Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Mooie analyse van Toback (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140661)

EddyBal 17 juni 2010 19:02

Mooie analyse van Toback

In't kort: (zojuist in terzake)

Bart en Elio beslissen, de rest moet volgen, of zal door de kiezer afgestraft worden. Diegenen die proberen stokken in de wielen te steken in het akkoord tussen Elio en Bart, die zal de afstraffing van de kiezer smaken!

Beter kon hij het niet verwoorden. Hopelijk zien we straks zijn letterlijke uitspraken ;)

En dat de andere partijen er maar goed naar luisteren ;)

De schoofzak 17 juni 2010 19:21

En iedereen denkt dat Elio alleen maar zo ijdel is dat hij gefikseerd is op de 16.

Vergeet het.

Hij is gefikseerd om de MR een teelbal af te trekken met zijn blote handen. Zodat hij er de rest van zijn leven geen sikkepit last meer van heeft (in het bijna zelfstandige Walenland).

Ik heb daaraan moeten denken toen hij, in de Franstalige pers en tegenover zijn achterban uitlegde:
als een van de twee het huwelijk wil verbreken, en de andere niet, dan is het altijd zo dat de eerste op den duur toch zijn goesting krijgt.
Hij bereidt 't een en 't ander voor.

EddyBal 17 juni 2010 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4825770)
En iedereen denkt dat Elio alleen maar zo ijdel is dat hij gefikseerd is op de 16.

Vergeet het.

Hij is gefikseerd om de MR een teelbal af te trekken met zijn blote handen. Zodat hij er de rest van zijn leven geen sikkepit last meer van heeft (in het bijna zelfstandige Walenland).

Ik heb daaraan moeten denken toen hij, in de Franstalige pers en tegenover zijn achterban uitlegde:
als een van de twee het huwelijk wil verbreken, en de andere niet, dan is het altijd zo dat de eerste op den duur toch zijn goesting krijgt.
Hij bereidt 't een en 't ander voor.

Jazeker. (no pun intended ;) )

En vader Toback (die ergens een plaatsje heeft in mijn stamboom ;) ) heeft een beetje druk gezet op de andere partijen om zeker niet lastig te doen. EN den bal klaargelegd voor BDW om te scoren ;) Hij beseft, zoals ik al eerder stelde, dat diegenen die goed meedoen met deze regering en grootse dingen verwezenlijken, zullen beloond worden door de kiezer.

Max van Dietschland 17 juni 2010 19:41

In 2007 was Elio Di Rupo in Vlaanderen de baarlijke duivel, er was zelfs een campagne laat Vlaanderen niet verstrikken, nu wordt hij bijna omarmd door de Vlamingen. Het kan zo snel gaan in de politiek.

De nuchterheid primeert bij mij. Bart Dewever heeft een mandaat gekregen en zal die nu moeten waarmaken. Hopelijk loopt hij niet in dezelfde val als Yves Leterme, de kans is uiteraard wel kleiner, want Dewever heeft heel veel gezien en geleerd uit die periode.

Fieseler 17 juni 2010 19:45

Als BDW staatshervormingen wil doorvoeren die België versterken dan heeft hij in het VB een 100% tegenstrever. Al kost het ons 90% van ons electoraat...reeds dertig jaar zijn wij onze beloftes aan onze achterban getrouw.
Geen nieuw Egmontpact...grrrrr....

Als BDW staatshervormingen doorvoert die het einde van België dichterbij brengen heeft hij onze onvoorwaardelijke steun...daar hebben wij het sossengebroed van Tobbac niet voor nodig.

nè...

EddyBal 17 juni 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4825810)
In 2007 was Elio Di Rupo in Vlaanderen de baarlijke duivel, er was zelfs een campagne laat Vlaanderen niet verstrikken, nu wordt hij bijna omarmd door de Vlamingen. Het kan zo snel gaan in de politiek.

De nuchterheid primeert bij mij. Bart Dewever heeft een mandaat gekregen en zal die nu moeten waarmaken. Hopelijk loopt hij niet in dezelfde val als Yves Leterme, de kans is uiteraard wel kleiner, want Dewever heeft heel veel gezien en geleerd uit die periode.

Als hij echt bereid blijkt om grote stappen te zetten in de staatshervorming, die door Vlaanderen kunnen geslikt worden, tja, dan mag die NOG premier spelen ;)

Zipper 17 juni 2010 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4825823)
Als BDW staatshervormingen wil doorvoeren die België versterken dan heeft hij in het VB een 100% tegenstrever. Al kost het ons 90% van ons electoraat...reeds dertig jaar zijn wij onze beloftes aan onze achterban getrouw.

Als BDW staatshervormingen doorvoert die het einde van België dichterbij brengen heeft hij onze onvoorwaardelijke steun...daar hebben wij het sossengebroed van Tobbac niet voor nodig.

nè...

Uiteraard dat een deel van een mogelijke staatshervorming, België zal versterken. In het beste geval wordt het iets van "fifty-fifty".
Of denk je dat Di Rupo achterlijk is.

