Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Lijst Dedecker : nakende implosie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140503)

De gemuilkorfde 14 juni 2010 14:54

Lijst Dedecker : nakende implosie ?

Wat denken jullie ?
Nu Jean-Marie opgestapt is als voorzitter, wat zal er gebeuren ?

Mijn vermoeden is dat er nu heel wat binnen LDD naar N-VA zullen zitten lonken, en dat de overloop zal beginnen.
Jean-Marie zelf zal het moeilijk hebben, want N-VA heeft hem in feite niet nodig om stemmen te halen.

Jürgen Verstrepen, professioneel nestbevuiler, daar zal niemand op zitten wachten.

bgf324 14 juni 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 4818457)
Wat denken jullie ?

Mijn vermoeden is dat er nu heel wat binnen LDD naar N-VA zullen zitten lonken, en dat de overloop zal beginnen.
Jean-Marie zelf zal het moeilijk hebben, want N-VA heeft hem in feite niet nodig om stemmen te halen.

Jürgen Verstrepen, professioneel nestbevuiler, daar zal niemand op zitten wachten.

Laten we geen voorbarige conclusies trekken en eerst afwachten wat De Decker gaat doen met de nederlaag.

bgf324 14 juni 2010 15:05

Persoonlijk geloof ik in een kartel/overname door NVA.

Henri1 14 juni 2010 15:05

Allemaal dekking zoeken, LDD gaat ontploffen. ;-)

De gemuilkorfde 14 juni 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4818507)
Laten we geen voorbarige conclusies trekken en eerst afwachten wat De Decker gaat doen met de nederlaag.

Hij is toch al opgestapt ?

bgf324 14 juni 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 4818515)
Hij is toch al opgestapt ?

Ik had vandaag nog niet op DSO gekeken :|

Antoon 14 juni 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 4818457)
Wat denken jullie ?

Verstrepen gaat zich concentreren op zijn media met Hermans.

Tut De Baetselier is er zelfs niet in geslaagd om haar zetel in Senaat te krijgen en gaat bijgevolg in een depressie vervallen ( hoe moet ze nu haar vakanties gaan betalen? )

Dedecker gaat naar mijn mening low profile verder boeren, want hij heeft toch een pree als kamerlid voor de volgende legislatuur. En dat gaat hij niet zomaar weggeven, maar veel geblaf zal er niet meer bij horen.

Antoon 14 juni 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4818509)

Ah, want u denkt dat N-Va nood heeft aan die paar losers van LDD.

speurneus 14 juni 2010 15:36

Citaat:

We staan nog mijlen verwijderd van nieuwe verkiezingen, dus heeft NVA daar momenteel geen enkele baat bij.

Henri1 14 juni 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4818621)
We staan nog mijlen verwijderd van nieuwe verkiezingen, dus heeft NVA daar momenteel geen enkele baat bij.

Bart zit nu echt niet op een gewonde brulkikker te wachten.

Arnforpresident 14 juni 2010 15:43

Citaat:

N-VA is verkozen voor zijn geloofwaardigheid. Laat dat nu net Dedecker zijn grootste probleem zijn.

Another Jack 14 juni 2010 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4818602)
Ah, want u denkt dat N-Va nood heeft aan die paar losers van LDD.

De stemmen voor de losers, dat is wel interessant.

Antoon 14 juni 2010 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4818654)
De stemmen voor de losers, dat is wel interessant.

De N-Va heeft op haar eigen bijna 30% van de stemmen. Die 2% �* 3% van LDD hebben ze echt niet nodig.

forzaflandria 14 juni 2010 16:40

Bouckaert zit al maanden te lonken naar de OpenVLD, dus daar zie ik een paar LDD-ers naar vertrekken. Ook N-VA zal aantrekkelijk zijn voor een paar mindere goden, maar ironisch genoeg is LDD nu meer dan ooit een eenmanspartij.

kelt 14 juni 2010 16:44

moooomentje allemaal...

In de drie vertegenwoordigende organen waar LDD KAN in zitten,Europees,Federaal en Regionaal heeft LDD nog altijd minstens 1 zetel.

Het probleem van LDD is dus niet dat ze "dood" zijn,het probleem is dat ze niet echt "opgestart" raken....Daarvoor moet je uiteraard thema's en geloofwaardigheid vinden.Dat doe je niet met het aantrekken van tafelspringers,egotrippers en reizigers zonder bagage....dat is duidelijk...

De situatie is zeer slecht....maar berichten over de begrafenis van LDD zijn nogal overdreven....

Ik herinner nogmaals aan een formatie waarvan de naam me nu even ontschiet die met 1 zeteltje op 1 plaats heel zielig moest beginnen,zijn thema's uitleggen,zijn geloofwaardigheid winnen en nu de grootste formatie van Vlaanderen is en kan wegen op gans Belgie...

Het kan dus nog :?

kritisch persoon 14 juni 2010 16:44

LDD gaat zich hopelijk opnieuw organiseren want ik voorspel een grote overwinning voor hun bij de volgende verkiezingen (een tegenreactie op de ramp veroorzaakt door de PS regering).

Fieseler 14 juni 2010 16:45

Is er bij het Vb geen westvlaams vacuum gevallen bij het verdwijnen van Van Hecke?
quid?

Antoon 14 juni 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4818813)
....

De situatie is zeer slecht....maar berichten over de begrafenis van LDD zijn nogal overdreven....

Ik herinner nogmaals aan een formatie waarvan de naam me nu even ontschiet die met 1 zeteltje op 1 plaats heel zielig moest beginnen,zijn thema's uitleggen,zijn geloofwaardigheid winnen en nu de grootste formatie van Vlaanderen is en kan wegen op gans Belgie...

Het kan dus nog :?

Het verschil is dat N-VA van in het begin een verhaal had, dat nog steeds geldt. Het ging over het Vlaams nationaal verhaal.

LDD heeft nooit een ideologie nagestreefd. Het ging van flitspalen en snelheidslimieten op de snelweg via doping bij fietsers verkregen door anonieme klokkenluiders naar een incoherent verhaal over de politieke klasse. Bovendien hadden de bekendste LDD'ers allen verschillende meningen over economie, buitenlands beleid, binnenlandse aangelegenheden, etc...

Zo maak je nooit een kans. LDD is dood, u mag ze begraven, er komt geen heropstanding.

.

bgf324 14 juni 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kritisch persoon (Bericht 4818816)
LDD gaat zich hopelijk opnieuw organiseren want ik voorspel een grote overwinning voor hun bij de volgende verkiezingen (een tegenreactie op de ramp veroorzaakt door de PS regering).

Om dan een coalitie met de andere liberalen te maken:
- VLD met De Croo die premier zal worden
- MR die terug de grootste wordt en FDF heeft laten vallen en een deftige voorzitter zal hebben.
- NVA die wel wat minder zal scoren dan vandaag, maar toch nog in de regering zal kunnen betrokken worden.
- LDD die de kiesdrempel opnieuw zal halen.
- En denoods nog de CD&V er bij die wel zullen mee gaan.

EddyBal 14 juni 2010 16:55

Citaat:

Tja, JM in de kamer als lid van NVA? zal nogal raar aanvoelen. Moet hij WEER een ander programma van buiten leren ;)

Ik vond JM de enige met degelijke en eerlijke commentaar bij het laatste debat van de partijvoorzitters. Besien krijgt de pipo neus en Bruno Valkeniers de Blunderprijs.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be