Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Strategie n-va voor en na de verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140370)

azert 13 juni 2010 06:31

Strategie n-va voor en na de verkiezingen

Op de website van De Standaard heeft iemand heel mooi de strategie van n-va voor en na de verkiezingen beschreven,
en ik voeg er nog aan toe: N-va is ook nog trots op die rotte mentaliteit
(en nu maar hopen dat deze thread op de juiste plaats staat).

NVA-houding: De boel helpen blokkeren en vervolgens van de daken schreeuwen dat niets werkt. Alles overhoop gooien met als idee: wat we zelf doen, doen we beter. Maar als er vragen komen ivm een concreet beleid, kruipt NVA in de defensieve houding. Dan is de NVA plots het slachtoffertje: iedereen is tegen hen en iedereen maakt hen zwart. Vervolgens lullen ze zich via een gigantisch bocht rond de essentie van de discussie en sluiten ze af met de leuze: België werkt niet, het is de fout van de traditionele partijen, wij willen verandering die ten goede is van Vlamingen als Walen. En wederom geen deftig antwoord over het concreet beleid van de NVA...

Txiki 13 juni 2010 06:37

Linkje naar het artikel zou handig zijn. ;-)

azert 13 juni 2010 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4813809)
Linkje naar het artikel zou handig zijn. ;-)

Ik dacht dat ik het niet meer zou terugvinden; maar leve Google

werd geschreven op
Op 10 juni 2010 omstreeks 13:41, zei Umit K., Lokeren:

http://www.standaard.be/meningen/for...orumid=1728030

.

Scherven A. Mok 13 juni 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4813807)
Op de website van De Standaard heeft iemand heel mooi de strategie van n-va voor en na de verkiezingen beschreven,

NVA-houding: De boel helpen blokkeren en vervolgens van de daken schreeuwen dat niets werkt. Alles overhoop gooien met als idee: wat we zelf doen, doen we beter. Maar als er vragen komen ivm een concreet beleid, kruipt NVA in de defensieve houding. Dan is de NVA plots het slachtoffertje: iedereen is tegen hen en iedereen maakt hen zwart. Vervolgens lullen ze zich via een gigantisch bocht rond de essentie van de discussie en sluiten ze af met de leuze: België werkt niet, het is de fout van de traditionele partijen, wij willen verandering die ten goede is van Vlamingen als Walen. En wederom geen deftig antwoord over het concreet beleid van de NVA...

zever, de laatste twee jaar zat de NVA niet in de weg en het ging ook niet

djimi 13 juni 2010 08:17

Citaat:

We weten uiteraard goed genoeg dat België uitstekend werkt, en dat allemaal dankzij de traditionele partijen, en enkel de traditionele partijen.

Neen, we willen zeker geen verandering, en al helemáál niet als ze ten goede zou komen aan zowel Vlamingen als Walen.

Het idee alleen al!

:roll:

djimi 13 juni 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4813880)
zever, de laatste twee jaar zat de NVA niet in de weg en het ging ook niet

Maar dat was ook allemaal de schuld van de N-VA!

fox 13 juni 2010 20:48

Citaat:

Een beetje dezelfde mentaliteit als het franstalige front dus. Ze bekampen met de eigen wapens dus. Dit zal vanaf nu zo blijven duren tot er ook eens wat redelijkheid in de franstalige rangen sluipt. Voor het geval u het nog steeds niet door hebt: "DE VLAMINGEN ZIJN HET BEU"

azert 13 juni 2010 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4816165)
Een beetje dezelfde mentaliteit als het franstalige front dus. Ze bekampen met de eigen wapens dus. Dit zal vanaf nu zo blijven duren tot er ook eens wat redelijkheid in de franstalige rangen sluipt. Voor het geval u het nog steeds niet door hebt: "DE VLAMINGEN ZIJN HET BEU"

Ik heb BDW en Delpérée en Picqué op de RTBF gezien;
ik zag dat de Franstaligen BDW absoluut niet begrepen.

misschien dat di Ripo nog ietske wil toegeven maar Picque, de cdh en Maingain zeker niet

born2bewild 13 juni 2010 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4816181)

misschien dat di Ripo nog ietske wil toegeven maar Picque, de cdh en Maingain zeker niet

Let's hope so

poekieJ 13 juni 2010 21:06

Citaat:

Dan doen we het met Di Rupo, en anders schieten ze in hun eigen voet.

azert 13 juni 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4816228)
Dan doen we het met Di Rupo, en anders schieten ze in hun eigen voet.

Di Rupo alleen is niet genoeg hé.
Net als BDW heeft hij ook de andere taalgenoten die hem wel in de rug zullen willen schieten.

poekieJ 13 juni 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4816236)
Net als BDW heeft hij ook de andere taalgenoten die hem wel in de rug zullen willen schieten.

Di Rupo zijn PS staat in Wallonië zeer sterk, en ze zouden hem maar al te graag premier zien worden, nog liever dan Leterme het wilde doen me dunkt.
De andere partijen (met name fdf-cdh) zullen niet in de lucht springen van vreugde maar ik denk dat de PS zijn wil er wel door krijgt gedrukt.

Jedd 13 juni 2010 21:12

ik denk dat de NVA met de poepers zit. Ze kunnen niet langer de underdog spelen, en ze zijn lang niet sterk genoeg om het alfa-mannetje uit hangen.

Ze zitten met een winnaarsprobleem

born2bewild 13 juni 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4816252)
ik denk dat de NVA met de poepers zit.

natuurlijk.
NVA zit in de hoek waar de klappen vallen

azert 13 juni 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4816242)
Di Rupo zijn PS staat in Wallonië zeer sterk, en ze zouden hem maar al te graag premier zien worden, nog liever dan Leterme het wilde doen me dunkt.
De andere partijen (met name fdf-cdh) zullen niet in de lucht springen van vreugde maar ik denk dat de PS zijn wil er wel door krijgt gedrukt.

Maingain is dood indien BHV opgelost wordt,; hij zal alles of niets spelen.

born2bewild 13 juni 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4816236)

in de rug?

azert 13 juni 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4816252)
ik denk dat de NVA met de poepers zit. Ze kunnen niet langer de underdog spelen, en ze zijn lang niet sterk genoeg om het alfa-mannetje uit hangen.

Ze zitten met een winnaarsprobleem

Hij heeft net iets te veel gewonnen.
En ik denk dat de cd&v daaraan meegeholpen heeft.
Op het debat brachten ze extra mensen mee om Thyssen weg te lachen zodat er nog meer mensen voor n-va zouden stemmen.

Jedd 13 juni 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4816256)
natuurlijk.
NVA zit in de hoek waar de klappen vallen

ooit gehoord van the peter principle ?

het nederlandse equivalent wordt het nivea-complex

born2bewild 13 juni 2010 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4816265)
Op het debat brachten ze extra mensen mee om Thyssen weg te lachen .

en het waren er nog te weinig

fox 13 juni 2010 21:25

Citaat:

U hebt het dus duidelijk ook nog niet door. Het zal ooit nog wel komen hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be