Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wie zou een goede voorzitter zijn van CD&V ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140663)

Max van Dietschland 17 juni 2010 20:04

Wie zou een goede voorzitter zijn van CD&V ?

Yves Leterme had jaren gewerkt om de CVP opnieuw geloofwaardigheid te geven. Er kwam een nieuw Vlaams programma een nieuwe naam CD&V. De laatste tijd is alles gewoon verkwanseld door een kliek rond Marianne Theyssen. De CD&V is opnieuw CVP geworden en die partij gaat de dieperik in.

Daarom is er nood aan een nieuwe voorzitter. Wie zou er voor u een goede voorzitter zijn van CD&V ?

UFSIA 17 juni 2010 20:06

Bart de Wever

Hij heeft zowat evenveel voorkeurstemmen als Leterme vorige keer,
hij heeft evenzo een deftig deel van het cdv electoraat overgenomen,
hij verdedigde het verkiezingsprogramma van de cdv uit 2007 , lang nadat die het zelf al niet meer deden. ^^

mvg. sint ignacius

ps. EDIT : net gezien dat 't een poll is : ik gok Leterme, niet omdat ik denk dat die goed is, maar ik denk wel dat die 't zal worden. Zijn stropop die de nederlaag moest lijden heeft haar job gedaan, nu zal hij terugkeren.

Max van Dietschland 17 juni 2010 20:11

Wat mij betreft Yves Leterme zelf of Pol Vandendriessche, was één van de weinige CD&V'ers die in de campagne goed bezig was vond ik.

globalmedia 17 juni 2010 20:13

1 Bijlage(n)
Lambert Lwamba

Vette Pois(s)on 17 juni 2010 20:15

Mark Eyskens met een zwart/gele das.

Gwyndion 17 juni 2010 20:16

Kris Peeters?

Max van Dietschland 17 juni 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4825897)
Mark Eyskens met een zwart/gele das.

Die Belgicistische zionist, bah. Vergeet niet dat een echt Vlaamsgezinde CD&V altijd welkom is. NVA heeft nu wel 28% gehaald, maar de kans dat een Vlaams nationale partij 50% in Vlaanderen haalt is nog wel zeer klein. Zeker ook omdat men Vlaams Belang altijd en overal buiten houdt en die partij hierdoor de laatste tijd dan toch steeds kleiner wordt.

Max van Dietschland 17 juni 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 4825900)
Kris Peeters?

Ik vind dat een valse liberaal in een Vlaams jasje. Ik vertrouw die vent niet.

Zipper 17 juni 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4825917)

De Wever is nochtans ook een liberaal. (zonder tussenkomst van CD&V, zat Dedecker bij de N-VA)

beepbeepikbeneenjeep 17 juni 2010 20:24

Hendrik Bogaert

Boduo 17 juni 2010 20:37

Eddy Wally

Torkilson 17 juni 2010 21:16

Ons Bomma, superkatholiek, niet goed bij haar zinnen. ;-)

toccata 17 juni 2010 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4825917)

Peeters is inderdaad een liberaal
Er zijn maar weinig CD&V'ers waar ik sympathie voor heb nu ik erbij stil sta, zelfs bij VB en NVA zitten er meer mensen die'k ok vindt:?

EddyBal 17 juni 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4826183)
Peeters is inderdaad een liberaal
Er zijn maar weinig CD&V'ers waar ik sympathie voor heb nu ik erbij stil sta, zelfs bij VB en NVA zitten er meer mensen die'k ok vindt:?

Mmmm, bij de CD&V zitten toch wel nog goede mensen ook hoor. Hun probleem is dat de partij altijd klaar staat om de eigen vertegenwoordigers het mes in de rug te steken. Laatste slachtoffer was Leterme. Die oude krokodillen hebben nog teveel het woord. Eyskens en consoorten moeten eindelijk eens begraven worden. Ze moeten eens nadenken: bij zoveel stemmenverlies is het toch wel duidelijk dat hun "achterban", de leden van het ACW, ACV etc NIET op de partij hebben gestemd...

Mr. Orange 17 juni 2010 22:23

Het word misschien Steven Van Ackere? Of is die te Belgicistisch? Anders mss Vervotje?

Thijsen kan dan minister worden...

toccata 17 juni 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4826199)
Mmmm, bij de CD&V zitten toch wel nog goede mensen ook hoor. Hun probleem is dat de partij altijd klaar staat om de eigen vertegenwoordigers het mes in de rug te steken. Laatste slachtoffer was Leterme. Die oude krokodillen hebben nog teveel het woord. Eyskens en consoorten moeten eindelijk eens begraven worden. Ze moeten eens nadenken: bij zoveel stemmenverlies is het toch wel duidelijk dat hun "achterban", de leden van het ACW, ACV etc NIET op de partij hebben gestemd...

Mijn probleem is niet de personen op zich (ik heb me misschien in de vorige post verkeerd uitgedrukt) maar het feit dat de goedmenende mandatarissen van ACW-signatuur mensen zoals Decrem en Peeters in het zadel houden
Dat past gewoon niet:-(

Arnforpresident 17 juni 2010 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 4825920)
De Wever is nochtans ook een liberaal. (zonder tussenkomst van CD&V, zat Dedecker bij de N-VA)

Ik dacht dat De Wever een conservatief was?

toccata 17 juni 2010 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4826228)
Ik dacht dat De Wever een conservatief was?

Zijn economisch programma wordt geschreven door VOKA

Cyrano 17 juni 2010 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4826204)
Het word misschien Steven Van Ackere? Of is die te Belgicistisch? Anders mss Vervotje?

Thijsen kan dan minister worden...

Om een keuze te maken moeten wij eerst de nieuwe krachtsverhoudingen binnen de CD&V kennen. Welk etiket kan je kleven op de verkozenen ? Wie zit er in het partijbestuur ? Hoe liggen de verhoudingen binnen de leden ? Al deze mensen kiezen (?) hun voorzitter. Hoeveel invloed hebben de zuilen met hun onverkozen machthebbers ? ACW-ACV, Boerenbond, Unizo, de Kerk, het vrij onderwijs, de belgicains met de monarchie ?

Hun voozitter moet een supertjeef zijn om in deze krabbenmand overeind te blijven en leiding te geven. Iemand als Herman Van Rompuy bvb. Even geduld Marianne, de job van Herman is tijdelijk en met een internationale renommé kan het niet stuk.

Jaani_Dushman 18 juni 2010 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4825872)
Wie zou een goede voorzitter zijn van CD&V?

De opperrups.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be