Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Interview Olivier Maingain in het Frans op de VRT (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140448)

bgf324 13 juni 2010 21:30

Interview Olivier Maingain in het Frans op de VRT

Olivier Maingain moest zoals altijd in het Frans geïnterviewd worden terwijl andere Waalse politici tenminste de moeite doen om Nederlands te spreken. Schandalig! :evil:

Deze neofranskiljon kon het vervolgens ook niet laten nog wat olie op het vuur te smijten ("Brussel blijft van ons", "Vlaanderen kiest duidelijk voor het seperatisme", ...)

born2bewild 13 juni 2010 21:31

hoe meer maingain op tv hoe beter

lomeanor 13 juni 2010 21:34

Het is goed geweest vandaag ;)

Jedd 13 juni 2010 21:34

Maingain is de reden dat de MR minder scoorde deze verkiezingen

Scarabaeida 13 juni 2010 21:34

En ik heb Maingain eens in het Nederlands bezig gehoord. Milquet en Di Rupo spreken het eigenlijk beter dan hem. Waar komt die mythe vandaan dat hij vloeiend Nederlands zou spreken? Zijn Vlaamse moeder is waarschijnlijk ook een Franskiljonne. ;-)

plakker 13 juni 2010 21:36

Maingain is gewoon een pretentieuze klootzak

bgf324 13 juni 2010 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4816311)

En vooral de reden dat ze uit een een regeringsdeelname gaan gehouden worden! De sossen zien niet graag liberalen in de regering en De Wever zal neofranskiljons als Maingain ook buiten houden.

AyneRand 13 juni 2010 22:10

Ik denk dat Maingain al blij mag zijn dat hij nog op TV kan verschijnen ...

lollysticky 13 juni 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida (Bericht 4816313)
En ik heb Maingain eens in het Nederlands bezig gehoord. Milquet en Di Rupo spreken het eigenlijk beter dan hem. Waar komt die mythe vandaan dat hij vloeiend Nederlands zou spreken? Zijn Vlaamse moeder is waarschijnlijk ook een Franskiljonne. ;-)

laatste keer dat ik hem gehoord heb was tijdens een reportage over de faciliteitengemeenten, en die kon zich toch goed behelpen in het Nederlands hoor... enfin, dat vond ik toch :)

bgf324 13 juni 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4816418)
laatste keer dat ik hem gehoord heb was tijdens een reportage over de faciliteitengemeenten, en die kon zich toch goed behelpen in het Nederlands hoor... enfin, dat vond ik toch :)

Ik vond zijn Nederlands rampzalig.

Boduo 13 juni 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4816340)
En vooral de reden dat ze uit een een regeringsdeelname gaan gehouden worden! De sossen zien niet graag liberalen in de regering en De Wever zal neofranskiljons als Maingain ook buiten houden.

Ok maar De Wever zit nog niet in een regering, niettegenstaande alles...
Hoe dan ook, het zou een goede zaak zijn moest maingain op een zijspoor komen en mettertijd helemaal v�*n het spoor.
:twisted:

AyneRand 13 juni 2010 22:15

Citaat:

Hij spreekt beter Nederlands dan de meeste andere franstalige politici. Zonder twijfel. Voor de rest, ik heb hem gekend toen hij actief was in de Brusselse gemeenteraad, is hij incompetent. Soit, dat zijn de andere politici ook.

Scarabaeida 13 juni 2010 22:16

Citaat:

Misschien vergis ik me. Hij zei ook maar één zinnetje. Nu goed, het maakt niet uit. In de politiek doet men niet aan theekransjes.

Boduo 13 juni 2010 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 4816430)
Hij spreekt beter Nederlands dan de meeste andere franstalige politici. Zonder twijfel. Voor de rest, ik heb hem gekend toen hij actief was in de Brusselse gemeenteraad, is hij incompetent. Soit, dat zijn de andere politici ook.

Het is mogelijk dat hij beter Nederlands spreekt dan zijn spitsbroeders. Hij is te arrogant om dat ook te doen voor de camera.
Het beste wat Vlamingen doen met dat soort blaaskaken: negeren.
:twisted: :evil: :twisted:

born2bewild 13 juni 2010 22:21

intendeel
hoe meer micro's en camera's onder olivier zijn reukorgaan hoe beter

Boduo 13 juni 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4816443)
intendeel
hoe meer micro's en camera's onder olivier zijn reukorgaan hoe beter

Dan zie ik ze nog liever onder de neus van Miel kit, een mooie heks.

Jazeker 13 juni 2010 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4816311)

Uiteraard. Dat de Brusselse bourgeoisie in de Rand hem toejuicht maakt het voor de Walen enkel maar erger om met lede ogen te moeten aanzien hoe die vent heel Vlaanderen aan het radicaliseren is. En Reynders heeft niet verder gekeken dan zijn verhoopte Brusselse electoraat. Dat Mustafa geen boodschap heeft aan de grilletjes van villabewoners in Tervuren was hij even uit het oog verloren... Niet dat Mohammed eveneens een boodschap aan het hysterisch gekrijs van Di Rupo, maar de PS burgemeesters aldaar doen vlotjes aan dienstbetoon en buiten die twee "groten" is het op het franstalig front maar magertjes in en rond Brussel. Het effect Maingain speelt trouwens ook in mindere mate voor Milquet die drie jaar NON heeft mogen roepen om te eindigen met een zelfde uitslag als in 2007.

bgf324 13 juni 2010 23:14

Het kartel dan maar splitsen om proberen in de regering te komen?

vlijmscherp 14 juni 2010 07:21

wat een oude zurige mens zeg, die Maingain.

als enigste Franstalige politicus in het Frans op de VRT (zelfs Onkelinckx deed meer dan haar best in het Nederlands) en dan nog wat zitten ophitsen, ongelooflijk.

hopelijk smijt de clan-Michel hem buiten.

Henri1 14 juni 2010 07:39

Laat ons nu eens eindelijk zwijgen over O. Maingain.

De man is samen met zijn partij door het verlies van MR K.O. geslagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be