Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Die Marokkanen toch! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140275)

onnoembaar 11 juni 2010 13:31

Die Marokkanen toch!

Welke partij schreef dit denkt u ? (eerlijk zijn en niet gaan opzoeken)

LDD
N-VA
VB
OVLD
SP-A
of....?

poekieJ 11 juni 2010 13:32

Pvda+ 8-)

Glenneke 11 juni 2010 13:41

VB,LDD of NVA, andere zouden mij verbazen want dan hadden ze da al gedaan en PVDA + onwaarschijnlijk maar laat ons niet langer in spanning wachten wie is het ?

onnoembaar 11 juni 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4810403)
Pvda+ 8-)

:magniet:

Glenneke 11 juni 2010 13:43

denk VB, maken geen geheim van dat standpunt

Cdude 11 juni 2010 13:44

Citaat:

N-VA (Akkoord)
Onze gevangenissen zitten reeds overvol. We moeten die capaciteit zeker uitbreiden, maar ook dat heeft zijn limieten. Daarom moet de Belgische overheid alles in het werk stellen om met zo veel mogelijk landen buiten Europa samenwerkingsakkoorden af te sluiten, die ervoor zorgen dat deze misdadigers hun gevangenis kunnen uitzitten in hun land van oorsprong. Als we gevangenen naar Tilburg kunnen verhuizen, dan moet dat toch ook kunnen naar Marokko.
http://messagent.vummail.be/optiext/...MLnzwcX&QID=29

poekieJ 11 juni 2010 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar (Bericht 4810418)
:magniet:

In dat geval ga ik toch ook maar voor VB, die durven soms nogal eens goede voorstellen te doen (of ze ook uitvoerbaar zijn is iets anders).

Gwyndion 11 juni 2010 13:45

Ik vermoed LDD alhoewel ik NV-A neit uitsluit. VB is doorgaans wat agressiever in taal.

onnoembaar 11 juni 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4810424)

:thumbsup:

onnoembaar 11 juni 2010 13:51

N-VA dus....
U dacht; typisch voor het VB om Marokkanen nog effe te criminaliseren...niet waar ?

poekieJ 11 juni 2010 13:53

Het is nu eenmaal een feit dat heel veel gedetineerden (en alle boefjes die vrij rond lopen) van Marokaanse origine zijn. Je moet een paard een paard noemen, dat is geen discriminatie maar gewoon feiten.

Cdude 11 juni 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4810443)
Het is nu eenmaal een feit dat heel veel gedetineerden (en alle boefjes die vrij rond lopen) van Marokaanse origine zijn. Je moet een paard een paard noemen, dat is geen discriminatie maar gewoon feiten.

²

Glenneke 11 juni 2010 13:55

Neen, ik dacht dat de standpunten van NVA daarin anders waren, ik dacht dat zij zich vooral op onafhankelijkheid binnen xxx aantal jaren richten en minder op vreemdelingenproblematiek

(mijn internet spellingcorrector kent geen "vreemdelingenproblematiek" hoe zelf internet links is)

globalmedia 11 juni 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 4810448)
Neen, ik dacht dat de standpunten van NVA daarin anders waren, ik dacht dat zij zich vooral op onafhankelijkheid binnen xxx aantal jaren richten en minder op vreemdelingenproblematiek

(mijn internet spellingcorrector kent geen "vreemdelingenproblematiek" hoe zelf internet links is)

hun streefdoel is nu eenmaal de grootste partij van vlaanderen worden

Gwyndion 11 juni 2010 13:59

Ze zijn gewoon realistisch. België staat ferm achter op het vlak van vreemdelingenbeleid.

onnoembaar 11 juni 2010 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4810443)

Dat kan wel best zijn, je hebt best gelijk.... maar de vraag is; hoe verwoord je de feiten?....Die Marokkanen eraan toevoegen is typisch VB, normaal gezien....Die verwoorden het meestal op die manier...Grappig dan, als je Frieda Brepoels hoort zeggen dat de kloof tussen VB en N-VA VEEL te diep is om ooit samen te werken....De racisten van het VB, daarmee wilt Frieda niet vergeleken worden....Ze pogen wel "de racistische kiezers" van het VB te lokken met zulke schrijfsels, zoveel is zeker...

Xenophon 11 juni 2010 14:10

Dus, NV-A wil dat we gevangenissen huren in Marokko zoals in Tilburg?

Wat is het kostenplaatje?

poekieJ 11 juni 2010 14:10

Daar heb je gelijk in, dat ze kiezers van het VB proberen te lokken naar hun partij lijkt me ook wel duidelijk, en ook wel normaal bij iedere campagne.
Al spelen ze het nu duidelijker uit omdat ze echt wel zo groot mogelijk willen zijn.

Of dat echter gaat lukken is een andere vraag, voor vele VB-stemmers is de NVA wel positief wat betreft de Vlaamse zaak, maar ook immigratie is een ernstig, onopgelost probleem. Of deze uitspraken hen kan overtuigen valt te betwijfelen.

EddyBal 11 juni 2010 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4810482)
Dus, NV-A wil dat we gevangenissen huren in Marokko zoals in Tilburg?

Wat is het kostenplaatje?

Enkele vliegtickets. Ook ineens laten veroordelen tot geen toelating van verblijf op ons grondgebied.

Vette Pois(s)on 11 juni 2010 14:19

Moet toch als muziek in de oren klinken voor groen: vuil sorteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be