Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Separatisme van links beleeft droomuitslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140476)

eno2 14 juni 2010 10:26

Separatisme van links beleeft droomuitslag

Wat ben ik blij dat die grote bek Dedecker op zijn bek ging en dat de separatisten in Vlaanderen zo'n hoge score haalden (27 plus 12 zetels), terwijl links in Vlaanderen standhoudt en een schitterende overwinning boekt in het zuiden.

Dat is een droomuitslag voor alle verweesde separatisten van links die geen eigen separatistische partij hebben en die zich dan maar onder het banier moeten blijven scharen van die lauw-Vlaamse progressieve partijen die met uitroeiing bedreigd worden als ze zich aan unitaire standpunten willen blijven vastklemmen.

Bart de Wever heeft dus nog een groot potentieel bij de linkse separatisten, die de volgende keer ook hun eigen partijen zullen verlaten, als die nu de boot missen.

Tejokus 14 juni 2010 10:36

Toch eigenaardig dat die "vuil sossen" met het uur verhuizen naar een
edele en hogere dimensie.

Pelgrim 14 juni 2010 11:00

N-VA zal toch eens goed moeten gaan bezinnen, want ik denk dat tegen de volgende verkiezingen een linkse / sociale Vlaamse structurering een feit gaat zijn.

vlijmscherp 14 juni 2010 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4817664)
N-VA zal toch eens goed moeten gaan bezinnen, want ik denk dat tegen de volgende verkiezingen een linkse / sociale Vlaamse structurering een feit gaat zijn.

ah? laat het ons hopen!

Txiki 14 juni 2010 11:08

Ik hou er niet zo van dat mensen ballonnetjes oplaten over iets wat "in de maak is"... 8-)

Tejokus 14 juni 2010 11:11

Citaat:

BHV lost in wezen niets op.
Het zou wat rust kunnen brengen in het communautaire.

Die besparingen gaan iedereen nekken.
En Elio gaat zeker niet zijn achterban in de steek laten.

Txiki 14 juni 2010 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4817706)
BHV lost in wezen niets op.
Het zou wat rust kunnen brengen in het communautaire.

Die besparingen gaan iedereen nekken.
En Elio gaat zeker niet zijn achterban in de steek laten.

Dat is naast de Pelgirm-kwestie.

Tejokus 14 juni 2010 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4817725)
Dat is naast de Pelgirm-kwestie.

Jaja, bafana bafana....

Pelgrims doen aan bedevaarten ;)

Pelgrim 14 juni 2010 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4817696)
Ik hou er niet zo van dat mensen ballonnetjes oplaten over iets wat "in de maak is"... 8-)

oeps :oops:

da's marketing eh. teasers loslaten op het publiek. 8-)

Renesse 14 juni 2010 11:26

Citaat:

Hopelijk wordt het een partij die een beetje zich kan presenteren aan de kiezer. Een flutpartij die slechts 10.000 stemmen kan opschrapen is het laatste waar we op zitten te wachten. En ja, alle begin is moeilijk, maar partijen als LSP kennen wel een erg lang begin...

Tejokus 14 juni 2010 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4817696)

Net zoals AL die 'boodschappen" van BDW ;)
Bij belooft niets.

Pelgrim 14 juni 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4817752)
Hopelijk wordt het een partij die een beetje zich kan presenteren aan de kiezer. Een flutpartij die slechts 10.000 stemmen kan opschrapen is het laatste waar we op zitten te wachten. En ja, alle begin is moeilijk, maar partijen als LSP kennen wel een erg lang begin...

ik had het over 'structureren', nog niet over een 'partij' ;)

Den Ardennees 14 juni 2010 11:48

Opvallende vaststelling is de enorme volatiliteit van het kiespubliek. In 2003 nergens de kiesdrempel behalve in West-Vlaanderen, vandaag de grootste van Vlaanderen. Waar eindigt dit: er lijken geen zekerheden meer, behalve dan dat rechts voortdurend in opmars is.

fox 14 juni 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4817805)
Opvallende vaststelling is de enorme volatiliteit van het kiespubliek. In 2003 nergens de kiesdrempel behalve in West-Vlaanderen, vandaag de grootste van Vlaanderen. Waar eindigt dit: er lijken geen zekerheden meer, behalve dan dat rechts voortdurend in opmars is.

Er zijn geen zekerheden meer omdat de laatste jaren elke partij die de macht krijgt in Vlaanderen zijn kiezers compleet bedriegt.

In Wallonie zie je het tegenovergestelde. Die partijen houden woord en er is amper beweging in het politieke landschap. Ok, MR krijgt klappen maar dat is omdat ze Maingain beu zijn.

toccata 14 juni 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4817805)

Ten koste van radicaal rechts...

Groen!, SPA en PvdA houden goed stand

Renesse 14 juni 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4817921)

Komaan zeg, hoe kan je nu stand houden als je nooit recht gestaan hebt?

Andy 14 juni 2010 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4817921)

Al die VB'ers en niet-VB'ers die 'strategisch' op N-VA gestemd hebben schijnen nu aan een onderhandelingstafel te belanden waar progressief-links in de meerderheid of toch minstens erg sterk vertegenwoordigd is. Dat is op zichzelf al goed nieuws.

Dat donkerblauw-rechts wellicht van strategie mag gaan veranderen is een mooie bonus. Daar staat wel tegenover dat radicaal-links nog steeds aan de zijlijn staat.

Tejokus 14 juni 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4817986)
Komaan zeg, hoe kan je nu stand houden als je nooit recht gestaan hebt?

Groen! wint, bescheiden maar ze winnen.

Tejokus 14 juni 2010 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4817994)
Al die VB'ers en niet-VB'ers die 'strategisch' op N-VA gestemd hebben schijnen nu aan een onderhandelingstafel te belanden waar progressief-links in de meerderheid of toch minstens erg sterk vertegenwoordigd is. Dat is op zichzelf al goed nieuws.

Dat donkerblauw-rechts wellicht van strategie mag gaan veranderen is een mooie bonus. Daar staat wel tegenover dat radicaal-links nog steeds aan de zijlijn staat.

Ik hoop dat je zelf nog verstaat wat je hier allemaal zegt :lol::lol:

Andy 14 juni 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4818064)
Ik hoop dat je zelf nog verstaat wat je hier allemaal zegt :lol::lol:

Ik denk mijn eigen post nog te verstaan. Wat vind je er onlogisch aan, of waar verschil je met me van mening?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be