Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   de kinderlijke kant van dewever (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140535)

globalmedia 14 juni 2010 23:25

de kinderlijke kant van dewever

N-VA-voorzitter Bart De Wever eist excuses van VRT-presentatrice Phara de Aguirre. Anders wil hij nooit meer in een van haar programma's.

http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1568

bgf324 14 juni 2010 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4819836)
N-VA-voorzitter Bart De Wever eist excuses van VRT-presentatrice Phara de Aguirre. Anders wil hij nooit meer in een van haar programma's.

http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1568

Journalisten moeten hun mond leren houden en neutraal blijven! Als ze NVA in discrediet wil brengen moet ze zelf maar in de politiek gaan.

Txiki 14 juni 2010 23:43

Dat vond ik toch ook flauw van De Wever... Dat is toch zo'n futuliteit.

Vette Pois(s)on 14 juni 2010 23:58

Bij het kopstukkendebat day after kon Phara het echt niet laten vuurke te stoken.

Zelfs nu tracht ze op een slinkse manier het fragiele eenheidsgevoel kapot te maken en wat olie op het vuur te gieten.

Valse trees dat ze is.

Txiki 15 juni 2010 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4819888)
Bij het kopstukkendebat day after kon Phara het echt niet laten vuurke te stoken.

Zelfs nu tracht ze op een slinkse manier het fragiele eenheidsgevoel kapot te maken en wat olie op het vuur te gieten.

Valse trees dat ze is.

Absoluut. Echter, een klepper als Bart De Wever moet dat kunnen overstijgen. Phara's uitspraken doen er immers niet toe.

Tejokus 15 juni 2010 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4819888)

Valse trees dat ze is.

Haha en wie zat er deze avond 14/06 bij Phara in de studio?
En op het feestje van de NVA mochten geen vlaggen van thuis meegebracht worden.
Liedjes zingen voor de camera mocht ook niet.
Ze waren bang dat deze liedjes en de zangers (?)gebruikt zouden worden om
de NVA belachelijk te maken....

Txiki 15 juni 2010 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 4819908)
Haha en wie zat er deze avond 14/06 bij Phara in de studio?
En op het feestje van de NVA mochten geen vlaggen van thuis meegebracht worden.
Liedjes zingen voor de camera mocht ook niet.
Ze waren bang dat deze liedjes en de zangers (?)gebruikt zouden worden om
de NVA belachelijk te maken....

Hehe, stel u voor dat ene Txiki binnengesteld komt met een gigantische Baskische vlag...

Gino1987 15 juni 2010 00:13

Achja, het lijkt me een kleine onenigheid. We moeten van die mug geen olifant maken. Het was niet slim van Phara te zeggen dat Bart de Wever niet in debat drufde te gaan. Is de reactie van De Wever flauw of kinderlijk? Ik weet het niet. Het is natuurlijk zo dat wat in via de media aan woorden en beelden verspreid wordt een grote impact heeft op stemgedrag. Misschien heeft De wever daarom zo gereageerd. Ik raad er maar naar. Misschien heeft hij de dreiging van negatief media-aandacht gevoeld en is hij daarom in verzet getreden tegen Phara's gedrag. De Wever is menselijk, al te menselijk; en niet minder volwassen dan andere volwassenen. Zijn reactie lijkt me best normaal, niet kinderlijk.

Jaani_Dushman 15 juni 2010 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4819914)
Hehe, stel u voor dat ene Txiki binnengesteld komt met een gigantische Baskische vlag...

