![]() |
20 jaar voor babymoord
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100618_061
Of de strafmaat terecht is of niet, daar ga ik niets over zeggen. Maar ik vind het wel een verdomd zware straf in vergelijking met andere moorden (die gepaard gaan met bvb. grof geweld, wapens, mensen bedreigen, ...) |
Minderjarigen, kindermoord of p/matricide zijn vaak een verzwarende omstandigheid. Feit is dat de jury hier blijkbaar niet geloofde in het zogenaamde verdringingseffect of zwangerschapsontkenning.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk is de strafmaat nog vrij licht: de "normale" straf voor moord is levenslang ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
al goed dat de vader een blanke was, of het was nog erger
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze straf is waanzinnig onrechtvaardig, fris uw geheugen op en lees dit er nog eens goed op na!!
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, maar dit gaat mijn logica te boven en ik kan er alleen mijn voorgaande conclusie op na houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Zulke daden zijn namelijk voor een normaal mens niet voor te stellen, dus naast een celstraf lijkt me onderzoek en therapie ook wel op zijn plaats. Over de precieze strafmaat moeten experts zich maar buigen, maar de maatschappelijke reactie op een vrijspraak zal vermoedelijk ook vol ongeloof en onbegrip zitten. |
Citaat:
Deze uitspraak verbaast mij niet, de vorige daarentegen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be