Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   frere vindt splitsing belgique onverantwoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140240)

born2bewild 11 juni 2010 06:58

frere vindt splitsing belgique onverantwoord

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...26656-3136.art
brrrrr gevaarrrrrlijk
en die mens is dus wel de personificatie van het algemeen belang eh...

de cortebeek, gennez, klein links en de hoofdaandeelhouder van GDF/Suez
wat een gang bang

een gezamelijke personferentie van deze brothers in crime dringt zich op

plakker 11 juni 2010 07:01

Het valt mij vooral op dat iedereen die iets te verdienen heeft aan het blijven van de Belziek nu plots interviews en stemadvies geven :roll:

born2bewild 11 juni 2010 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4809564)
Het valt mij vooral op dat iedereen die iets te verdienen heeft aan het blijven van de Belziek nu plots interviews en stemadvies geven :roll:

bent u zeker dat u zich niets inbeeldt?

plakker 11 juni 2010 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4809567)
bent u zeker dat u zich niets inbeeldt?

Hmmmm... Of ik zeker ben...
Eventjes denken...
Hmmmm...

Jep, redelijk zeker.

fonne 11 juni 2010 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4809560)
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-...26656-3136.art
brrrrr gevaarrrrrlijk
en die mens is dus wel de personificatie van het algemeen belang eh...

de cortebeek, gennez, klein links en de hoofdaandeelhouder van GDF/Suez
wat een gang bang

een gezamelijke personferentie van deze brothers in crime dringt zich op

Frere heeft groot gelijk. De splitsing van Belgie is onverantwoord. Tenminste toch voor de gefortuneerden die België hebben leeggeroofd en dreigen na de onvermijdelijke onafhankelijkheid hun fortuin een klein beetje minder snel te zien aangroeien. Maar wie een beetje nadenkt weet dat dit gewoon een argument te meer is om dit on-land zo rap mogelijk op te lossen. In straffe ontstopper.

dominatrix 11 juni 2010 07:45

Zo een dingen zijn enkel en alleen reflecties van dieperliggende angsten. Bij sommige gaan die angsten inderdaad hand in hand met hun bankrekening. Moet dat verbazen?

Hoe dichterbij het einde van België hoe meer van deze dingen we zullen zien en vooral hoe meer pogingen om de Vlaamse zaak ten gronde te rechten en de wind uit de zeilen te nemen. De openbare bangmakerije campagnes zoals deze EN achter de schermen proberen de independisten politiek te neutraliseren.

Ik denk dat we nog niets gezien hebben, maar hoe meer we zien, hoe beter we bezig zijn in ons streven naar Vlaamse vrijheid.

Steben 11 juni 2010 08:13

Ze mogen mij ook altijd eens een micro onder de neus komen steken.
Die typkes (van frere tot meuris) denken gewoon dat ze meer zijn he! In belgië hebben ze nog gelijk ook.

dominatrix 11 juni 2010 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4809630)
Ze mogen mij ook altijd eens een micro onder de neus komen steken.
Die typkes (van frere tot meuris) denken gewoon dat ze meer zijn he! In belgië hebben ze nog gelijk ook.

Daar zeg je het, in belgië hebben ze nog gelijk ook...

giserke 11 juni 2010 08:38

Het is allehensaandek voor dezen die met hun fikken in de belgische schatkist zitten. 8-)

De Prof 11 juni 2010 08:42

:lol::lol:

Ik ga 2 zinnen uit het interview kopiëren.
Dan zie je hoe belachelijk hij wel is.

'Onze schuldgraad is één van de hoogste van Europa en de interestlasten bedragen vandaag al meer dan 12 miljard euro en groeien sneller aan dan het nationale inkomen....'Ik ben geen politieker en ik heb de politici geen lessen te leren', vervolgt hij. 'Maar ik ben een burger die ongelofelijk ongerust is, en ben gehecht aan de eenheid en het prestige van ons land.'

xrc 11 juni 2010 10:59

Kleinere ondernemers willen net meer autonomie, omdat zij geen Belgische cadeautjes krijgen.
Die man spreekt puur uit eigen belang en uit idiotie.

Francis Vere 11 juni 2010 11:08

Stel Belgie splitst.
En WalloBru gaat naar Frankrijk.
In Frankrijk is er een vermogensbelasting.

2 mogelijkheden; Frere betaalt zich blauw of moet zijn geld plaatsen op Vlaamse rekening.

Pest of de Cholera voor die pee.

Xenophon 11 juni 2010 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 4810062)
Stel Belgie splitst.

2 mogelijkheden; Frere betaalt zich blauw of moet zijn geld plaatsen op Vlaamse rekening.

WalloBru?

Brussel ligt in Vlaanderen en gaat nergens heen.

Wallo mag naar Frankrijk gaan, hoe sneller hoe liever, maar Brussel blijft Vlaams.

Fredo 11 juni 2010 12:51

Achja, alle personen, organisaties en instellingen die baat hebben bij het voortbestaan van België omdat ze zelf aan de vetpotten zitten die ons naar de afgrond leiden doen er nu alles aan om diezelfde mensen die ons in deze benarde situatie gebracht hebben aan de macht te houden.

Francis Vere 11 juni 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4810279)
WalloBru?

Brussel ligt in Vlaanderen en gaat nergens heen.

Wallo mag naar Frankrijk gaan, hoe sneller hoe liever, maar Brussel blijft Vlaams.

Ja, en na Brussel de mars op Duinkerke, Sluis en Bavikhove.

Laat die Brusselaars maar zelf beslissen wat ze willen.
Daar hebben ze niemand anders voor nodig.
De keuze komt hier op neer: frans of geld.
Faites vos jeux!

Kaal 11 juni 2010 13:18

Er staat gewoon niets in dat artikel : geen enkel argument, niets. Een loze kreet.

giserke 11 juni 2010 13:21

Ik ben Frere echt dankbaar, dat hij de mensen duidelijk maakt dat mensen hijzelf de reden is waarom Belgie moet gesplitst worden.

poekieJ 11 juni 2010 13:27

De rijkste Belg, een Waalse industrieel die zegt dat België niet gesplitst moet worden omdat het nefast zou zijn. Zelfs de grootste belgicist moet toch spontaan braakneigingen krijgen dat zoiets gepubliceerd wordt, al is het maar omdat het de Vlaamse gevoelens zou kunnen aanwakkeren.

EddyBal 11 juni 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere (Bericht 4810062)
Stel Belgie splitst.

Stel , ja stel: wel, stel dat WALLO niet naar Frankrijk gaat... zal in wallobiland evengoed een fortuintax komen.

Francis Vere 11 juni 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4810402)
Stel , ja stel: wel, stel dat WALLO niet naar Frankrijk gaat... zal in wallobiland evengoed een fortuintax komen.

ja, ok; maar dat kan ook enkel bij splitsing Belgie.
Dus blijft Frere met een probleem zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be