Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   De groenen er ook terugbij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140564)

bartje 15 juni 2010 17:37

De groenen er ook terugbij?

Het ziet er meer en meer naaruit dat we terug Groen zullen moeten dulden in de nieuwe regering, want met hen erbij komen ze zo aan een 2/3 meerderheid zonder dat er hulp nodig is vanuit de oppositie.
Man man man dat belooft, Vlaanderen heeft rechts gestemd maar het ziet er dus naaruit dat we een linkse regering gaan krijgen, dat N-VA daar maar nog eens hééél goed over nadenkt om nog maar te zwijgen dat zatte Michel ook wellicht weer minister zal worden...

solidarnosc 15 juni 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 4821552)
Het ziet er meer en meer naaruit dat we terug Groen zullen moeten dulden in de nieuwe regering, want met hen erbij komen ze zo aan een 2/3 meerderheid zonder dat er hulp nodig is vanuit de oppositie.
Man man man dat belooft, Vlaanderen heeft rechts gestemd maar het ziet er dus naaruit dat we een linkse regering gaan krijgen, dat N-VA daar maar nog eens hééél goed over nadenkt om nog maar te zwijgen dat zatte Michel ook wellicht weer minister zal worden...

Tja ik vind Dewever op dit punt ook verre van consistent. Gisteren zat ie te klagen dat 80% van Vlaanderen recht stemt maar dat het beleid eerder centristisch is door de Franstaligen. Hallo Bart. Je zit wel met de SP.a in de Vlaamse regering en is dat ook al de schuld van de Franstaligen.

Nr.10 15 juni 2010 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4821559)
Tja ik vind Dewever op dit punt ook verre van consistent. Gisteren zat ie te klagen dat 80% van Vlaanderen recht stemt maar dat het beleid eerder centristisch is door de Franstaligen. Hallo Bart. Je zit wel met de SP.a in de Vlaamse regering en is dat ook al de schuld van de Franstaligen.

Precies of al diegenen die de hype van de dag ondersteunen zijn neoliberale kapitalisten.

gehuigert 15 juni 2010 17:52

Niet vergeten dat groen en NVA (en ecolo) samen in 1 gemeenschappelijke Europese fractie zitten.

beepbeepikbeneenjeep 15 juni 2010 18:01

Liever niet, ik heb geen plaats meer op mijn balkon voor nog een extra vuilniszak.

solidarnosc 15 juni 2010 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4821575)
Niet vergeten dat groen en NVA (en ecolo) samen in 1 gemeenschappelijke Europese fractie zitten.

Tja en als je de sociaal-ecomische programma's van beide partijen naast elkaar legt dan vraag je af hoe dat mogelijk is.

bgf324 15 juni 2010 18:36

Liefst niet. Er zitten al genoeg linksen in de regering.

giserke 15 juni 2010 19:00

Als je de "linksen" hun ziel kunt laten verkopen waarom niet? :-)
We kunnen dan Van Besien sturen naar Elio om vanachter genomen te worden.
Lijkt me toch een mooi compromis met de PS? Van Besien Seksslaaf van Elio.

toccata 15 juni 2010 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4821708)

Ik vraag me af waarom dit soort opmerkingen nooit over heteroseksuelen wordt gemaakt

bgf324 15 juni 2010 19:53

Citaat:

8O

bgf324 15 juni 2010 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4821786)
Ik vraag me af waarom dit soort opmerkingen nooit over heteroseksuelen wordt gemaakt

Ik heb toch al zulk opmerkingen over Bart De Wever en Milquet gelezen/gehoord :-)

Vlaanderen Boven 15 juni 2010 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4821786)

Milquet en Arena al eens bekeken?

lollysticky 15 juni 2010 20:40

hopelijk komt dien groene van besien er niks bij... "wij hebben ook gewonnen" mijn gat >_>

in de afspiegelings-coalitie zijn die niet nodig. Zonder groen is er ook een 2/3de meerderheid... en 7 partijen ipv 6 is nog altijd moeilijker om één akkoord te maken.

Nr.10 15 juni 2010 23:22

Citaat:

Als je zo praat tegen burgers van gelijk waar ga je rap slaag op uw bakkes krijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be