EddyBal 17 juni 2010 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4825868)
Uiteraard dat een deel van een mogelijke staatshervorming, België zal versterken. In het beste geval wordt het iets van "fifty-fifty".
Of denk je dat Di Rupo achterlijk is.

Geef eens een voorbeeld van zoiets dat België zou versterken? België zal verzwakt worden door bevoegdheden en centen door te schuiven naar de deelstaten. Alleen het afschaffen van de deelstaten zou België versterken. Voor de rest zie ik geen mogelijkheden.

Zipper 17 juni 2010 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4825874)
Geef eens een voorbeeld van zoiets dat België zou versterken? België zal verzwakt worden door bevoegdheden en centen door te schuiven naar de deelstaten. Alleen het afschaffen van de deelstaten zou België versterken. Voor de rest zie ik geen mogelijkheden.

De sociale zekerheid (ziektezorg + pensioenen) blijft federaal, daar kunnen we nu al vanuit gaan.
Justitie trachten te regionaliseren zou een schoon (en nuttig) begin zijn.

system 17 juni 2010 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4825823)

nè...

U zult het dan zonder Filip Dewinter moeten doen. En zonder Alexandra Colen. Want die gaan binnenkort verhuizen. Tenminste, dat hebben ze beloofd, mocht hun partij een eventuele nederlaag lijden.

EddyBal 17 juni 2010 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4825893)
De sociale zekerheid (ziektezorg + pensioenen) blijft federaal, daar kunnen we nu al vanuit gaan.
Justitie trachten te regionaliseren zou een schoon (en nuttig) begin zijn.

HOE versterkt dat België? DAT hebben we nu al. En mogelijk gaan toch delen van de soc zek naar de regios gaan. Justitie is bijna een zekerheid dat het zal gesplitst worden.

gehuigert 17 juni 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4825874)

Als tegeneis van bvb. een staatshervorming kan Di Rupo een federale kieskring vragen, iets wat mij dunkt toch wel de nationale eenheid kán versterken als daar geen minderheidsmechanismen in zitten

Zipper 17 juni 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4825902)
HOE versterkt dat België? DAT hebben we nu al. En mogelijk gaan toch delen van de soc zek naar de regios gaan. Justitie is bijna een zekerheid dat het zal gesplitst worden.

als dat alleen al zou kunnen geregionaliseerd worden, mag BDW dik kontent zijn. Meer zie ik er voor het ogenblik niet inzitten.

EddyBal 17 juni 2010 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4825915)
als dat alleen al zou kunnen geregionaliseerd worden, mag BDW dik kontent zijn. Meer zie ik er voor het ogenblik niet inzitten.

Ken jij de 5 Vlaamse resoluties? DAAR gaan we voor. 1 van die 5 is de soc zek. en dan nog gedeeltelijk. Zou me niks verwonderen als hij er 4 compleet van binnenhaalt + splitsing BHV ;)

Zipper 17 juni 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4825922)
Ken jij de 5 Vlaamse resoluties? DAAR gaan we voor. 1 van die 5 is de soc zek. en dan nog gedeeltelijk. Zou me niks verwonderen als hij er 4 compleet van binnenhaalt + splitsing BHV ;)

"er voor gaan" kan je altijd wel doen. Denk nu niet dat de Walen zich in slaap gaan laten wiegen.

gehuigert 17 juni 2010 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4825922)

<3 hoop voor de splitsing van het ruimtevaartbeleid

fox 17 juni 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4825906)
Als tegeneis van bvb. een staatshervorming kan Di Rupo een federale kieskring vragen, iets wat mij dunkt toch wel de nationale eenheid kán versterken als daar geen minderheidsmechanismen in zitten

Een federale kieskring kost de Franstaligen zetels, dus dat gaat hij zeker niet vragen. Wat hij wel zal vragen is die apperentering tot in Leuven wat de facto een Brabantse kieskring betekent.

Bad Attila 17 juni 2010 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4825937)
Een federale kieskring kost de Franstaligen zetels, dus dat gaat hij zeker niet vragen. Wat hij wel zal vragen is die apperentering tot in Leuven wat de facto een Brabantse kieskring betekent.

Bah, dan wordt de BHV situatie terug grondwettelijk. Da's toch de bedoeling, neen? :roll:

fox 17 juni 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4825943)
Bah, dan wordt de BHV situatie terug grondwettelijk. Da's toch de bedoeling, neen? :roll:

Tuurlijk is dat niet de bedoeling. De enige reden waarom BHV nog niet gesplitst is, is omdat het de franstaligen zetels zou kosten. Dan zou het maar onnozel zijn om een federale kieskring te vragen waarbij het hen nog meer kost.

Als ze echter BHV splitsen en apperentering tot in Leuven toepassen kost het hen geen zetels, dus dat zal zijn wat Elio zal willen. De vraag is wat Bart daarvoor in de plaats zal krijgen.

De schoofzak 17 juni 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4825937)

Hebt gij nu nog niet door dat de PS daar geen potensieel kiespubliek heeft zitten?

Het is alleen de mr (en het fdf) die daar iets te zoeken hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be