Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   worst- en wijnstraatfeest verboden in Parijs ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140599)

freespirit 16 juni 2010 09:40

worst- en wijnstraatfeest verboden in Parijs !

Wat moeten we hier weer over denken:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aatfeest.dhtml

Is dit weer geen schending van het recht op 'vrije meningsuiting'? Waarom mogen de liefhebbers van Mohammed en de zijnen wel in het openbaar hun geloofsuitingen laten zien en waarom mogen anderen dan niet een worstje op straat eten of een glaasje wijn drinken?

We zouden ook in België zo'n actie moeten doen: pakweg op de Turnhoutsebaan in Borgerhout allemaal de straat oplopen met een zwanworstje in de hand en in de andere hand een blikje bier. De vrouwen uiteraard in 'zomerse kledij' met als bovenstuk een bikini en als onderstuk een minirok. Maar laten we dit onaangekondigd doen ! Hiermee doen we toch niets dat in de strafwet beschreven staat? En we gebruiken geen spandoeken of roepen geen slogans, dus provoceren doen we ook niet. Benieuwd wat dat zou geven ...

lantjes 16 juni 2010 09:52

Het povocatief offerfeest dan ook maar verbieden?

Cdude 16 juni 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4822728)

Is dit weer geen schending van het recht op 'vrije meningsuiting'? Waarom mogen de liefhebbers van Mohammed en de zijnen wel in het openbaar hun geloofsuitingen laten zien en waarom mogen anderen dan niet een worstje op straat eten of een glaasje wijn drinken?

We zouden ook in België zo'n actie moeten doen: pakweg op de Turnhoutsebaan in Borgerhout allemaal de straat oplopen met een zwanworstje in de hand en in de andere hand een blikje bier. De vrouwen uiteraard in 'zomerse kledij' met als bovenstuk een bikini en als onderstuk een minirok. Maar laten we dit onaangekondigd doen ! Hiermee doen we toch niets dat in de strafwet beschreven staat? En we gebruiken geen spandoeken of roepen geen slogans, dus provoceren doen we ook niet. Benieuwd wat dat zou geven ...

Aaah, ik wist niet dat er nog mensen bestonden die dachten dat er VLEES in zwanworstjes zit. 8O

lombas 16 juni 2010 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4822728)

Het gaat hier niet om zomaar een worstje en een wijntje te nuttigen, maar om een worstje en een wijntje te nuttigen in de specifieke wetenschap dat dat anderen voor de borst steekt.

Kleine nuance. Soit.

Metternich 16 juni 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4822922)
Het gaat hier niet om zomaar een worstje en een wijntje te nuttigen, maar om een worstje en een wijntje te nuttigen in de specifieke wetenschap dat dat anderen voor de borst steekt.

Kleine nuance. Soit.

Als men dat moet gaan verbieden, dan gaat de maatschappij maar een extreem saaie plaats worden.

lombas 16 juni 2010 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4822932)
Als men dat moet gaan verbieden, dan gaat de maatschappij maar een extreem saaie plaats worden.

Een maatschappij waar provoceren uit den boze is?

Gwyndion 16 juni 2010 12:06

Dan mag men in het openbaar dus geen vlees tonen/eten? Provocerend voor de vegetariërs tenslotte :P.

Savatage 16 juni 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4822950)
Een maatschappij waar provoceren uit den boze is?

In NYC zijn ze momenteel een enorme moskee aan het bouwen langs ground zero. Dat noem ik pas provocatie.

freespirit 16 juni 2010 13:49

Citaat:

Kleine nuance. Soit.

Ik heb hét recht om te provoceren, zolang ik geen enkele wet overtreedt. Bij mijn weten is een worstje nuttigen en een glassje drinken nog altijd geen misdaad.

nihao 16 juni 2010 14:20

Zeer raar allemaal.
Een worst- en wijnfeest kun je perfect organiseren met Algerijnse producten...

Carnivore 16 juni 2010 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4822746)

en vooral de hoofddoek.

Bobke 16 juni 2010 17:44

Citaat:

Kleine nuance. Soit.

Zij vinden waarschijnlijk dat vreemde gewoontes hun ook tegen de borst stoten.
Ik zie niet echt het verschil, het is even belachelijk.

Mahalingam 16 juni 2010 18:08

Citaat:

Kleine nuance. Soit.

Sta je rustig in de Rue Myrha een worstje te eten en dan wordt je geconfronteerd met een afschuwelijk schouwspel. Honderden konten keren zich synchroon naar je toe. Ik kan mij indenken dat dit je dan tegen de borst stuit.
Het is al bijna een toeristen attractie in Parijs: de vrijdag pray-in in het 18-de arrondissement.
Mij persoonlijk zou iedere eetlust vergaan bij die aanblik, maar de wens om een stevige slok te drinken is er wel. Hier kan een mens niet nuchter bij blijven.

Hier een nostalgie filmpje over deze wijk:
Apéro géant saucisson et pinard �* la Goutte d'or

Vette Pois(s)on 16 juni 2010 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4822746)

Zoiets had zelfs nooit mogen worden toegelaten.

Dat ze vodden dragen kan me niks schelen, maar de bloedlust om dieren te kelen maakt me meer zorgen.

lombas 16 juni 2010 18:20

Jezus mensen, sommigen hebben echt een probleem om een opmerking te onderscheiden van een betoog.

lombas 16 juni 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4823703)
Sta je rustig in de Rue Myrha een worstje te eten en dan wordt je geconfronteerd met een afschuwelijk schouwspel. Honderden konten keren zich synchroon naar je toe. Ik kan mij indenken dat dit je dan tegen de borst stuit.

In Serrekunda heb ik duizenden mensen tegelijk zien bidden. Heel de hoofdstraat richting Banjul wordt er voor afgesloten. Geen haan die er naar kraait.

Mijn gids was getrouwd met een christelijke Senegalese.

Conscience 16 juni 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4823735)
In Serrekunda heb ik duizenden mensen tegelijk zien bidden. Heel de hoofdstraat richting Banjul wordt er voor afgesloten. Geen haan die er naar kraait.

Verbaast me niet met zo'n lage levensverwachting. De relatie tussen dit bidden en armoede is nu éénmaal één op één.

AsGardSGO 16 juni 2010 19:02

Ze hadden het verdikke niet moeten vragen; gewoon dat feest houden; kaas, worst en wijn en feesten maar!

Cdude 16 juni 2010 19:21

Citaat:

Kleine nuance. Soit.

Fuck that Lombas.
Sedert wanneer is worst en wijn verboden in een SECULIERE maatschappij?

Als ik jouw kleren me niet aanstaan , ook verbieden?

lombas 16 juni 2010 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4823731)
Jezus mensen, sommigen hebben echt een probleem om een opmerking te onderscheiden van een betoog.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4823873)
Fuck that Lombas.
Sedert wanneer is worst en wijn verboden in een SECULIERE maatschappij?

Als ik jouw kleren me niet aanstaan , ook verbieden?

Je komt wat laat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be