Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Volvo zoekt 200 arbeiders in tijden dat we 200”000 werklozen hebben en vind er geen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140669)

Mambo 17 juni 2010 21:47

Volvo zoekt 200 arbeiders in tijden dat we 200”000 werklozen hebben en vind er geen.

Volvo zoekt 200 arbeiders in tijden dat we 200”000 werklozen hebben en vind er geen.
Dus per duizend werklozen is niet 1 ervan bereid om te gaan werken?
Welk excuus kan men nog verzinnen om dit te verklaren?

Raf 17 juni 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4826123)

Dat Volvo te weinig betaalt?

Karma 17 juni 2010 22:52

Citaat:

De bandarbeiders die op de wip staan (bij Opel) wachten nog efkes af voordat ze veranderen van werkgever ... kwestie van de ontslagpremie niet te ontlopen. Andere arbeiders hebben helemaal geen ervaring ... dus geen kans in dienst genomen te worden ..

an1958 17 juni 2010 23:05

Volvo zoekt 200 arbeiders

Citaat:

Intussen,en na een oproep,zouden er nu toch mensen gevonden zijn,die zich als kandidaat aangemeld hebben.Maar niet iedereen zal aan het profiel voldoen,dat Volvo voorstelt,veronderstel ik.Dit is dus geen kwestie van niet bereid te zijn,om te gaan werken,nietwaar?

Bobke 17 juni 2010 23:08

Citaat:

Te ver wonen.
Geen geschikt werk.

pistoléke 18 juni 2010 02:23

Men vind geen werkvolk, makelijk gezegd maar ze zeggen er ook niet bij wat voor belachelijk tests je moet doen alvorens je mag beginnen bij volvo,tests die met het bandwerk niet eens iets te maken hebben. Maar dat zullen ze er niet bij zeggen hoor, klagen dat ze geen volk vinden, maar wel belachelijk doen dat kan wel

Wisord 18 juni 2010 02:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke (Bericht 4826467)
Men vind geen werkvolk, makelijk gezegd maar ze zeggen er ook niet bij wat voor belachelijk tests je moet doen alvorens je mag beginnen bij volvo,tests die met het bandwerk niet eens iets te maken hebben. Maar dat zullen ze er niet bij zeggen hoor, klagen dat ze geen volk vinden, maar wel belachelijk doen dat kan wel

Idd , en als je een slechte score hebt dan mag je eerst uzelf komen bewijzen via de interim , heb je een goede score dan ben je bij de happy few dan krijg je een 6 maandencontract !!! Geweldig toch ! :-P ... met zijn allen naar brolvo

Mambo 18 juni 2010 07:00

Er zijn tijden geweest en niet zo lang geleden zelfs, dat de mensen in lange rijen stonden aan te schuiven bij de sollicitaties voor Volvo als zijnde een droomjob die goed betaald is.

Op een tijdspanne van pakweg 10 jaar is dat fel veranderd.

Wat is er veranderd dat de mensen niet meer aanschuiven voor werk?
De bedrijven hun voorwaarden?
De mensen zelf?

Kampt bedrijven zoals Volvo of andere niet met een groot imago probleem...namelijk dat het handenarbeid is en dat mensen ...hoewel dikwijls nog steeds ongeschoold of laaggeschoold niet langer wensen aangezien te worden als "arbeider" ?

Karma 18 juni 2010 07:51

Ik twijfel toch aan die sollicitaties en de condities hoor. Welke contracten? Toch raar dat er zogezegd niemand op afkomt. Er zijn genoeg jonge mensen die ondertussen met een afbetaling zitten en die willen wel werken, geloof me vrij.
Ik vraag me tevens af hoe geschoold men tegenwoordig moet zijn om ongeschoolde arbeid te doen.

Karma 18 juni 2010 07:53

Vlamingen zijn misschien gestoken door een Waalse mug.

nihao 18 juni 2010 08:04

Wie zoekt die vindt.
Maar Volvo zoekt niet.
Die 'vacatures' staan niet in de WIS, en in de krant heb ik ze evenmin gezien...

an1958 18 juni 2010 08:25

Volvo zoekt 200 arbeiders

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4826537)
Er zijn tijden geweest en niet zo lang geleden zelfs, dat de mensen in lange rijen stonden aan te schuiven bij de sollicitaties voor Volvo als zijnde een droomjob die goed betaald is.