...of dat hij mag gaan uitleggen waarom er "Bier en Tenen, Bietan Jarrai" gescandeerd werd. :-D

Tejokus 15 juni 2010 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gino1987 (Bericht 4819919)
Achja, het lijkt me een kleine onenigheid. We moeten van die mug geen olifant maken. Het was niet slim van Phara te zeggen dat Bart de Wever niet in debat drufde te gaan. Is de reactie van De Wever flauw of kinderlijk? Ik weet het niet. Het is natuurlijk zo dat wat in via de media aan woorden en beelden verspreid wordt een grote impact heeft op stemgedrag. Misschien heeft De wever daarom zo gereageerd. Ik raad er maar naar. Misschien heeft hij de dreiging van negatief media-aandacht gevoeld en is hij daarom in verzet getreden tegen Phara's gedrag. De Wever is menselijk, al te menselijk; en niet minder volwassen dan andere volwassenen. Zijn reactie lijkt me best normaal, niet kinderlijk.

Hoe komt de media aan die informatie?
Ofwel heeft Phara ofwel heeft BDW gesproken :)

Compare 15 juni 2010 01:52

De Wever heeft dan ook ongeveer elk debat gevoerd. Ergens vindt ik het inderdaad flauw en ik had het niet van hem verwacht. Maar ik vond Phara persoonlijk in de debatten zelf niet altijd even onpartijdig. In het debat in questie over de sociale zekerheid zeker. Ik vind het zowel een kleinzielige uitspraak van D'Aguire, als een overdreven reactie van De Wever.

Maar ach, het is volgens mij inderdaad een kleinigheid. En ik zou in D'Aguire's plaats toch gewoon eventjes die excuses aanbieden. Als je in de komende maanden geen Bart De Wever in je politiek programma krijgt is dat toch wel een gemis.

Jantje 15 juni 2010 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4819901)
Absoluut. Echter, een klepper als Bart De Wever moet dat kunnen overstijgen. Phara's uitspraken doen er immers niet toe.

In tegendeel, de Vlaamse media moet eindelijk eens leren dat politiek niet in de media word gevoerd, maar in de achterkamers.

Dat er de vorige 3 jaar niets is gebeurd, is juist omdat de media de politici steeds uitlokte te uitspraken en opbod in straffe taal.

Zo zit MT en PJ steeds maar te zeveren dat De Wever premier moet worden met zo'n verkiezingsuitslag, doch ze vergeten dat Di Rupo een hoger % aan kiezers achter zich heeft en dus eigenlijk een groter mandaat heeft gekregen van de kiezers dan De Wever.

Maar terwijl de Franstaligen juist De Wever afschilderen als een groot politicus en strateeg, en daarom een zekere angst hebben om met hem de discussie aan te gaan, is men in Vlaanderen bezig hem te kleineren en af te schilderen als een mislukkeling en een gevaar voor Vlaanderen.

De Wever heeft dus 100% gelijk, dat hij eist dat mediamensen hun mond houden over politici hun karakter, hun kwaliteiten, hun manier van werken en hun ingesteldheid, zeker op een ogenblik dat deze politici de moeilijke taak hebben een regering te vormen die het land totaal moet hervormen en de communautaire problemen voor goed moeten oplossen.

Als De Wever nu mislukt is de Vlaanderen die de rekening moet betalen.

Als De N-VA nu mislukt loopt het slecht af voor Vlaanderen, want dan verliest Vlaanderen zijn economie.
Want hoe wel de Belgische economie goed stand heeft gehouden tijdens de crisis, heeft de Vlaamse economie het slechter gedaan, dan de rest van de ons omliggende regio's.
En dit juist omdat de media steeds bezig is dat onze politici het land willen vernielen en in een onstabiele en onzekere periode willen doen terecht komen.

rookie 15 juni 2010 06:22

alhoewel ik geen fan ben van BDW kan ik hem enkel alleen gelijk geven. Het is godgeklaagd dat op de VRT, zowel radio als tv, de linkse kandidaten de grootste onnozelheid (oneindig lang, zie Gennez) mogen verkondigen zonder onderbroken te worden, waar kandidaten van andere strekking onmiddellijk de mond gesnoerd worden wanneer zij met een feit komen

Another Jack 15 juni 2010 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4819914)

Maak jij nog altijd een identiteitscrisis door?

