![]() |
N-VA succesvolste Vlaams-nationalistische partij aller tijden...
Dat is nu officieel. Proficiat!
1) N-VA: 31,7% 2) Vlaams Belang: 24,2% 3) Volksunie: 18,8% Ter info: 47,24% van de mensen stemde op V-partijen. Dat is nog altijd een dikke 4% te weinig, maar goed, volgende keer beter. Even deze pessimistische beschouwing om te laten zien dat een onafhankelijk Vlaanderen voorlopig nog geen democratische legitimatie heeft. En dat de keus voor evolutie voorlopig de enige juiste is. |
Citaat:
Wel is het zo dat N-VA de hoogste score ooit voor een nationalistische partij behaalt. |
Citaat:
|
Alles is tijdelijk, ook het succes van NV.A.
Als de mensen binnen 2 of 3 jaar gaan zien dat het ook maar opgewarmde soep is op hun bord zie ik NV.A terug krimpen en wie weet het VB opnieuw groeien. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel zeker is de onmiskenbaar stijgende trend van het aantal V-stemmers. Daarentegen zit er in CD&V geen toekomstmuziek meer. Een tijdelijke opflakkering valt niet uit te sluiten, maar CD&V zal meer en meer evolueren naar een kleiner formaat, en kan nog dienen om een federale regeringsdeelname van grotere Vlaamse partijen mogelijk te maken. De andere regimepartijen zitten trouwens ook in de verdrukking. |
Citaat:
Geen staatshervorming en geen splitsing BHV. |
Citaat:
Ik voorspelde patatten voor CD&V en voor het VB. Klopt dat niet ? Ik voorspelde winst voor het NV.A. Klopt dat niet ? Ze haalden zelfs meer dan ik voorspelde. |
Citaat:
En het VB werd groot door een ranzig discours over immigratie niet door het Vlaams nationalistische element van de partij |
Citaat:
2009: 36% 2007: 34% (geëxtrapoleerd uit het aantal zetels door kartel is immers niet vast te stellen hoeveel er zijn) 2004: 30% (idem) 2003: 23% 1999: 23% 1995: 21% |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
N-VA > VB |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Kijk, ik vind dat je dan eerder moet spreken in termen van je programma verwezenlijken en dan is het simpel: 1) Volksunie: België omvormen tot een federaal land, geslaagd 2) N-VA en Vlaams Belang: onafhankelijkheid: noppes Bart De Wever beseft dat er gewoon geen democratische meerderheid is voor een onafhankelijk Vlaanderen, hoe jammer dat ook is, en wil via een tussenoplossing van het confederalisme, waar wel een meerderheid voor kan gevonden worden, toch nog stappen zetten richting die onafhankelijkheid. Als hij daar in slaagt, mag hij alleen op nummer 2 komen en verhuist Vlaams Belang naar 3, omdat er nog geen fluit van hun programma uitgevoerd is. Maar nogmaals, N-VA heeft ook nog niets bereikt. Maar wel het meeste stemmen :-P |
Citaat:
|
Citaat:
conclusie: binnen 4 jaar loopt een 5% terug van N-VA naar VB... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be