Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   NV.A & O.VLD Willen werkloosheidsuitkering na 1 jaar afpakken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140211)

Henri1 10 juni 2010 16:06

NV.A & O.VLD Willen werkloosheidsuitkering na 1 jaar afpakken

Wat vinden we ervan ?

We worden werloos en we vinden door omstandigheden moeilijk opnieuw werk.

Afpakken ?
Akkoord of Niet akkoord ?

Zal dit je stemgedrag beïnvloeden ?

Meerdere antwoorden mogelijk.

Felix (be) 10 juni 2010 16:08

En de Belgische PvdA wil de pensioenen met 200 Euro verhogen.
Strak plan.

Henri1 10 juni 2010 16:08

Ikzelf ben niet akkoord.

Mijn stemgedrag wordt niet beïnvloed daar ik geen N.VA of O.VLD stemmer ben.

gehuigert 10 juni 2010 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4808321)
Wat vinden we ervan ?

We worden werloos en we vinden door omstandigheden moeilijk opnieuw werk.

Afpakken ?
Akkoord of Niet akkoord ?

Het is 2 jaar (voor NVA althans), en dan is het eerder in de aard van gemeenschapsdienst doen i.p.v. afpakken

Trouwens, als ik mij niet vergis pleit VLD voor graduele afbouwing en niet 1 jaar alles en vanaf dan geen cent meer...

Henri1 10 juni 2010 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4808332)
Het is 2 jaar (voor NVA althans), en dan is het eerder in de aard van gemeenschapsdienst doen i.p.v. afpakken

Trouwens, als ik mij niet vergis pleit VLD voor graduele afbouwing en niet 1 jaar alles en vanaf dan geen cent meer...

Het gaat over de vraag op zich, niet wat er in de plaats komt.

fox 10 juni 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4808332)

Nuancering staat niet bij iedereen in het woordenboek. Sommigen hebben dergelijk zwart-wit wereldbeeld nodig anders wordt het een beetje te moeilijk.

Henri1 10 juni 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4808337)
Nuancering staat niet bij iedereen in het woordenboek. Sommigen hebben dergelijk zwart-wit wereldbeeld nodig anders wordt het een beetje te moeilijk.

Ik snap uw bedoeling wel, u gaat wat kommaneuken om de meningen verdeeld te krijgen.
Waarvoor dank.

fox 10 juni 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4808335)

Het grote probleem met dit topic is het feit dat uw topictitel een leugen is. Zodoende is het moeilijk om de vraag op zich te beantwoorden.

Henri1 10 juni 2010 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4808346)
Het grote probleem met dit topic is het feit dat uw topictitel een leugen is. Zodoende is het moeilijk om de vraag op zich te beantwoorden.

Geen onnozelheden verkopen, het was om 13 uur in het Journaal.

En of het nu 1 of 2 jaar is doet niet terzake.
het principe telt.

Sente 10 juni 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4808335)

de vraag op zich is zever é, want het klopt dan niet wat je zegt. En ja, ik vind dat goed. Niet afpakken, gewoon op een of andere manier 'sanctioneren'. Als dat gewoon gemeenschapsdienst is, dan weet ik niet wat je daar tegen kan hebben? Het kost niks en het hoeft de jobs van de gewone gemeentewerkers niet af te pakken, gewoon meer kuiswerk en dergelijke geven.

gehuigert 10 juni 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4808343)
Ik snap uw bedoeling wel, u gaat wat kommaneuken om de meningen verdeeld te krijgen.
Waarvoor dank.

Dus volgens u is het antwoord op die vraag dezelfde zou er nu staan 1 maand, 1 jaar of 10 jaar om vanaf dan de werkloosheidsvergoeding af te schaffen?

fox 10 juni 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4808347)

het principe telt.

Kom kom, niet onnozel doen. Dit is het programma van NVA

Citaat:

Concreet wil de N-VA dus werk maken van een beter evenwicht tussen rechten en plichten van werkzoekenden: We versterken het recht op een nieuwe start op de arbeidsmarkt door een sterkere begeleiding met een echt activeringsbeleid (drietrapsraket).

