![]() |
Coalitie zonder NVA
Stel dat ze er niet uit komen met de NVA? Gaan voor een paars-roomse-groene regering en de NVA degraderen tot de oppositie. Hoe krachtig kan zulke regering optreden tegen de crisis?
PS (26) + SPA (13) + MR (18) + VLD (13) + CD&V (17) + CDH (9) + GROEN! (5) + ECOLO (8) = 109 |
Dat kan van geen kanten werken...6 partijen is al relatief veel, laat staan 8 waarvan een deel (VLD) veel liever oppositie zou zijn...
|
Als 'ze' België écht helemáál beu zijn, kunnen 'ze' zo'n coalitie eens uitproberen.
Lang zal het dan niet meer duren. |
Citaat:
Edit: dan stelt zich trouwens de vraag WIE de extremisten en separatisten zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
Dan geloof ik echt dat NV-A bij de volgende verkiezingen een meerderheid haalt in Vlaanderen. Vergeet daarbij niet dat er dan ook Vlaamse verkiezingen zijn! |
Citaat:
Dan zit De Wever met zijn mond vol tanden, en kan hij de Vlaamse regering opblazen omdat (tjû, ik ken mijn Latijn niet meer) hij zal kunnen zeggen "olalala, teveel toegevingen!! Ik trek de stekker eruit". :lol: Maar dit is even waarschijnlijk dan een coalitie zonder de NV-A. ;-) |
Citaat:
En dan aan Vlaamse kant een hongerige oppositie van om en bij de 40% van de Vlaamse stemmen. Bon chance Elio. :lol: |
een coalitie zonder N-VA is niet mogelijk vanuit praktisch standpunt. Sure, je kan alle andere partijen samensmijten (zoals aangehaald hierboven), maar krijg je dan een daadkrachtige regering? "Hoop doet de zotten leven in vreugd"
|
Elk geknutsel om de grote winnaar van de verkiezingen in een of ander cordon te stoppen zal eindigen in nog meer miserie. Als de Letermes en de Marianne Thyssens nog een keer tegen het beton willen knallen, dan moeten ze maar doen.
|
Er zullen wel Walen zijn die liever een onstabiele regering hebben zonder NVA dan een stabiele met de NVA.
|
Citaat:
Op naar de volgende hype. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik verkies: terug naar de oorspronkelijke kleine voor heel België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hehe, u begrijpt het echt niet. Simpelweg hallucinant. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be