![]() |
Urne of PC
Wat ik me gisteren afvroeg, bij het electronisch stemmen...gaan de stemmen in de urne of worden de stemmen op de pc geregistreerd?
|
Citaat:
|
Citaat:
Zowiezo heb ik bij ons in het stemhok geen netwerkkabel gezien...ik denk het dus niet. |
Volgens de uitleg hier de urne.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De PC in het stemkantoor is stand alone, de urne ook, de urne registreert gewoon de stem en wordt uitgelezen. (niks meer als een veredelde badgelezer) De urnes gaan met de kaarten naar het hoofdtelbureau waar ze worden uitgelezen en worden vandaaruit pas op een netwerk gezet, waar de resultaten worden ingevoerd. Zo zat het toch iets meer als 10 jaar geleden in mekaar, ik was toen technieker voor die dingen. Ik denk niet dat ze in de tussentijd al veel veranderd zijn. Netwerkverbindingen tussen alle kies bureau`s gaan leggen is immers veel te fraude gevoelig. |
En het verouderde materiaal heeft 1 voordeel: geen usb poorten.
|
Citaat:
Harde schijf was verwijderd, en ik denk zelf dat de COM poorten er ook uit gehaald werden. Met de hardware kon er niet veel gefoefeld worden, en er zat enkel datgene in dat strikt noodzakelijk was. We hebben daar met een team van 4 man op zitten denken hoe we het naar de kloten konden krijgen en saboteren, ... Ik kan u verzekeren, we zijn daar nog altijd heel goed in... (als ge het moet repareren moet ge dat weten. ) en buiten den kaartlezer verneuken en fun met wat magneten was er bitter weinig tegen te beginnen... Juist omdat er niks inzit. Er staan trouwens ook alarmen op om foefelen tegen te gaan, |
Citaat:
PS: COM poorten zijn nutteloos aangezien ze een reboot vereisen in tegenstelling tot usb (plug and play) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had er eentje, maar dat was niet evident, en die software was heel beperkt. |
Men zou het stemmen op papier toch terug moeten invoeren. Welke charme heeft het electronisch stemmen nu? :?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
een stapeltje blanco`s, ... een rood stukske potlood onder de vingernagel, ... en kleuren maar,... |
Zelfde procedure overigens om geldige stemmen ongeldig te maken, ...
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle systemen zijn te kraken mensen, fraude is altijd mogelijk, van zodra je eventjes denkt van dit is safe, is er al een of andere pipo bezig met een systeem te ontwerpen om uw beveiliging omver te gooien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be