Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat doet Jean-Marie Dedecker? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140475)

Den Ardennees 14 juni 2010 10:24

Wat doet Jean-Marie Dedecker?

Gooit Jean-Marie de handdoek in de ring?

Het is duidelijk dat LDD is weggeveegd, nog één verkozene: zijnde Jean-Marie zelf. Senaat noppes en 1 kamerzetel, deze partij is morsdood.

De meest logische keuze zou zijn dat JMDD zich met zijn zetel aansluit bij een rechtse partij, de versnippering op rechts moet nu eindelijk maar eens gedaan zijn.

Nu, uiteraard staat niemand te springen om een eigenzinnige tafelspringer als JMDD binnen te halen, dus ik denk dat er weinig anders opzit voor Jean-Marie om er mee op te houden. Nu onmiddellijk, of op het einde van deze legislatuur.

Tejokus 14 juni 2010 11:04

Een rare jongen die Jean-Marie.
Toch zie ik hem graag bezig in het parlement.

Voor de verkiezingen zei hij zich terug te trekken als het fout liep.
Na de verkiezingen heb ik hem dat niet meer horen vertellen.

Hij had geen Amerikaanse tactiek moeten toepassen of het zwart maken
van collega's.
Alleen voor media is dat eten en drinken.

Herr Flick 14 juni 2010 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4817523)
Gooit Jean-Marie de handdoek in de ring?

Het is duidelijk dat LDD is weggeveegd, nog één verkozene: zijnde Jean-Marie zelf. Senaat noppes en 1 kamerzetel, deze partij is morsdood.

De meest logische keuze zou zijn dat JMDD zich met zijn zetel aansluit bij een rechtse partij, de versnippering op rechts moet nu eindelijk maar eens gedaan zijn.

Nu, uiteraard staat niemand te springen om een eigenzinnige tafelspringer als JMDD binnen te halen, dus ik denk dat er weinig anders opzit voor Jean-Marie om er mee op te houden. Nu onmiddellijk, of op het einde van deze legislatuur.

Die zijn broodje is gebakken, nog een legislatuurke uitzitten, hopelijk voor hem duurt het lang genoeg, en daarachter op pensioen, ... en misschien nog een boek schrijven of zo, en teren op zijn bedrijfkes...

Laat de boeren maar dussen zeggen ze bij ons...

oligo 14 juni 2010 14:07

JMDD stapt op staat nu op website van oa GVA te lezen.

Zipper 14 juni 2010 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oligo (Bericht 4818257)
JMDD stapt op staat nu op website van oa GVA te lezen.

maar hij doet persoonlijk wel geen afstand van zijn lucratief zitje in het Federaal Parlement. Rare manier van "opstappen", dus.

Arnforpresident 14 juni 2010 14:34

Spijtig genoeg heeft hij zichzelf zo ongeloofwaardig gemaakt dat hij onmogelijk nog kan aansluiten bij de N-VA. Alhoewel ik geen voorstander ben van zijn programma, hoop ik ergens wel dat hij in de politiek blijft, hij brengt toch wat meer leute in het parlement.

Andy 14 juni 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4818379)
Spijtig genoeg heeft hij zichzelf zo ongeloofwaardig gemaakt dat hij onmogelijk nog kan aansluiten bij de N-VA. Alhoewel ik geen voorstander ben van zijn programma, hoop ik ergens wel dat hij in de politiek blijft, hij brengt toch wat meer leute in het parlement.

Ik hoop dat hij optreedt in een circus.

Herr Flick 14 juni 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4818384)
Ik hoop dat hij optreedt in een circus.

Ja maar als wat, ...

In de trapeze zie ik hem moeilijk hangen ;-)

forzaflandria 14 juni 2010 16:17

Hij treedt af als voorzitter zodra ze een nieuwe vinden. Het probleem is natuurlijk dat hij het enige verkozen parlementslid is:
1/hij wordt nog meer dan ooit het gezicht van de LDD
2/een voorzitter die geen parlementslid is, zal weinig vat op hem hebben.

Ik zie geen enkele andere partij die hem wilt, daarvoor heeft hij een te lastige reputatie. En wie zou hem willen - VLD, N-VA, VB, bij allemaal is hij al langs geweest.

Breezertrut 14 juni 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4818705)
Ja maar als wat, ...

