Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Begrijpe wie begrijpe kan... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140437)

LambertJan 13 juni 2010 19:06

Begrijpe wie begrijpe kan...

Van Vlaanderen snap ik één en ander...
Van wallonië helemaal niets !
Hoe kan het dat meeste corrupte politieke partij van Wallonië zo een grote overwinning kan behalen ?
Waar gaat men de geloofwaardigheid halen ? Door Elio het land te laten besturen ?
Neen... ik begrijp er niet veel van...

born2bewild 13 juni 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LambertJan (Bericht 4815859)
Hoe kan het dat meeste corrupte politieke partij van Wallonië zo een grote overwinning kan behalen ?

dit kan een korte thread worden

- PS doet uitgaven
- Vlaanderen zorgt voor inkomsten

gehuigert 13 juni 2010 19:09

Citaat:

Waar gaat men de geloofwaardigheid halen ? Door Elio het land te laten besturen ?

Hij heeft dat imago in de tussentijd min of meer gezuiverd

fonne 13 juni 2010 19:09

Citaat:

Zelfde truuk als die drugsbaronnen in Jamaica. Je geeft een klein beetje van dat wat je gestolen hebt terug aan de armen. Die hebben toch niet door dat je zelf de reden bent dat ze arm zijn. Topcriminelen werken overal ter wereld volgens dezelfde patronen.

solidarnosc 13 juni 2010 19:10

Citaat:

Tja en Vlaanderen. Een partij die als oplossing voor de impasse een staatsvorm naar voor schuift die nergens ter wereld bestaat.

Scherven A. Mok 13 juni 2010 19:10

PS haalt 10 % van de stemmen in België, NVA 20 % van de stemmen in België; beide hebben 25 zetels in het parlement (met de helft van de stemmen geteld)

grhluna 13 juni 2010 19:11

ik zei het nog gisteren met de sossen niks dan last

Xenophon 13 juni 2010 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4815867)
Hij heeft dat imago in de tussentijd min of meer gezuiverd

:U

Shadowke 13 juni 2010 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4815872)
PS haalt 10 % van de stemmen in België, NVA 20 % van de stemmen in België; beide hebben 25 zetels in het parlement (met de helft van de stemmen geteld)

nv-a heeft er 30 ;)

Xenophon 13 juni 2010 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4815871)
Tja en Vlaanderen. Een partij die als oplossing voor de impasse een staatsvorm naar voor schuift die nergens ter wereld bestaat.

Je begrijpt dat dit helemaal fout gaat lopen. :D

fox 13 juni 2010 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4815872)

Euhm. Er is inderdaad een oneerlijkheid maar NVA haalt er (voorlopig) 31 en PS haalt er 24

Everytime 13 juni 2010 19:16

Citaat:

Tja, veel Franstaligen vragen zich ook af hoe het komt dat de N-VA zo hoog gescoord heeft..........

dominatrix 13 juni 2010 19:19

Ik snap er ook almaar minder en minder van wat er in Wallonië gaande is.

Wel krijgt de MR ook klappen, nu verliezen ze een dikke 4 procent. Wel houden ze nog ruimschoots 20 zetels over en blijven ze in Wallonië ruimshoots afgescheiden op nummer 2. (ter vgln het Vlaams Belang haalt met ruim 42000 stemmen meer nog 13 zetels, om maar even nog eens het fundamenteel ondemocratische van België aan te halen waar er niets zoiets bestaat als 'belgen' die op de koop toe gelijk voor de wet zouden zijn)

http://www.lalibre.be/elections/?startEntity=00000_R_CK

Dit wil zeggen dat er vanuit het zuiden rekening moet gehouden worden met MR (INCLUSIEF MAINGAIN) en de over-corrupte PS.

Geert C 13 juni 2010 19:21

Citaat:

Het feit dat De Wever vanavond niet meer over confederalisme spreekt is toch al hoopvol. ;-)

dominatrix 13 juni 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4815895)
Tja, veel Franstaligen vragen zich ook af hoe het komt dat de N-VA zo hoog gescoord heeft..........

Ik denk niet dat de modale Waal echt zo verrast is door de meer-Vlaanderen reflex hier. De Walen die ik persoonlijk ken etaleren stuk voor stuk een grotere verlatingsangst dan dat er procentueel V-stemmers zijn.

In het zuiden zul je op menig markt en plein dan ook in de komende weken een grote 'oef' horen dat er geen V-front van 50plus zal zijn en de PS sterk genoeg is om te counteren waar nodig.

Scherven A. Mok 13 juni 2010 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4815881)
nv-a heeft er 30 ;)

31 al :-), tien minuten geleden stond er nog 25 op de website van de overheid

Xenophon 13 juni 2010 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4815917)
Het feit dat De Wever vanavond niet meer over confederalisme spreekt is toch al hoopvol. ;-)

Jaja, BDW gaat zeker de unitaire toer op...

;)

Zeno! 13 juni 2010 19:24

Citaat:

Ja, waar halen ze het in hun hoofd hé, om een andere staatsvorm voor te stellen! De huidige werkt immers perfect!

:roll:

Denk eens na zeg.

longhorn 13 juni 2010 19:34

Wallonie heeft meer professionele steuntrekkers en ambtenaren. Zijn er daarnaast niet meer Franstalige allochtonen? Reken dat zootje bij mekaar en je komt aan een hoge score voor de PS.

EddyBal 13 juni 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4815917)

Jij hoort duidelijk niet goed. Hij zegt dat hij zoveel stemmen heeft gekregen omdat de mensen in zijn verhaal geloven en dat de anderen maar moeten volgen. (ongeveer zoiets)
Trouwens, de aangever ervan Was Jean Marie DD.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be