
Niet-politici? Mag Matthias Storme dan ook meedoen?
|
Citaat:
|
Of djimi?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe staat het met de laatste roddels in Brussel man? Was er gisteren nog. Louisalaan, flagetplein, nog een Luikse de weg gewezen. |
Zo dwaas is dat niet, maar kijk naar de BAM, als een privévoorstel wordt uitgewerkt, komt d epolitiek dan toch weer op de koord dansen
|
Citaat:
|
die man ziet er nog altijd even fris
en corrupt uit |
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Ik versta dat Eyskens aanstuurt op een zakenkabinet zoals in de jaren dertig met de bankiers in de regering. Echter, die niet-politici zouden geen enkele legitimiteit vanuit de bevolking hebben daartoe. Dat is de politieke besluitvorming onttrekken aan een democratische controle.
Indien zo'n zakenkabinet het communautaire zou moeten voorbereiden, dan hebben wij als bevolking de legitimiteit en het recht te weten wat dit kabinet zou voorstellen, én daarover onze mening te geven in de vorm van een referendum. Pas dan, en slechts dan, zouden de politieke partijen daarmee iets kunnen aanvangen. Alle andere werkwijzen zouden uitingen van een gebrek aan democratie zijn. |
juist
eerst A zeggen en nooit B zeggen de goude liberale regel |
Citaat:
Voor de rest: weinig vrolijke gezichten op straat. Dat ik zelf opgewekt "Hallo!" zeg tegen iedereen die ik tegenkom, lijkt niet te helpen ;-) |
Citaat:
|
Hoho, zou kik daar ook myne seg in keun toen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be