Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het is niet de N-VA die (nu al) toegeeft (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140196)

backfire 10 juni 2010 12:37

Het is niet de N-VA die (nu al) toegeeft

Na sp.a en, évidemment, de CD&V, zegt nu ook Open Vld, bij monde van Quickenborne, dat het inschrijvingsrecht een mogelijke toegeving is bij de B-H-V-onderhandelingen.

Lees het zelf: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...hrijvingsrecht

Vlaamse frontvorming? Laat me niet lachen.

Gwyndion 10 juni 2010 12:40

Ik ben nu geen rechtsgeleerde maar is een inschrijvingsrecht niet evenzeer onwettig? Dit overschrijd toch evenzeer de grenzen? Geeft mensen uit een bepaalde streek mogelijkehden die elders niet bestaan? Ik weet dat er een wet is zodat de mogelijkheden in deze gemeentes wat flexibel zijn maar er is toch een grens?

stropdrager 10 juni 2010 12:41

De verkiezingen hebben nog niet eens plaatsgevonden; op dit moment vinden er geen onderhandelingen plaats, maar toch hebben sommige Vlaamse partijen het al over "toegeven." Geen wonder dat Vlamingen bij communautaire onderhandelingen steeds aan het kortste eind trekken.

Xenophon 10 juni 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4807828)
Ik ben nu geen rechtsgeleerde maar is een inschrijvingsrecht niet evenzeer onwettig? Dit overschrijd toch evenzeer de grenzen? Geeft mensen uit een bepaalde streek mogelijkehden die elders niet bestaan? Ik weet dat er een wet is zodat de mogelijkheden in deze gemeentes wat flexibel zijn maar er is toch een grens?

Dat maakt de belgen helemaal niets uit, de bedoeling is dat Belgie blijft bestaan zodat Vlaanderen de kans heeft om haar helemaal te ontplooien in de knechtenrol.

Garry 10 juni 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4807816)
Na sp.a en, évidemment, de CD&V, zegt nu ook Open Vld, bij monde van Quickenborne, dat het inschrijvingsrecht een mogelijke toegeving is bij de B-H-V-onderhandelingen.

Natuurlijk. N-VA heeft als enige taak of doel de kiezers van het VB afromen. Verder zal er weinig veranderen en zullen de kiezers met hun zoveelste kater blijven zitten. Maar geen nood, binnen vier jaar is de grootste hoop van de goedgelovige die kater al weer lang vergeten, zo hopen ze althans toch.

Xenophon 10 juni 2010 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 4807829)
De verkiezingen hebben nog niet eens plaatsgevonden; op dit moment vinden er geen onderhandelingen plaats, maar toch hebben sommige Belgische anti-Vlaamse partijen het al over "toegeven." Geen wonder dat Vlamingen bij communautaire onderhandelingen steeds aan het kortste eind trekken.

Ik heb uw post even aangepast aan de realiteit.

De gemuilkorfde 10 juni 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4807816)

Wat een verraad van VLD, CD&V en SP.a !
We moesten BHV splitsen omwille van het feit van de oneerlijke situtatie dat die Franstaligen die hier in Vlaanderen wonen voor die Brusselse partijen kunnen stemmen.
We splitsen, en geven weer inschrijvingsrecht.
Dus we hebben alleen de Vlaamse kiezer bedrogen, want via dat inschrijvingsrecht kunnen ze exact doen wat van tevoren net de probleemsituatie is.

Wat ik mij afvraag : kan een Nederlandstalige kiezer die in Waals Brabant woont dan niet opnieuw klacht indienen bij he Grondwettelijk Hof wegens ongelijkheid ?
Er zijn in die nep-oplossing immers weer 2 soorten Belgen, en de ene krijgt opnieuw meer rechten dan de andere.

Zwartengeel 10 juni 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4807836)
Ik heb uw post even aangepast aan de realiteit.

Ik bewonder deze keer toch de moed van die Belgische anti-Vlaamse partijen dat ze niet tot 14 juni gewacht hebben om de aap uit de mouw te laten komen.

Bad Attila 10 juni 2010 13:17

Citaat:

1. het bestaat al voor Voeren en Komen, voor Komen weet ik het niet meer juist, maar de Voerenaars kunnen zich inschrijven in Aubel (Luik) en er gaan stemmen. (ik weet ook niet meer over verkiezingen het gaat, maar ik dacht toch de federale)
2. het Grondwettelijk Hof heeft zeer duidelijk gezegd dat er "bijzondere" maatregelen genomen konden worden in Vlaams-Brabant gezien de specifieke situatie in de provincie

gehuigert 10 juni 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4807833)
Natuurlijk. N-VA heeft als enige taak of doel de kiezers van het VB afromen. Verder zal er weinig veranderen en zullen de kiezers met hun zoveelste kater blijven zitten. Maar geen nood, binnen vier jaar is de grootste hoop van de goedgelovige die kater al weer lang vergeten, zo hopen ze althans toch.

Bull shit? Iedereen verloor procentjes ten gunste van NVA. (afhankelijk van de ene peiling in vgl met de andere bereikt sp.a wel een status quo maar zowel vld als cd&v als ldd als vb verliezen aan de nva)

EddyBal 10 juni 2010 13:28

Citaat:

Ik ben 100% VOOR inschrijvingsrecht in Brussel voor de randbewoners en zeveraars elders.

slechts één voorwaarde: als ze zich daar éénmaal inschrijven, mogen ze lokaal ook niet meer in hun woonplaats de burgemeester kiezen. Kiezen of delen ;)

onnoembaar 10 juni 2010 13:31

Citaat:

Het wordt ook in Voeren toegepast...

gehuigert 10 juni 2010 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar (Bericht 4807949)
Het wordt ook in Voeren toegepast...

En in Komen? Of mogen er enkel Vlaamse stemmen overgeheveld worden maar geen Waalse?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be