Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Pour les Wallons la même chose (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140690)

Antoon 18 juni 2010 13:28

Pour les Wallons la même chose

Ik ben verbaasd dat hier nog geen discussie over is begonnen. Of heb ik iets gemist?

La première 'bêtise' de Bart De Wever

Was dit opzet? Ik vind de 'excuses' van de N-VA wat aan de zwakke kant, maar goed, het kan ook onwennigheid zijn, hé?

globalmedia 18 juni 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4827251)
Ik ben verbaasd dat hier nog geen discussie over is begonnen. Of heb ik iets gemist?

Was dit opzet? Ik vind de 'excuses' van de N-VA wat aan de zwakke kant, maar goed, het kan ook onwennigheid zijn, hé?

niet zo professioneel van de wever nu alle ogen naar hem gericht zijn..

Firestone 18 juni 2010 13:37

Citaat:

Mocht dit opzet zijn, dan zou het zielig en dom zijn.
Maar ik geloof het niet, het zal wel zijn dat zijn medewerkers het nog niet gewoon zijn.

Als hij toch een "boodschap" zou willen overbrengen met dat taalgebruik, dan zou hij bijvoorbeeld systematisch zijn mededelingen als informateur in de drie landstalen kunnen maken.

Je hebt overigens gelijk dat een gelijkaardig "incident" in omgekeerde richting hier wel meer aandacht zou krijgen. ;-)

globalmedia 18 juni 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4827268)
Mocht dit opzet zijn, dan zou het zielig en dom zijn.
Maar ik geloof het niet, het zal wel zijn dat zijn medewerkers het nog niet gewoon zijn.

Als hij toch een "boodschap" zou willen overbrengen met dat taalgebruik, dan zou hij bijvoorbeeld systematisch zijn mededelingen als informateur in de drie landstalen kunnen maken.

Je hebt overigens gelijk dat een gelijkaardig "incident" in omgekeerde richting hier wel meer aandacht zou krijgen. ;-)

wat reden ook mag zijn,het blijft amateuristisch overkomen

Bad Attila 18 juni 2010 13:39

De Franstaligen hebben er geen punt van gemaakt, dus waarom erover discussiëren?

Of anders kan men zich afvragen waarom de Franstaligen daar geen punt van maken en het De Wever "vergeven", dat kan wel een interessante discussie worden. ;-)

voicelesscharlie 18 juni 2010 13:39

Citaat:

Dat demontreert gewoon hoever Vlamingen en Walen uit elkaar gegroeid zijn.
Excuses? No way.

Arnforpresident 18 juni 2010 13:40

Bende azijnpissers

Renesse 18 juni 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4827271)
wat reden ook mag zijn,het blijft amateuristisch overkomen

Niet vergeten te schimpen he?

Oh, je hebt het net gedaan!

Firestone 18 juni 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4827274)
De Franstaligen hebben er geen punt van gemaakt, dus waarom erover discussiëren?

Of anders kan men zich afvragen waarom de Franstaligen daar geen punt van maken en het De Wever "vergeven", dat kan wel een interessante discussie worden. ;-)

Ik heb vanmorgen op La Libre toch wel boze reacties gelezen, je weet wel, van het "niveau" dat we hier ook soms tegenkomen. :-)

Eens zien of ik ze nog terugvind.

EDIT: niet meteen ... :?

Bad Attila 18 juni 2010 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4827280)
Ik heb vanmorgen op La Libre toch wel boze reacties gelezen, je weet wel, van het "niveau" dat we hier ook soms tegenkomen. :-)

Eens zien of ik ze nog terugvind.

Ik sprak eerder over de pers en de politici.
uiteraard zullen de "gewone" mensen wel roepen en tieren, anders zouden zij geen "gewone" mensen zijn, hé... ;-)

Renesse 18 juni 2010 13:44

Citaat:

Ook in de rubriek "Wat is er gebeurd met de wereld?": de Franstaligen maken meer een punt van de Nederlandsonkundigheid van Di Rupo dan de Vlamingen.

Zijn de Walen wijzer aan het worden nu er iemand verkozen is die zich een sterke Vlaming toont ipv een CD&V mossel? Straks word ik nog belgicist. Maar anderzijds: pariteiten afschaffen, grendels, gelijke vertegenwoordiging,... zal nog niet voor morgen zijn, laat staan algemeen respect voor Vlaanderen vanuit Brussel en Wallonië.

