![]() |
De oude Baert: drie voorwaarden voor stap in staatshervorming
Mag ik met deze draad even afstand nemen van de dagdagelijkse agenda;
en even de zaken van iets verder bekijken. Ik herinnerde me (van veel vroeger) dat de oude Baert ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Baert ) destijds in eenvoudige taal drie voorwaarden stelde aan een staatshervorming die zich inschreef in de stap-voor-stap methode. Het heeft wel even geduurd eer ik er iets van terugvond op het internet. Maar: bingo ! link: http://www.editiepajot.com/regios/27/articles/12947 met dank dus aan de heer Filip D'Hose. En hier zijn de drie voorwaarden: 1. het moet een aanzienlijke stap zijn in de richting van meer zelfstandigheid, 2. het mag verdere stappen niet onmogelijk maken, 3. en er mag geen onredelijke prijs voor betaald worden. Als het Weverke deze drie zaken in het achterhoofd houdt, dan zal hij in de geschiedenis van de Vlaamse Zaak, geen voetnoot zijn (dat is hij nu al niet meer), geen klein hoofdstuk, maar wel degelijk een groot hoofdstuk. Wat vinden de andere flaminganten hiervan ? |
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard zal Di Pupo hem uitknijpen tot de laatste cent. Het zou anders geen sos zijn.:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergeet niet dat Bart niet naar de 16 wil, dit geeft een enorm voordeel hoor. |
Citaat:
Simpel toch. |
Citaat:
in de eerste link wil ik alleen maar aangeven wie de respectabele heer Frans Baert is; in de tweede link vertel ik eerlijkheidshalve waar ik de drie voorwaarden, die mr. Baert stelde aan een fatsoenlijke staatshervorming, teruggevonden heb. Dat is alles. Die drie voorwaarden zijn eigenlijk een gefundeerd antwoord op de slogan (van verraad tot verraad ...) die vrienden-flaminganten wel stoutmoedig politiek uitbuiten. |
Citaat:
Zeker om in de 16 te kunnen paraderen als eerste premier van zijn geaardheid; maar nog meer om de MR-coryfeeën een picador in hun nek te steken. Maar daar gaat het in deze draad niet om. Het gaat er wel om hoe simpel die drie voorwaarden zijn die het Weverke in het oog moet houden. Want zijn regeerverklaring zal nog tegen het licht gehouden worden intern in de partij. |
Citaat:
|
Citaat:
Edit : nee, bij ons is het woensdag . |
Citaat:
Ik zeg dat Elio zijn achterban niet zal negeren. Afwachten en zien wat er uit de bus komt lijkt me aangewezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be