Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Het keurige Roomse Limburg in handen van de PVV. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140519)

Derk de Tweede 14 juni 2010 19:29

Het keurige Roomse Limburg in handen van de PVV.

In de grote steden in het westen deed de PVV het minder goed.
Maar in dat "sjoenste stuk des Nêderlands", waar men 40 jaar nog sidderde voor de Katholieke Volkspartij en de pastoor, zijn helemaal niet veel allochtonen.
In de grote steden stemde men vooral links, misschien dat de arbeidersstad Rotterdam een uitzondering is.

Wie heeft een verklaring voor de populariteit van de PVV in Limburg ?

Overgens deed de PVV het ook goed in de door drank en drugs geteisterde vissersdorpen rond de vm Zuiderzee.
En dan denk ik aan het zeer katholieke Volendam en het zeer gereformeerde vm eiland Urk.

Epen (limburg}

Urk

bgf324 14 juni 2010 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4819266)
Maar in dat "sjoenste stuk des Nêderlands", waar men 40 jaar nog sidderde voor de Katholieke Volkspartij en de pastoor, zijn helemaal niet veel allochtonen.
In de grote steden stemde men vooral links, misschien dat de arbeidersstad Rotterdam een uitzondering is.

Overgens deed de PVV het ook goed in de door drank en drugs geteisterde vissersdorpen rond de vm Zuiderzee.
En dan denk ik aan het zeer katholieke Volendam en het zeer gereformeerde vm eiland Urk.

Epen (limburg}

Dat terwijl NVA vlak over de grens in Voeren 50,5% behaalde.

liberalist_NL 14 juni 2010 19:44

:cheer: Limburg :cheer:

Derk de Tweede 14 juni 2010 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4819293)
Dat terwijl NVA vlak over de grens in Voeren 50,5% behaalde.

Daar wonen toch ook Franstaligen, die hun plat-Dietse (Zuid-Limburgs) dialecten hebben verraden.

Sidharta 14 juni 2010 20:10

Citaat:

Katholieken in Limburg zijn nooit keurig geweest.
Een paar maanden terug kwamen de verhalen van sexueel misbruik door priesters op tafel en nu blijken veel limburgers ook nog racistisch te zijn.
Vroeg of laat vallen ze door de mand.

Fallen Angel 14 juni 2010 20:32

Citaat:

Epen (limburg}

Urk

Dezelfde reden waarom het VB vroeger in Brasschaat, Schilde, Schoten monsterscores haalden. Geen allochtoon te bespeuren alleen valt er om de zoveel tijd wc-papier dat moet doorgaan als "informatie" in de brievenbus.

Limburg_NL 25 juni 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4819367)
Een paar maanden terug kwamen de verhalen van sexueel misbruik door priesters op tafel en nu blijken veel limburgers ook nog racistisch te zijn.

Dit vind ik dus een zéér kwade uitspraak!!

Racistisch zou ik zeker niet zeggen, maar de mensen zijn het meer dan zat om constant tegen de 'Haagse kaasstolp' aan te lopen. Limburg is een van de economisch minder sterke provincies van Nederland, zeker na de sluiting van de mijnen. De werkloosheid is erg hoog, mensen zijn ontevreden over de gang van zaken. Limburg ligt in het hart van de Euregio zone, desondanks word dat vrijwel compleet genegeerd.

Mensen zijn het zat, dus persoonlijk denk ik dat het meer proteststemmen zijn naar de 'oude' partijen ( CDA, PvdA, VVD ).

liberalist_NL 25 juni 2010 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limburg_NL (Bericht 4839069)

Racistisch zou ik zeker niet zeggen, maar de mensen zijn het meer dan zat om constant tegen de 'Haagse kaasstolp' aan te lopen. Limburg is een van de economisch minder sterke provincies van Nederland, zeker na de sluiting van de mijnen. De werkloosheid is erg hoog, mensen zijn ontevreden over de gang van zaken. Limburg ligt in het hart van de Euregio zone, desondanks word dat vrijwel compleet genegeerd.

Mensen zijn het zat, dus persoonlijk denk ik dat het meer proteststemmen zijn naar de 'oude' partijen ( CDA, PvdA, VVD ).

Luister niet naar Sidharta. Zoveel verzuurde Calvinisten heeft Nederland niet meer.

Max van Dietschland 26 juni 2010 22:15

Citaat:

Als je Limburg niet meer hoeft moet je het maar zeggen hoor. Die mensen zijn welkom bij Vlaanderen.

