![]() |
Voor de verkiezingen eisten de franstaligen "respect"
|
Niet de Franstaligen : De MR. en die hebben verloren.
|
Citaat:
Dat is een goed teken om een Kopernikaanse revolusie aan te grijpen om in zijn eigen tuin sosialistische groenten te telen, en aan ons om Vlaamse frietpatatten te kweken. Er is maar één voorwaarde: ieder zijn eigen finansiële verantwoordelijkheid. Met zelfs kontraktueel bepaald: tekorten in hun sosiale zekerheid die transparant aangetoond worden NA het afsluiten van de rekeningen, zullen door de andere gemeenschap bijgestort worden. (voor jullie beginnen te steigeren: als zo het tweede of derde jaar op rij een paar miljard moeten open en bloot bijgestort worden, gaan ze wel degelijk orde op zaken stellen; ze, dat zijn de Vlaamse partijen die moeten betalen; en ook de frankofone die nu open en bloot de bedelaar moeten uithangen) |
Citaat:
|
Citaat:
Want wat hij daar broebelde, was geen Nederlands. Hij zou mij beter engageren om zijn teksten te fatsoeneren. |
Citaat:
Dus Di Rupo doet dat zo slecht niet. |
Di Rupo is de beste garantie op een verdere vervreemding van de Vlamingen tov het federale -Belgische- niveau. Hoe slechter hij Nederlands praat, hoe beter!
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ze geen Nederlands spreken, is het niet goed... Als ze de inspanning doen om Nederlands te spreken, is het ook niet goed... pfff, wat willen jullie dan, dat ze in het West-Vloams spriekhe, zodat ze ondertiteld kunnen worden ? En dan maar zagen, en zagen, en zagen. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Als hij geen Vlaams kan, dan klagen we dat aan. Als hij het wel kan, dan zeggen we dat dit niet relevant is, want in de Kopernikaanse revolusie doen zij wat zij willen. Heeft iemand ooit gezegd dat politiek geen vuil spel zou zijn ? Maar geef eerlijk toe: hij staat daar nu op het punt om eerste Jef te worden, met zijn broek vol spijt dat hij toch geen 5 minuten per dag geoefend heeft om zijn Nederlands wat bij te spijkeren .. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was voor mij ook vijf jaar geleden dat ik deftig Frans had gesproken toen ik vorig jaar begon te werken. Dat moest ook terugkomen. |
Citaat:
Want het is de waarheid: hij kan geen Vlaams. En nergens ter wereld zou een meerderheid in een land het aksepteren dat een minderheid afkomt met een eerste minister, die de taal van de meerderheid niet zou kennen. Het is alleen 'van geen belang', na een Kopernikaanse revolusie. Citaat:
Maar dat heeft nu allemaal geen belang meer. Vooruit met de geit, fokt dat afspiegelingsgeval erdoor met de nodige oplossingen voor b-hv, staatshervorming, kopernikus ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enfin, er is al evolutie tegenover vroeger, men denkt al niet meer dat Di Rupo een Waal is die het Nederlands zodanig minacht dat hij het zelfs weigert te praten. "Les prétextes n'ont jamais besoin d'être vraisemblables ; autrement, ils seraient des raisons, non des prétextes." Citaat:
btw: ik ben er bijna zeker van dat, behalve misschien de beste tweetaligen, iedereen in zijn eigen taal spreekt tijdens onderhandelingen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be