![]() |
Pour les Wallons la même chose
Ik ben verbaasd dat hier nog geen discussie over is begonnen. Of heb ik iets gemist?
La première 'bêtise' de Bart De Wever ![]() Was dit opzet? Ik vind de 'excuses' van de N-VA wat aan de zwakke kant, maar goed, het kan ook onwennigheid zijn, hé? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik geloof het niet, het zal wel zijn dat zijn medewerkers het nog niet gewoon zijn. Als hij toch een "boodschap" zou willen overbrengen met dat taalgebruik, dan zou hij bijvoorbeeld systematisch zijn mededelingen als informateur in de drie landstalen kunnen maken. Je hebt overigens gelijk dat een gelijkaardig "incident" in omgekeerde richting hier wel meer aandacht zou krijgen. ;-) |
Citaat:
|
De Franstaligen hebben er geen punt van gemaakt, dus waarom erover discussiëren?
Of anders kan men zich afvragen waarom de Franstaligen daar geen punt van maken en het De Wever "vergeven", dat kan wel een interessante discussie worden. ;-) |
Citaat:
Excuses? No way. |
Bende azijnpissers
|
Citaat:
Oh, je hebt het net gedaan! |
Citaat:
Eens zien of ik ze nog terugvind. EDIT: niet meteen ... :? |
Citaat:
uiteraard zullen de "gewone" mensen wel roepen en tieren, anders zouden zij geen "gewone" mensen zijn, hé... ;-) |
Citaat:
Zijn de Walen wijzer aan het worden nu er iemand verkozen is die zich een sterke Vlaming toont ipv een CD&V mossel? Straks word ik nog belgicist. Maar anderzijds: pariteiten afschaffen, grendels, gelijke vertegenwoordiging,... zal nog niet voor morgen zijn, laat staan algemeen respect voor Vlaanderen vanuit Brussel en Wallonië. |
Citaat:
On the other hand, hoeveel Franstalige politici zouden in staat zijn om op simpele vraag uit het publiek en on the fly een Franstalig persbericht live in de micro en relatief foutvrij naar het Nederlands te vertalen? |
Citaat:
Daarom: zeer sussende praat van Di Rupo (ook in het Nederlands), en de pers die niet al te veel belang hecht aan het foutjes van De Wever gisteren, De Wever die zich trouwens onmiddellijk heeft verontschuldigd. Citaat:
|
Citaat:
ik dacht dat monsieur dewever toch een voorbeeldsfunctie heeft in het slaan met bruggen naar de andere kant |
Citaat:
Een fout van zijn woordvoerder dus. Citaat:
remember een bepaald debat tussen Franstalige politici, in het Nederlands, op de VRT. (en om maar te zeggen, andere Franstalige politici hadden OOK kunnen deelnemen) |
Leterme zou hier toch veel zwaarder voor aangepakt geweest zijn...
Het is vooral door zijn persoonlijkheid dat hij met veel wegkomt. Probeert zich ook nooit te verdedigen maar geeft gewoon toe dat hij een foutje maakt. Ligt zo voor de hand maar bijna niemand doet dat.... |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon, simpelweg, vergeten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be