Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   87 procent van de mensen wil behoud provincies! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14020)

Patriot! 17 mei 2004 06:52

Waarvan akte!

www.belgischeunie.be

Herman Desmedt ©HD 17 mei 2004 07:44

Inderdaad, volgens die poll (ook al is het maar een poll) is er nog heel wat werk aan de winkel om de mensen de absurditeiten te laten inzien.

Distel 17 mei 2004 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Waarvan akte!

www.belgischeunie.be

Nu gaat u zeker veel stemmen halen.

giserke 17 mei 2004 08:44

87% van de mensen zijn dus niet ingelicht waarom dat de N-VA de provincies wil afschaffen? Toch raar om te weten dat die overige 13% waarschijnlijk politologen en andere academici zullen zijn hé.

Men steekt er zeer bewust die vraag in, omdat men goed weet dat de meute de betekenis er niet van kent, en dat met nog beter weet dat men hiermee de N-VA kan treffen. Laag, zeer laag!

neruda 17 mei 2004 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Inderdaad, volgens die poll (ook al is het maar een poll) is er nog heel wat werk aan de winkel om de mensen de absurditeiten te laten inzien.

Verloren moeite ..ondanks het Vlaams Blok en NVA hard zijn best doet om de mensen ervan te overtuigen dat provincies totaal nutteloos zijn vrees ik dat ze een kwart eeuw te laat zijn gekomen.
De Vlaming houdt van zijn provincie , niet meer niet minder ...valt me wel op ondanks deze stelling dat de Vlaming toch verkiest om de macht naar Europa over te dragen..vreemd...

Bobke 17 mei 2004 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Verloren moeite ..ondanks het Vlaams Blok en NVA hard zijn best doet om de mensen ervan te overtuigen dat provincies totaal nutteloos zijn vrees ik dat ze een kwart eeuw te laat zijn gekomen.
De Vlaming houdt van zijn provincie , niet meer niet minder ...valt me wel op ondanks deze stelling dat de Vlaming toch verkiest om de macht naar Europa over te dragen..vreemd...

Niets vreemd aan denk ik.
Dacht je dat in de VS de staten afgeschaft zijn?
Ik vrees dat de meeste mensen, en ik ook, niet juist weten wat Europa juist inhoud.
Ne slimme mag het ons eens uitleggen.

giserke 17 mei 2004 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Men heeft het niet over provincies op zich, maar louter op het bestuursniveau 'provincie'.
Indien je dan ons alternatief uitlegt dan kiest merendeel voor ons systeem.

VlaamseBelg 17 mei 2004 11:06

Wie heeft die enquete uitgevoerd? Wie waren de ondervraagden? Hoeveel waren het er?

Met statistieken en enquete's wordt tegenwoordig alles bewezen. Ga eens vragen of drugs gelegaliseerd moet worden aan de uitgang van een dancing, en daarna op de bingo-avond in de buurt. Een jaar geen sex als de resultaten hetzelfde zijn! :lol:

grossfaz 17 mei 2004 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
87% van de mensen zijn dus niet ingelicht waarom dat de N-VA de provincies wil afschaffen? Toch raar om te weten dat die overige 13% waarschijnlijk politologen en andere academici zullen zijn hé.

Men steekt er zeer bewust die vraag in, omdat men goed weet dat de meute de betekenis er niet van kent, en dat met nog beter weet dat men hiermee de N-VA kan treffen. Laag, zeer laag!

correct. Politiek is complex en abstract. Het probleem is dat dit eenvoudig moet worden voorgesteld zodat iedereen het zou begrijpen. Maar op bovenstaande vraag is er geen eenvoudige uitleg eigenlijk. Dit kadert in het subsidiariteits- en kerntakendebat. Het is niet echt een politieke keuze om provincies af te schaffen, dan wel een bestuurlijk-organisatorische keuze.

Spolpoel 17 mei 2004 11:40

De provincie als bestuursniveau mag gerust afgeschaft worden. Vraag de gemiddelde burger wat dit kostenverslindend bestuursniveau 'bestuurt', en geen kat kan erop antwoorden.
Dit bestuursniveau dient in de praktijk enkel om uitgerangeerden of fin de carrière politici een lukratief mandaatje te bezorgen.

ancapa 17 mei 2004 11:45

De uitleg van Jurgen Verstrepen was meer dan duidelijk genoeg !
:P
De behoudsgezindheid van de "provinciale herkomst" is belangrijker dan de kostprijs er van. Dan hebben de Limburgers als wereldburger een stapje voor op de rest ! :roll:

Dat de provincies overbodig zijn mag blijken uit de desinteresse van de SPLITSING B-H-V ! 8O

Kotsmos 17 mei 2004 13:06

Ik heb als Brabander geen enkele affiniteit met West-Vlamingen. Andere cultuur, andere taal, andere economie...enig idee hoeveel geld wei in die fucking West-Vlaamse landbouw moeten stoppen opdat niet alle boeren terstond failliet gaan? Wanneer krijgen de provincies eindelijk de bevoegdheden die ze verdienen? Het is eeuwen zo geweest, terug naar de goede oude tijd!

giserke 17 mei 2004 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Ik heb als Brabander geen enkele affiniteit met West-Vlamingen. Andere cultuur, andere taal, andere economie...enig idee hoeveel geld wei in die fucking West-Vlaamse landbouw moeten stoppen opdat niet alle boeren terstond failliet gaan? Wanneer krijgen de provincies eindelijk de bevoegdheden die ze verdienen? Het is eeuwen zo geweest, terug naar de goede oude tijd!

enig idee hoeveel % de 'fucking' west-VL bedrijven van het BNP vertegenwoordigen boerke!

Kotsmos 17 mei 2004 13:10

Meer of minder dan dat van de Waalse bedrijven?

numarx 17 mei 2004 13:12

West-Vlaamse vrienden, laat ons scheiden!

giserke 17 mei 2004 13:12

Citaat:

Stukken hoger dan VL-Brabant

giserke 17 mei 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
West-Vlaamse vrienden, laat ons scheiden!

De rest van Vlaanderen zou serieus scheten laten

Kotsmos 17 mei 2004 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Stukken hoger dan VL-Brabant

Als onafhankelijke provincie gaan we natuurlijk ook minder kosten hebben he. En dan hoeft West-Vlaanderen haar immense kapitaal niet in de bewoonde wereld te stoppen.

Tegendradigaard 17 mei 2004 13:57

99 % van de mensen wil eeuwig leven. Stem op mij en ik zal ervoor zorgen.

Herman Desmedt ©HD 17 mei 2004 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
99 % van de mensen wil eeuwig leven. Stem op mij en ik zal ervoor zorgen.

Ik stem NIET op U nah!
Omdat ik niet zomaar alles en nog wat geloof wat ze me willen wijsmaken, en omdat wat jij beweert wel echt ongeloofwaardig is !

Maar als je goei zielen kent die op U willen stemmen, moogt ge gerust een tijdje politieker spelen !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be