![]() |
Schandalig!
Deze tv-beelden moet je zeker bekijken.
Alle politieke partijen (behalve één!) willen ons brugpensioen afschaffen, en ons langer laten werken tot 65 jaar. Een echte schande als je weet dat parlementsleden zelf al op 52 jaar kunnen stoppen, met een volledig pensioen van 3.500 euro netto per maand. http://www.youtube.com/watch?v=-95x-...layer_embedded |
Het wordt tijd dat PVDA ook in de media aan bod komt.
|
Citaat:
Die zal als een gek door onze "instellingen" razen en dat soort onrechtvaardigheden buiten borstelen ;) Dat zal het eerste zijn wat die doet ;) En als je dat niet gelooft dan maak ik jou wat anders wijs :lol::lol::lol: |
Het is ietsje complexer dan voor of tegen brugpensioen.
Het brugpensioen werd eerst ingevoerd zodat bedrijven gemakkelijk oudere werknemers konden afdanken, en vervangen door jonge mensen. De afgedankten kregen een redelijk goede regeling, maar die wordt grotendeels betaald door de staat en dus de gemeenschap. De bedrijven, gesteund door quasi alle politieke partijen willen nu het brugpensioen afschaffen. Niet om de mensen langer te laten werken (de bedrijven willen die oudere werknemers niet), maar om er werkzoekenden van te maken. Hoe meer werkzoekenden, hoe groter de druk op de lonen. De effectieve leeftijd waarop de meeste mensen stoppen, moet inderdaad richting 65 gebracht worden. Maar dat doe je niet door mensen op hun 60e nog nieuw werk te laten zoeken. De werkdruk van oudere werknemers moet omlaag. Bijvoorbeeld door 4/5 te werken zonder loonverlies. De bedrijven zullen dat niet vrijwillig doen, en dus zal de overheid maatregelen moeten opleggen. |
Citaat:
En jouw eerste regel klopt. Bedrijven en staat zitten met een serieus probleem. De bedrijven gaan meer en meer willen anders zijn ze de grens over. Ze willen liever zoals dat nu in Griekenland wordt: sneller en gemakkelijker mensen afdanken zonder dat dit hun geld kost. Werken met uitzendkrachten. De hakbijl in onze SZ zetten maar wel dat "hard werken" behouden. |
Citaat:
|
Citaat:
Idd |
Blijven uitdelen, allemaal okidoki.
|
Citaat:
En terecht; het staat je vrij vroeger te stoppen, maar bekostig dat zelf maar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik schandalig vind is een brugpensioen.
Op non-actief worden gezet met een fractie van je loon vóór je zestigste ! |
Waarom is dat schandalig?
|
Citaat:
Kortom : een uitzichtloze vorm van werkloosheid. |
Citaat:
Maar ik denk niet dat dit veel voorkomt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik doe zelf aan pensioensparen... |
back to good old slavery
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be