Calvinist 7 februari 2014 02:43

Citaat:

Als je op de PVV stemt ben je niet per definitie racistisch. Ik ben ook protestants en voel veel sympathie voor de PVV. Wat de katholieken betreft heb je gelijk.

cato 7 februari 2014 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Limburg_NL (Bericht 4839069)

Limburg ligt in het hart van de Eurozone en is zeer afhankelijk van handel en werk door de EU.
Daarom stemmen ze massaal PVV die uit de EU wilt.
Hoe dom kun je zijn.
Of willen Limburgers perse werkeloos blijven?

cato 7 februari 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7004932)
Als je op de PVV stemt ben je niet per definitie racistisch. Ik ben ook protestants en voel veel sympathie voor de PVV. Wat de katholieken betreft heb je gelijk.

De Wilders is racistisch met zijn houding tegenover moslims en de meeste PVV' ers zijn dat ook.
In die zin hebben katholieken veel gemeen met streng Calvinisten.

Calvinist 8 februari 2014 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7005020)
Limburg ligt in het hart van de Eurozone en is zeer afhankelijk van handel en werk door de EU.
Daarom stemmen ze massaal PVV die uit de EU wilt.
Hoe dom kun je zijn.
Of willen Limburgers perse werkeloos blijven?

Zwitserland drijft ook handel met de EU. Noorwegen en Ijsland ook trouwens en daar is weinig werkloosheid....

cato 8 februari 2014 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7006648)
Zwitserland drijft ook handel met de EU. Noorwegen en Ijsland ook trouwens en daar is weinig werkloosheid....

Dit is niet vergelijkbaar met Limburg

Calvinist 8 februari 2014 19:46

Een land kan perfect overleven zonder een supra-nationale organisatie als de EU. Denk je nou echt dat de Italianen geen tulpen meer gaan kopen als ze ze moeten afrekenen in Guldens??? Als we dus die redenering volgen zou de UK geen producten meer exporteren naar de Eurozone...

cato 8 februari 2014 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7007766)
Een land kan perfect overleven zonder een supra-nationale organisatie als de EU. Denk je nou echt dat de Italianen geen tulpen meer gaan kopen als ze ze moeten afrekenen in Guldens??? Als we dus die redenering volgen zou de UK geen producten meer exporteren naar de Eurozone...

We hadden het over Limburg:roll:
Weet u dat Limburg dichter bij Duitsland ligt dan bij de biblebelt.
Als ze niet van de wind willen leven kan Limburg niet zonder de EU.

U bent een Belg ,misschien in Antwerpen of iets dergelijks.
Als we de Schelde niet uitdiepen komt de haven plat te liggen.
Zo simpel is dat ,zo ook heeft Limburg haar achterland en condities om te overleven.

Calvinist 8 februari 2014 20:24

Limburg maakt deel uit van Nederland. Dus over een uittreding uit de EU , daar gaat Den Haag over en niet het Limburgse provinciehuis. Ik kom inderdaad uit het Westen van Nederland,de randstad het gebied met de grootste welvaart en bedrijvigheid.Nogmaals als de EU morgen niet meer bestaat zal er geen seconde minder handel plaatsvinden...

AnarchoChristophe 8 februari 2014 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4841014)
Als je Limburg niet meer hoeft moet je het maar zeggen hoor. Die mensen zijn welkom bij Vlaanderen.

Als Limburger aan deze zijde van de grens, wil ik eigenlijk niet onder Brusselse of Antwerpse dictatuur leven. Verenigd Groot-Limburg onafhankelijk!

Adam Smith 9 februari 2014 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7004932)

Excusez moi wat betreft de Katholieken heb je gelijk??? Van je landgenoten moet je het hebben, zij die zonder zonden zijn werpen de eerste steen (dat scheelt in ieder geval zeer veel stenen ;-)).

Adam Smith 9 februari 2014 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist (Bericht 7007834)
Limburg maakt deel uit van Nederland. Dus over een uittreding uit de EU , daar gaat Den Haag over en niet het Limburgse provinciehuis. Ik kom inderdaad uit het Westen van Nederland,de randstad het gebied met de grootste welvaart en bedrijvigheid.Nogmaals als de EU morgen niet meer bestaat zal er geen seconde minder handel plaatsvinden...

Qua accijnsbeleid snappen ze in Den Haag nu al niks van grenzen. In jullie toekomstvisie zullen jullie de facto nog steeds erg afhankelijk blijven van de sterkste handelspartner, de EU. In mijn visie blijven wij, als stichtend lid gewoon lidstaat. Allicht een pan-Europese gedeelde onvrede aanpakken, maar (IMHO) nooit uittreden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be