Europese Vlaming |
13 juni 2010 21:30 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus
(Bericht 4815846)
Is de Volksunie terug van weggeweest, is uw vraag.
Neen.
Niet te vergelijken.
70% heeft niet gekozen voor de NVA ;)
|
hmm, waren de nva-ers geen leden van de volksunie? Als ik het me niet vergis zei onzen Bart het zelf in zijn overwinningspeech: "de NVA is uit het puin van de Volksunie herrezen". Om het een beetje "corny" te zeggen: "zoals een feniks die uit zijn eigen assen herrijst"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo
(Bericht 4815825)
Hij zal niet anders kunnen dan luisteren want de n-va partijleden moeten regeringsdeelname goedkeuren als ik me niet vergis.
|
Wat goedkeuren van regeringsdeelname betreft: Is Bart de Wever nu geen halfgod geworden voor zijn eigen partij (door deze miraculeuze/ongeloofelijke verkiezingsuitslag)? En zou hij nu met zijn nieuw verworven status als vlaamse halfgod zijn partij niet kunnen overtuigen om dit wel te doen?
Als ik mij niet vergis is hij er de vorige keer ook in geslaagd (toen het kartel nog bestond en onzen bart nog niet zo veel aanzien genoot) en toen was er de zeer extremistische partij van het FDF bij en niet te vergeten: madame "non" van het CDH. Ben benieuwd of madame non nog iets van de corridor van Brussel gaat vertellen nu de NVA +- 30% van de stemmen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958
(Bericht 4815794)
Maar in de traditie van Hugo Schiltz stappen???Een héle stap als je het filmpje aandachtig beluisterd hebt.
Gaat hij niet eerder naar zijn achterban luisteren,als die dat niet ziet zitten???
Enfin,we zullen zien de komende dagen;het filmpje van Europese Vlaming was wel verhelderend.Bedankt voor deze interessante achtergrondinformatie.
|
Bedankt voor het compliment, maar hou er rekening mee dat dit "phara debat" over siegfried brake ging en niet bart de wever zelf. Maar misschien kan je zeggen dat deze meningen zeer dicht bij mekaar liggen, aangezien ze nu dikke ideologische maten zijn (zijn overstap naar de nva was zeer goed doorgepraat met dewever om te achterhalen of zijn ideeën wel dezelfde waren).
Ja idd, het zou kunnen dat dewever anders uit de hoek zal moeten komen. Hij heeft nu geen kleine partij meer, hij zal verplicht zijn zich anders te gedragen: hij moet resultaten maken of op zijn minst de indruk wekken dat hij grote moeite doet om die resultaten te behalen (ook als het hem niet lukt).
|