![]() |
allochtonen-kiezen-steeds-meer-vlaamse-partijen
http://www.brusselnieuws.be/artikels...e-partijen2019
Citaat:
|
Ik zou daar toch wel eerst eens een deftig onderzoek naar zien.
|
Analfabeten zeker?
|
Citaat:
Brussel is geëvolueerd naar een multi-etnische stad waar Nederlands en Frans slechts twee van de vele gesproken talen zijn, naast Amazigh, Arabisch, Turks, Lingala, etc... Als Vlaanderen zich wil terugplooien op het restje etnisch-zuivere Vlamingen, kunnen we evengoed ons boeltje pakken in Brussel en de terugtrekking uit de Vlaamse Rand, Mechelen, Aalst,... voorbereiden. |
Citaat:
Amazigh: berber (de persoon zelf) De berberse taal: tmazight. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Collega's van allochtoonse afkomst stemmen nu NVA.
En exact om de juiste redenen: systeem werkt niet, hervormingen nodig voor economie, slecht/geen migratie beleid(!) Ok, ik heb ze overtuigd uiteraard, maar twas heel gemakkelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar misschien zijn de gemeenten waar ik vaakst naartoe ga, niet represenatief: Anderlecht, Brussel-stad, Schaarbeek, Sint-Joost-Ten-Noode en Sint-Jans-Molenbeek. Vermoedelijk zullen die vreugdeloze delen van Brussel waar jij naar verwijst, zich eerder in de gemeenten Oudergem, Watermaal-Bosvoorde, Sint-Lambrechts-Woluwe, Ukkel,... situeren. In die buurten wordt je inderdaad al wat sneller vreemd bekeken als Nederlandstalige. |
Citaat:
|
Citaat:
Ach ja Mensen overtuigen op NVA te stemmen is gebleken deze keer niet al te zware opdracht te zijn geweest. Ik heb 9 collega's op twee verschillende bureau's. Daarvan stemden 4 (!) op NVA, dus mezelf inbegrepen 5/10. Zou dat aan mij liggen? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof heilig da Brussel als prachtige stad kan opbloeien in een herenigingscontructie. Laten we wel zijn, Nederland en Vlaanderen hebben Brussel veel te bieden, en vice versa. Maar als daar stijfkoppigheid bij komt kijken van het kaliber wat we nu zien, laat ze dan hun eigen pis maar oplossen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be