Op een tijdspanne van pakweg 10 jaar is dat fel veranderd.

Wat is er veranderd dat de mensen niet meer aanschuiven voor werk?
De bedrijven hun voorwaarden?
De mensen zelf?

Kampt bedrijven zoals Volvo of andere niet met een groot imago probleem...namelijk dat het handenarbeid is en dat mensen ...hoewel dikwijls nog steeds ongeschoold of laaggeschoold niet langer wensen aangezien te worden als "arbeider" ?

Psychotechnische testen blijken te moeilijk,vandaar dat dit aantal niet bereikt wordt.Zelds kandidaten die van andere autobedrijven komen,om te soliciteren,slagen niet in hun proeven.Dit is wat ik vanmorgen hoorde bij Peeters en Pichault op de radio,na getuigenis van sollicitanten.
En dan kondigen ze aan dat ze laag-geschoolden zoeken?Zijn die oproepen misschien bedoeld als gratis reclame voor Volvo???;-);-);-);-);-)

Mambo 18 juni 2010 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door an1958 (Bericht 4826620)
Psychotechnische testen blijken te moeilijk,vandaar dat dit aantal niet bereikt wordt.Zelds kandidaten die van andere autobedrijven komen,om te soliciteren,slagen niet in hun proeven.Dit is wat ik vanmorgen hoorde bij Peeters en Pichault op de radio,na getuigenis van sollicitanten.
En dan kondigen ze aan dat ze laag-geschoolden zoeken?Zijn die oproepen misschien bedoeld als gratis reclame voor Volvo???;-);-);-);-);-)

Tja, psychotechnische proeven en scholing zijn (denk ik toch) 2 verschillende zaken.
Het is heel bizar in tijden dat de scholing zelfs voor laaggeschoolden een pak hoger is komen te staan dan tientallen jaren geleden dat ze lager scoren dan vroeger.

Karma 18 juni 2010 09:07

http://www.gva.be/antwerpen/volvo-ge...beiders-2.aspx

Blijkbaar werd er vooral gezocht in Antwerpen bij de Opel werknemers.

Eén van de reacties op het artikel

ik ben vorige week geweest voor een screen test en weet je wat ik heb 23 jaar dienst op opel ik was niet geslaagd de tranen stonden in mijn ogen denken die dan dat ik niets kan dat is toch gewoon belachelijk willen werken EN NIET MOGEN

Mambo 18 juni 2010 09:17

Ik denk dat de toekomst voor onze economie in het algemeen er zeer zwart begint uit te zien.
Mensen kennen de hoofdsteden van 50 verschillende landen, weten alles van milieu en algemene zaken maar zijn niet langer nog in staat om een wiel vast te draaien.
Er zit vooruitgang in onze achteruitgang!

eno2 18 juni 2010 09:30

[quote]
Citaat:

Welk excuus kan men nog verzinnen om dit te verklaren?[/QUOTE]

De vrije (arbeids)markt?

Wimpeus 18 juni 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4826272)
Dat Volvo te weinig betaalt?

Of dat de werkloosheid te veel betaalt?

Wimpeus 18 juni 2010 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4826601)
Wie zoekt die vindt.
Maar Volvo zoekt niet.
Die 'vacatures' staan niet in de WIS, en in de krant heb ik ze evenmin gezien...

Als de vakbonden binnen de betrokken sector er zelfs nog niet in slagen om openstaande vacatures aan hun leden te communiceren, vraag ik mij toch af in welke mate zij actief willen meewerken aan de effectieve tewerkstelling.

Mambo 18 juni 2010 09:52

Gevonden ergens op het net, iemand die de psychotechnische proeven gedaan had (die zo moeilijk schijnen te zijn? )

Citaat:

op die ingangsexamen van volvo moest ik ook psychotechnische proeven doen, je kreeg zo allemaal verschillende soorten fruit en dan moest je tonen wel er niet in zat tegen een bep. tijd.
En ook opengevouwen kubussen waarvan je via het grondvlak het tegenovergestelde vlak moesten vinden.
Of een lijn waar je de aanpassende lijn van moest aanduiden.
En dan wat elektriciteit en mechanische vragen.

eno2 18 juni 2010 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus (Bericht 4826792)
Of dat de werkloosheid te veel betaalt?

Nee, omdat het leefloon te hoog ligt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be