We kiezen voor hogere uitkeringen die in de tijd beperkt zijn in functie van het arbeidsverleden van de werkloze. Wie langer gewerkt heeft voor hij of zij werkloos werd, krijgt dan voor een langere tijd de uitkering, en die moet veel meer dan vandaag in verhouding staan tot het werkelijk gederfde loon.

Het krijgen van werkloosheidssteun mag geen eeuwig verworven recht zijn maar wordt gekoppeld aan verplichte bijscholing, het zoeken naar werk en het verplicht aanvaarden van een passende job.

Wie tijdelijk werkloos is, wordt aangemoedigd om een opleiding te volgen.
Als u dit hetzelfde principe noemt als wat u stelt in uw topictitel dan wordt het dringend tijd om eens te leren lezen.

Wisord 10 juni 2010 16:21

Citaat:

het principe telt.

En als het een schrikkeljaar is ???

Wisord 10 juni 2010 16:32

De nva wil de mensen langer doen werken en jongerenwerklozen verplichten pwa jobkes te gaan doen .... werkloosheidsvergoedingen idd beperken in tijd ; want wie niet als pwa slaafje wil werken "bvb het vuil bij een of andere gierige rijken tist opkuisen" gooien ze de goot in .... elke vorm van eigenwaarde en zelfsrespect nemen ze weg bij de pechvogels die hun job hebben verloren .

Kazan 10 juni 2010 16:48

Citaat:

het principe telt.

1 of 2 jaar is een énorm verschil. En pas de titel van het topic aan, want het is een flagrante leugen.

Kazan 10 juni 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4808386)
De nva wil de mensen langer doen werken en jongerenwerklozen verplichten pwa jobkes te gaan doen .... werkloosheidsvergoedingen idd beperken in tijd ; want wie niet als pwa slaafje wil werken "bvb het vuil bij een of andere gierige rijken tist opkuisen" gooien ze de goot in .... elke vorm van eigenwaarde en zelfsrespect nemen ze weg bij de pechvogels die hun job hebben verloren .

Iederéén moet langer werken. Of onze sociale zekerheid wordt onbetaalbaar. Door te pleiten voor een onbeperkte werkloosheidsuitkering en brugpensioen, maak je de sociale zekerheid kapot. Asocialer kan je niet zijn.

gehuigert 10 juni 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4808386)

De meeste pechvogels die 2 jaar geen job vinden hebben andere problemen, bvb. dat ze altijd te laat komen op hun werk bvb. Mijn moeder werkt als leerkracht in een hotelschool en veel van haar oud-studenten geraken niet aan een job omdat ze gewoonweg niet punctueel genoeg zijn. Ze moeten wel respect hebben voor hun werkgever als ze een job willen he (nu goed dit gaat over de nieuwe generatie jonge werklozen, niet over de ouderen; daar moet wel degelijk aan lastenverlaging gedaan worden)

Julianus 10 juni 2010 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4808346)

U kan veel beweren, maar u gaat toch niet zeggen dat ze de werkloosheidsuitkeringen niet in tijd willen beperken? Ik denk dat LDD, N-VA & VLD pas tevreden zullen zijn wanneer "het land een woestijn wordt, omdat het netto te financieren saldo dan automatisch op nul komt" (zoals Etienne Davignon over Verhofstadt zei in de jaren '80)

globalmedia 10 juni 2010 17:01

allemaal populistisch gezwets,
men zou eerder het ondersnemersschap in vlaanderen moeten stimuleren..teminste als men streeft naar een sterk onafhankelijk vlaanderen

Henri1 10 juni 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4808357)
Kom kom, niet onnozel doen. Dit is het programma van NVA

Als u dit hetzelfde principe noemt als wat u stelt in uw topictitel dan wordt het dringend tijd om eens te leren lezen.

Zou het niet beter zijn dat ze de banken gingen vragen wanneer ze die miljarden terug gingen geven i.p.v. de zwakkeren aan te pakken ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be