Gewoon, een rode neus opzetten en de clown uithangen. Dat word een succes gezien zijn jarenlange ervaring.

parcifal 14 juni 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4818705)
Ja maar als wat, ...

Als leeuwentemmer ook niet. ;-)

Als clown heeft hij misschien nog wel iets in te brengen....

Cdude 14 juni 2010 16:33

Yves38 14 juni 2010 19:51

Ik vind dat hij op diverse punten toch wel gelijk had. Ik vind het spijtig dat hij de pijp aan Maarten moet geven, maar deze verkiezingen gingen over wat anders dan de standpunten van zijn partij.

Tejokus 14 juni 2010 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 4819323)
Ik vind dat hij op diverse punten toch wel gelijk had. Ik vind het spijtig dat hij de pijp aan Maarten moet geven, maar deze verkiezingen gingen over wat anders dan de standpunten van zijn partij.

Haha Yves: eigen NVA-volk eerst? :lol::lol::lol:
Ik hoop echt dat ik hem terug zie in het parlement.

Maar hij heeft een paar domme dingen uitgehaald zoals je zeker zult weten.
Vlaanderen heeft waarheden Yves maar hun eigen waarheden mogen niet
in vraag gesteld worden.

De hele Vlaamse politiek vecht momenteel voor zijn bestaan...
Daar gaat het om, ze mogen nu en in de toekomst niks tekort komen.

an1958 14 juni 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4819346)
Haha Yves: eigen NVA-volk eerst? :lol::lol::lol:
Ik hoop echt dat ik hem terug zie in het parlement.

Maar hij heeft een paar domme dingen uitgehaald zoals je zeker zult weten.
Vlaanderen heeft waarheden Yves maar hun eigen waarheden mogen niet
in vraag gesteld worden.

De hele Vlaamse politiek vecht momenteel voor zijn bestaan...
Daar gaat het om, ze mogen nu en in de toekomst niks tekort komen.

Ben wel tevreden dat we hem nog zullen zien in"Villa Politica"Wist daar wel zéér zinnige dingen te vertellen.

Karel Martel B 14 juni 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4817680)
Hij had geen Amerikaanse tactiek moeten toepassen of het zwart maken
van collega's.
Alleen voor media is dat eten en drinken.

Dat hangt er vanaf.

Een andere partij durft wel ergere dingen te doen, maar daar heeft men minder problemen mee.

Tejokus 14 juni 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4819389)
Ben wel tevreden dat we hem nog zullen zien in"Villa Politica"Wist daar wel zéér zinnige dingen te vertellen.

Natuurlijk, ben ik het mee eens an.
Maar dat wordt afgestraft.

Tejokus 14 juni 2010 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4819411)
Dat hangt er vanaf.

Een andere partij durft wel ergere dingen te doen, maar daar heeft men minder problemen mee.

Heel juist.
(Alain Van der Biest?)

Kon ook niet meer leven zonder drank...

O.T.
Phara is bezig en BDW is er ook.
En ik heb Phara zich nog niet zien excuseren ;)
(zie verder in de media anders)

Den Ardennees 14 juni 2010 21:24

Heb hem zopas gezien op VRT-debat, het viel nogmaals op hoe poeslief hij was voor Bart Dewever. Maar ik denk niet dat Dewever om JMDD zit te wachten, zijn partij is nu groot genoeg en een ambrasmaker als JMDD kan hij wel missen.

Misschien is het VL. Belang een optie voor hem, destijds was het Marie-Rose Morel die verhinderde dat hij daar aan boord werd genomen, maar zoals we allemaal weten is Morel intussen koudgemaakt.

Andy 14 juni 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4819564)
Heb hem zopas gezien op VRT-debat, het viel nogmaals op hoe poeslief hij was voor Bart Dewever. Maar ik denk niet dat Dewever om JMDD zit te wachten, zijn partij is nu groot genoeg en een ambrasmaker als JMDD kan hij wel missen.

Misschien is het VL. Belang een optie voor hem, destijds was het Marie-Rose Morel die verhinderde dat hij daar aan boord werd genomen, maar zoals we allemaal weten is Morel intussen koudgemaakt.

Dan is het hek helemaal van de dam als ze voor een luttele twee of drie procenten een Dedecker binnenhalen. Zo wanhopig zullen ze daar nu ook weer niet zijn. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be