![]() |
Seperatisme én Links??
Seperatisme én Links: moet toch kunnen?
Dus voel me NERGENS thuis, Ben een volbloed Vlaams Seperatist. Geloof - op termijn - enkel in een toekomst van een gezond welvarend onafhankelijk én multicultureel Vlaanderen. Maar ben ook progressief (groen-)linksgezind, als het over o.a. sociale zekerheid, welzijn en milieu gaat, wil evtl. een solidariteit behouden met het directe buitenland (o.a. Wallonie)... M.a.w. voel me dus NERGENS thuis.... in ons Vlaams politiek landschap. Weet iemand één of andere beweging, groep, vereniging die dit ideengoed verenigd?? Waar ik kan thuiskomen?? Thx, |
Wat is er mis met de Vlaamse cultuur? Waarom moet die vervangen worden door een multiculturele samenleving?
|
Je hebt links-flamingatische tendenzen binnen sp.a, Groen! - in bewegingen als het VVB, de sociaal-flamingantische landdag, het blad Meervoud, &c.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
VVB is toch wel erg rechts!!
"MEERVOUD" - ken ik niet, ga ik naar op zoek ... THX, |
Citaat:
|
Citaat:
In Frankrijk hebben ze dat goed begrepen en dwingt het debat rond de "multiculturele" samenleving hen eindelijk tot het beantwoorden van de prangende vraag: "Maar wacht, en wat was de onze nu weer?" Als je die eigen cultuur namelijk niet in vraag stelt, herval je te gemakkelijk in het opleggen van een "integratiebeleid" zonder inhoud. |
Citaat:
Na wat gegoogle via "MEERVOUD" kwam ik op deze link met een heel aantal Vlaams-progressieve groepen: http://www.derodetongvandeleeuw.be/org.html Leerzaam voor wie met hetzelfde verweesde, "dakloze" gevoel zit! |
Citaat:
Chapeau trouwens, ik ben altijd blij om te horen dat mensen van de linkerkant zich ook durven in te schrijven in het project Vlaamse autonomie. In weze is er immers niets links of rechts aan dat project. |
Citaat:
In EVA volgt hij Nelly Maes op, ook ter linkerzijde. Een rechtse voorzitter van EVA zou voor vele lidpartijen onaanvaardbaar zijn... |
Die blijven hier maar komen :D ofwel is er een v-sb'er massaal dubbelnicks aan het aanmaken ofwel onderschatten we ons eigen potentieel ferm...
Voor de zoveelste keer deze maand :) : www.v-sb.net www.meervoud.org www.landdag.org |
Wat is eigenlijk de reden waarom "links" (sp.a en groen) zo vasthouden aan de Belgische constructie!? Puur eigenbelang omdat ze met de Waalse linksen bijna altijd zeker zijn van een postje op het federale vlak? Is het dat: plat opportunisme?
In een onafhankelijk Vlaanderen zou ik misschien ook links stemmen. Nu dènk ik er niet aan om bovengenoemde reden. |
Citaat:
Voor de rest zijn er inderdaad een aantal Vlaams-linkse organisaties, de meeste zijn al in deze draad vermeld. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat deed de SP.a dan in de oppositie, in de afgelopen (non)regering Leterme? |
De Waalse linksen hebben ook in Wallonië nipt naast hun eerste zetel gegrepen, dus ik zou niet weten wat SP.A daar te zoeken zou hebben.
|
Citaat:
Volgens mij zou een onafhankelijk Vlaanderen trouwens juist linkser dan vandaag het geval is. Dat links in Vlaanderen nog geen 25 % zou halen is natuurlijk belachelijk. Het probleem is dat iedereen die ook maar enigszins prioritaite waarde hecht aan Vlaamse autonomie onmogelijk SP.a, laat staan Groen! of kleinlinks kan stemmen, hoewel ze zich voor de rest misschien wel thuisvoelen bij die partijen. |
Citaat:
Maar uiteraard heb je gelijk. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be