![]() |
coalitiewijzer De Standaard, probeer het eens zelf
http://www.standaard.be/extra/verkie...coalitiekiezer
verdorie tis een hoofdbreker. Ik kom zelf toch ook op NVA/CD&V/SPA + PS/CDH/ecolo |
Ik kom op CD&V/NVA/SP.A/Groen aan Vlaamse klant en PS/CDH en Ecolo aan Waalse kant. Heeft een ruime twee derde meerderheid. Zonder groen is het met 100 zetels wel erg nipt en mag er geen wiel afdraaien.
|
't is echt kiezen tussen de pest of de cholera he: MR of CDH... aan de ene kant dus een Reynders die feitelijk niks meer te verliezen heeft (hij is toch voorzitter af) en nog eens opgejaagd wordt door Maingain, en aan de andere kant Milquet die ook niks meer ter verliezen heeft (ze is ook voorzitter af achter de regeringsvorming) en niet echt bekend staat om haar 'OUI'.
funfun |
Citaat:
|
Citaat:
Maar O VLD kan ook meestemmen, al was het maar uit schrik niet megeholpen te hebben aan de redding. |
N-VA/CD&V/SP.a//PS/MR is ook een optie.
Niet mijn meug, maar het is mathematisch ook een optie. |
NVA/CD&V/Spa + PS/CDH gaat ook als regering. Als Open VLD en LDD meestemmen (zelfs mee onderhandeld of zo) is er 5 zetels marge voor staatshervorming.
MR is no go mbt staatshervorming |
Citaat:
|
Notionele interestaftrek afschaffen is al een goed begin naar links toe.
Wij danken MR voor deze onderhandelingsmarge Alhoewel ik economisch vrij rechts ben vind ik het toch een kwakkel van een wet. Dit kan gekoppeld worden aan bevriezing van loonkosten/arbeidslasten. Als er dan toch lasten moeten komen, volledig groene toer op gaan. Zo stel ik voor inschrijvingstaks en wegenbelasting af te schaffen en te vervangen door systeem op basis van uitstoot. Of accijnzen verhogen en wegenbelasting afschaffen. Zo is het bezit niet belast maar wel verbruik. Kapitalisme bevestigen en toch groene taks. Ik ben maar aan het zoeken hoor. |
Mijn coalitie:
CD&V-NVA-SPA-groen-OVLD Bij de Nederlandstalige PS-ecolo Bij de franstalige Oppositie: Vlaams Belang, LDD, MR, CDH, PP. Reden om MR en CDH eruit te houden: te moeilijk om over staatshervorming te spreken. Reden om open VLD erin te brengen: Overwicht van economisch rechtse partijen in de regering verzekeren. Vlaams Belang: cordon sanitair PP LDD: te klein, maakt onderhandelen enkel moeilijker. |
Citaat:
Of gaan jullie echt doen alsof jullie verschieten als Di Rupo de uitbreiding van Brussel op tafel smijt voor de splitsing van BHV? Gaan jullie dan zeggen dat je niet wist dat de Waalse partijen imperialistische partijen zijn? Dat jullie echt dachten dat er met Di Rupo te praten viel over ficale autonomie? Het afbouwen van de federale staat? Besparen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
er komt geen staatshervorming en BHV wordt niet gesplitst. |
Citaat:
Uiteraard zijn er problemen, zoals de haat van di rupo tegenover de open vld en de mogelijke spanningen met ecolo. |
Citaat:
|
Citaat:
PS + Ecolo + SP.A + CD&V + N-VA + Ø-VLD |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be