![]() |
Rare conclusie
Vorige verkiezingen kende ik niemand persoonlijk die voor NVA zou stemmen. Niet in familiale, werk, noch vriendenkring.
Bij deze verkiezingen ken ik niemand die niet voor NVA gaat stemmen. Ik merkte dat net op tegen mijn vader, die zich in katholieke kringen beweegt. Hij heeft dezelfde ervaring. Ook een bedrijfsleider vriend van mij heeft die ervaring. Toch wel opmerkelijk, ik heb nog nooit iets als dit meegemaakt. |
quote ipv edit, sorry
|
Citaat:
Citaat:
Nog zo'n 36 uur, en dan weten we of er echt iets beweegt in Vlaanderen! |
Ervaar net hetzelfde.
Iemand wist me wel te vertellen dat ie BDW geweldig vindt maar niet op N-VA zal stemmen vanwege hun economisch programma. |
Citaat:
VLD legt een plan voor waarbij de lasten naar de regios worden verschoven. Ze zeggen wel dat er bevoegdheden én geld bijkomen, maar: die bevoegdheden en dat geld ZIJN er nog niet. WANNEER gaat men dan beginnen besparen? Als het kalf verdronken is? CD&V legt een plan voor dat zo onduidelijk en vaag is, dat je het moeilijk een echt plan kan noemen. Over de SP zwijgen we maar zeker? Groen idem dito... Hoewel NVA voor een grote opdeling van de bevoegdheden is, heeft ze een plan uitgewerkt dat nog steeds in de Belgische huidige context past. |
Ik heb ook dit gevoel, ongeveer de helft van de mensen uit mijn omgeving aan wie ik het gevraagd heb stemt N-VA. Bart de Wever is altijd maar één van de redenen, ik denk dat het vooral over de authenticiteit en de verandering gaat die N-VA brengt.
|
ik ervaar volledig het tegenovergestelde. Mensen die vroeger X stemmen, komen naar mij toe om mij te zeggen dat ze deze keer N-va gaan stemmen. Zelfs mensen waarvan je wist dat ze altijd radicaal spa of zo stemden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gezien mijn jeugdige leeftijd heb ik geen idee van wat er vroeger zou gestemd zijn, maar als ik zo binnen mijn vriendenkring hoor gaan ze allemaal NVA of VB stemmen.
Laat ons hopen dat al wie zegt daarop te zullen stemmen, het nu ook daadwerkelijk te zullen doen, dat is mijn grootste vrees. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zo,de indruk dat het geschiedenisonderwijs in (sommige?) Vlaamse scholen van zeer bedenkelijk niveau is. Of zijn het de jongeren die het veelal geen bal kan schelen en zo een speelbal worden van volksmenners. De geschiedenis leert dat dit een zeer gevaarlijke situatie situatie is. |
Ja, de meeste mensen gaan blijkbaar VB/NV-A stemmen.
Misschien is de Vlaming toch wakker geworden en is alles nog niet verloren. :cheer: Landslide! :cheer: Het gaat zo geblokkeerd zitten dat we in zes maand nieuwe kiezingen krijgen die nog erger gaan uitkomen en Belgie is geschiedenis. :cheer: |
Citaat:
Ofdat de belgische koningen miljoenen negers vermoord hebben, nooit gezien in de geschiedenislessen. |
En wat is nu die "rare conclusie"?
|
Citaat:
|
Citaat:
dus edit: ik ervaar hetzelfde :lol: |
Citaat:
Nu ook slechte reklame is reklame en veroorzaakt dat mensen geïnteresseerd geraken om te weten waarover het nu echt gaat. De kiezers heeft dus voor het eerst eens een partijprogramma gelezen en is gaan vergelijken en gaan nadenken. De gevolgen werden echter onderschat door de traditionele partijen, die dachten dat de truc met het VB ook wel opnieuw zou werken bij de N-VA. De N-VA is echter het VB niet en komt wel met duidelijk werkbare, blijvende, goede oplossingen af en daar zit het verschil met het verleden, toen men het VB wilde vernietigen. |
Tjah, als uw kennissenkring zich beperkt tot de plaatselijke parochie en tante meetje, dan zal je waarschijnlijk vooral CVP'ers kennen. Ik ken gelukkig maar mensen van alle partijen en strekkingen, en ook een heleboel mensen die N-VA zullen stemmen.
|
Citaat:
Idd ik denk dat al die pogingen van alle andere partijen om mensen bang te maken heeft gewoon aangetoond heeft hoe zwak hun eigen programma's zijn. Maar of dit nu stemmen opgebracht of gekost heeft aan NVA weet ik niet, genoeg een leugen herhalen en mensen zullen het wel geloven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be