![]() |
De Nationale stemmentest op de VRT gaf als uitslag dat Het Vlaams Blok en de N-VA de twee partijen zijn die het meest op dezelfde ideologische lijn zitten.
79% van gelijkheid. Tevens kwam eruit dat de N-VA en de CD&V het meest uiteen lagen met hun ideologie. Het eerste bevestigd wat wij reeds allemaal weten, dat het Vlaams Blok en de N-VA nagenoeg dezelfde ideologie hebben. Ook al willen bepaalde N-VA'ers het niet graag toegeven, maar zij zijn perfect integreerbaar binnen het vlaams blok en visa versa. Dat de N-VA en de CD&V eigenlijk niet samenpassen wisten wij ook reeds allemaal en kregen wij hier nog eens bevestigd. Duid dit gegeven er niet op dat de N-VA eigenlijk beter met het Vlaams Blok in zee had kunnen steken. |
Citaat:
2. Sinds wanneer is de VRT en de stemtest geloofwaardig voor de VB'ers :lol: En met 33 andere vragen bewijs ik u dat het VB voor 80% gelijkt op de VLD, SPa, CD&V, GROEN!, en PVDA ... Met statistieken is het zoals met bikini's, ze tonen veel, maar niet het essentiële ... |
Interessant trouwens hoe deze stemtest ongetwijfeld toevallig de Vlaams-Nationalistische partijen en het Vlaams-Kartel in diskrediet tracht te brengen.
|
Idd, na de stemtest, stond bij mij alle partijen op gelijk hoogte, mits enkele milimeters verschil ...
Dat wil toch toch al iets zeggen over de kwailitiet van deze test: zero! |
even kijken hoe de kranten reageren.
|
schone schijn! de nva doet zich rechts-conservatief voor omwille van haar traditionele Vlaams-nationale achterban en met de hoop het Vlaams Blok te verzwakken! Maar wie bv de standpunten van een helga stevens leest of rekening houdt met de invloed die de kleine kliek rond Ben Weyts binnen de partij heeft, dan zien we dat ze dichter bij spirit aanleunen
|
Citaat:
|
vraag aan jan Hyoens.
Wie zit er dan allemaal in "die kliek rond ben Weyts"? namen beste vriend. |
Ik snap niet goed waar men mee bezig is de laatste tijd op de VRT. Ik had veel respect voor die zender, vooral voor de programmas op canvas, maar dit gaat echter te ver.
Het enige wat men met die stemtest bereikt is het beïnvloeden van de naïviteit van de vele mensen die de politiek niet grondig of zonder interesse volgen. Ze maken van de verkiezingen entertainment en ze durven zich dan nog voordoen alsof ze een serieuze presentatie geven van politieke standpunten. Waarom niet een onafhankelijk of universitair onderzoek naar het stemgedrag en de overeenkomsten tussen bepaalde partijen? Waarom dit onrealistisch en onwetenschappelijk beeld geven van de kiezer en de partijen? Dit gedoe is gewoon waardeloos en duidelijk bedoeld om de mensen te beïnvloeden i.p.v. te informeren. Het is al erg genoeg dat VRT journalisten meer en meer een standpunt innemen en minder neutraal worden... Ja, die Amerikanen hebben ons wat geleerd met die politieke correctheid. |
Ik heb de uitslagen bekeken vanuit mijn bed en ik viel in slaap en mijn vrouw ook.
Mijn goesting was direct over, en die van mijn vrouw ook precies.... |
Citaat:
|
'k gaan nog verzuurd geraken zo....
|
Jan Hyoens,
antwoord eens op mijn vraag. |
ik stel voor dat de CD&V een cordon legt rond de NVA. Kwestie van verderfelijke ideeën buiten de democratie te plaatsen :D
|
Ik vond het ook een vervelende bedoening en heb na een tijdje afgehaakt.
Ik denk niet dat dit programma veel kijkers lokt. |
Citaat:
Kunt u ook een vergelijking maken van de verschillen tussen CD&V en N-VA? Of heeft u het denken verleert met Blokker te worden? |
Ik ben sedert 2001 op internetfora actief, één van de vragen die nog steeds niet beantwoord is is: wat is het fundamentele verschil tussen VB en N-VA? De welkomgroep, Storme, nu weer de stemtest (waar N-VA trouwens foutief geschreven werd)...
|
Een of de andere naam misschien ?
|
Citaat:
Vergelijk gewoon eens de standpunten die je vindt op de site van N-VA en die op de site van VB en je zult het zelf wel zien. Simpel gezegd: N-VA is een verdraagzame en neutrale partij met Vlaams nationalistische standpunten. VB is zeer conservatief en niet zo verdraagzaam t.o.v. bepaalde bevolkingsgroepen. Tja, wat zit ik hier eigenlijk te zeggen, alsof Bruno ooit zou toegeven dat hij fout zit, beter m'n tijd niet verdoen aan antwoorden als iemand er niet eens over nadenkt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be