Henri1 15 juni 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4819848)
Journalisten moeten hun mond leren houden en neutraal blijven! Als ze NVA in discrediet wil brengen moet ze zelf maar in de politiek gaan.

Journalisten moeten helemaal hun mond niet houden.
We wonen niet in China of in Iran.

Journalisten moeten kritische vragen stellen.

Wa is da nu zeg.
Gaan we de persvrijheid al aan banden leggen ?

plakker 15 juni 2010 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4820094)
Journalisten moeten helemaal hun mond niet houden.
We wonen niet in China of in Iran.

Journalisten moeten kritische vragen stellen.

Wa is da nu zeg.
Gaan we de persvrijheid al aan banden leggen ?

Er is wel een verschil tussen een kritische vraag en een ronduit aanvallende stelling als waarheid meedelen aan de kijker.

giserke 15 juni 2010 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4820031)
In tegendeel, de Vlaamse media moet eindelijk eens leren dat politiek niet in de media word gevoerd, maar in de achterkamers.

Dat er de vorige 3 jaar niets is gebeurd, is juist omdat de media de politici steeds uitlokte te uitspraken en opbod in straffe taal.

Zo zit MT en PJ steeds maar te zeveren dat De Wever premier moet worden met zo'n verkiezingsuitslag, doch ze vergeten dat Di Rupo een hoger % aan kiezers achter zich heeft en dus eigenlijk een groter mandaat heeft gekregen van de kiezers dan De Wever.

Maar terwijl de Franstaligen juist De Wever afschilderen als een groot politicus en strateeg, en daarom een zekere angst hebben om met hem de discussie aan te gaan, is men in Vlaanderen bezig hem te kleineren en af te schilderen als een mislukkeling en een gevaar voor Vlaanderen.

De Wever heeft dus 100% gelijk, dat hij eist dat mediamensen hun mond houden over politici hun karakter, hun kwaliteiten, hun manier van werken en hun ingesteldheid, zeker op een ogenblik dat deze politici de moeilijke taak hebben een regering te vormen die het land totaal moet hervormen en de communautaire problemen voor goed moeten oplossen.

Als De Wever nu mislukt is de Vlaanderen die de rekening moet betalen.

Als De N-VA nu mislukt loopt het slecht af voor Vlaanderen, want dan verliest Vlaanderen zijn economie.
Want hoe wel de Belgische economie goed stand heeft gehouden tijdens de crisis, heeft de Vlaamse economie het slechter gedaan, dan de rest van de ons omliggende regio's.
En dit juist omdat de media steeds bezig is dat onze politici het land willen vernielen en in een onstabiele en onzekere periode willen doen terecht komen.

Ter info; er is geen Belgische economie. This te zeggen Vlaanderen trekt de "Belgische economie"

Gwyndion 15 juni 2010 08:21

Ik zou het niet zo publiek doen maar ja, de VRT kan wat leren van de RTBF. Als de Vlamingen slecht onderhandelen dan is dat mede door onze media die interne onrust zaait en politici aanvalt. Kritische vragen is niet hetzelfde als wat sommigen doen.

Henri1 15 juni 2010 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 4820109)
Er is wel een verschil tussen een kritische vraag en een ronduit aanvallende stelling als waarheid meedelen aan de kijker.

De onderste steen bovenhalen dat is wat er dient te gebeuren.

Wil je terug naar de tijd dat Daniel Buyle bij de BRT de laan uitgestuurd werd omdat hij kritische vragen stelde aan Wilfried Martens ?

plakker 15 juni 2010 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4820160)
De onderste steen bovenhalen dat is wat er dient te gebeuren.

Wil je terug naar de tijd dat Daniel Buyle bij de BRT de laan uitgestuurd werd omdat hij kritische vragen stelde aan Wilfried Martens ?

Ik heb net gezegd dat ze geen kritische vraag stelde

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be