Bartjeuh 18 juni 2010 13:47

Citaat:

Als het klopt dat er maar twee Franstalige kranten uitgenodigd waren op die persconferentie, dan verklaart dat (toch gedeeltelijk) zowel de bovenstaande vraag, als de Franstalige "vergetelheid" van BDW + entourage.

On the other hand, hoeveel Franstalige politici zouden in staat zijn om op simpele vraag uit het publiek en on the fly een Franstalig persbericht live in de micro en relatief foutvrij naar het Nederlands te vertalen?

Bad Attila 18 juni 2010 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4827286)
Ook in de rubriek "Wat is er gebeurd met de wereld?": de Franstaligen maken meer een punt van de Nederlandsonkundigheid van Di Rupo dan de Vlamingen.

Zijn de Walen wijzer aan het worden nu er iemand verkozen is die zich een sterke Vlaming toont ipv een CD&V mossel? Straks word ik nog belgicist.

Neen, de sfeer is gewoon anders aan het worden, en de Franstaligen (pers en politici) proberen geen olie op het vuur te gooien.
Daarom: zeer sussende praat van Di Rupo (ook in het Nederlands), en de pers die niet al te veel belang hecht aan het foutjes van De Wever gisteren, De Wever die zich trouwens onmiddellijk heeft verontschuldigd.

Citaat:

Maar anderzijds: pariteiten afschaffen, grendels, gelijke vertegenwoordiging,... zal nog niet voor morgen zijn, laat staan algemeen respect voor Vlaanderen vanuit Brussel en Wallonië.
Ah la la, dat calimerosyndroom toch... :roll:

globalmedia 18 juni 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 4827290)
Als het klopt dat er maar twee Franstalige kranten uitgenodigd waren op die persconferentie, dan verklaart dat (toch gedeeltelijk) zowel de bovenstaande vraag, als de Franstalige "vergetelheid" van BDW + entourage.

On the other hand, hoeveel Franstalige politici zouden in staat zijn om op simpele vraag uit het publiek en on the fly een Franstalig persbericht live in de micro en relatief foutvrij naar het Nederlands te vertalen?

het eindeloos vingertje wijzen is weer begonnen:-D

ik dacht dat monsieur dewever toch een voorbeeldsfunctie heeft in het slaan met bruggen naar de andere kant

Bad Attila 18 juni 2010 13:55

Citaat:

Neen neen, de ganse Franstalige pers was er, De Wever (eigenlijk zijn woordvoerder) was gewoon vergeten de tekst in het Nederlands te vertalen. En daarna is hij ook nog vergeten die tekst door te sturen naar de Franstalige redacties.
Een fout van zijn woordvoerder dus.

Citaat:

Meer dan je zou kunnen denken...
remember een bepaald debat tussen Franstalige politici, in het Nederlands, op de VRT. (en om maar te zeggen, andere Franstalige politici hadden OOK kunnen deelnemen)

Madiba 18 juni 2010 14:00

Leterme zou hier toch veel zwaarder voor aangepakt geweest zijn...

Het is vooral door zijn persoonlijkheid dat hij met veel wegkomt. Probeert zich ook nooit te verdedigen maar geeft gewoon toe dat hij een foutje maakt.

Ligt zo voor de hand maar bijna niemand doet dat....

globalmedia 18 juni 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4827302)
Neen neen, de ganse Franstalige pers was er, De Wever (eigenlijk zijn woordvoerder) was gewoon vergeten de tekst in het Nederlands te vertalen. En daarna is hij ook nog vergeten die tekst door te sturen naar de Franstalige redacties.
Een fout van zijn woordvoerder dus.

Meer dan je zou kunnen denken...
remember een bepaald debat tussen Franstalige politici, in het Nederlands, op de VRT. (en om maar te zeggen, andere Franstalige politici hadden OOK kunnen deelnemen)

dat komt er ervan als je goedkope studentjes in dienst neemt

backfire 18 juni 2010 14:04

Citaat:

Alleen de vraag of het 'opzet' was toont hoe ver de zenuwachtigheid gaat en dat mensen echt overal iets gaan achter zoeken als mogelijk sublimale boodschap om de Franstaligen te vernederen.

Gewoon, simpelweg, vergeten...

Zwartengeel 18 juni 2010 14:06

Citaat:

Ik vraag mij eerder af hoeveel van die Vlaamse journalisten omgekeerd de euvele moed zouden hebben om die vraag zelfs maar te stellen?

nihao 18 juni 2010 14:10

Citaat:

Ik vraag mij eerder af hoeveel van die Vlaamse journalisten omgekeerd de euvele moed zouden hebben om die vraag zelfs maar te stellen?
Ik ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be