Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   België maakt 600.000 euro vrij voor Kirgizië. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140792)

Tejokus 21 juni 2010 22:47

België maakt 600.000 euro vrij voor Kirgizië.

Prachtig initiatief... als men dit bedrag aftrekt van de lonen de initiatiefnemers.

Txiki 21 juni 2010 22:58

Link naar een artikel?

bgf324 21 juni 2010 23:14

Wat een wansmakelijk idee! Dat terwijl we hier zelf in geldnood zitten!

lombas 21 juni 2010 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833072)

Delen van het land staan op de rand van chaos net nu een kans op duurzame stabiliteit zich aanbiedt...

bgf324 21 juni 2010 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4833128)
Delen van het land staan op de rand van chaos net nu een kans op duurzame stabiliteit zich aanbiedt...

En is dat onze schuld?

bgf324 21 juni 2010 23:54

En wat gaan ze daar overgens doen met dat geld? Ze zijn daar nog niet uitgevochten. Wacht eerst tot die oorlog gedaan is om schooltjes te bouwen, waterputjes te boren, wegen aan te leggen en voedselpaketten uit te delen.

lombas 22 juni 2010 00:06

Het is de derde keer dat ik het opmerk, maar ik vraag me echt af hoe jij ineens zo'n verzuurde mens bent geworden.

bgf324 22 juni 2010 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4833152)
Het is de derde keer dat ik het opmerk, maar ik vraag me echt af hoe jij ineens zo'n verzuurde mens bent geworden.

Omdat ik vind dat de Vlaming meer recht heeft op een hoger pensioen en een kleinere belastingsbrief dan dat een Kirgiziër recht heeft om met ons geld om het even wat te doen. :evil:

bgf324 22 juni 2010 00:37

Misschien moet er een optie komen op de belastingsbrief waar je moet invullen hoeveel geld je wil schenken aan dit soort initatieven. Eens benieuwd hoeveel 'niet-verzuurde' mensen er zijn die solidair met de 3de wereld leven en gerust wat meer belasting willen betalen!

Andy 22 juni 2010 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833178)
Omdat ik vind dat de Vlaming meer recht heeft op een hoger pensioen en een kleinere belastingsbrief dan dat een Kirgiziër recht heeft om met ons geld om het even wat te doen. :evil:

Het is uw geld niet. Het is geld dat mensen (waaronder u en ik) zich toe-eigenden. Als je dan moet kiezen om er een crisis zoals die in Kirgizië mee te bestrijden, of om er de persoonlijkheidscrisis van een BMW-bezitter mee te bestrijden, dan weet ik het wel.

Demper 22 juni 2010 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4833183)
Het is uw geld niet. Het is geld dat mensen (waaronder u en ik) zich toe-eigenden. Als je dan moet kiezen om er een crisis zoals die in Kirgizië mee te bestrijden, of om er de persoonlijkheidscrisis van een BMW-bezitter mee te bestrijden, dan weet ik het wel.

Daar gaan we weer...

Tejokus 22 juni 2010 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4833051)
Link naar een artikel?

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...Kirgizie.dhtml

Tejokus 22 juni 2010 01:21

Citaat:

Ons geld niet?
Ach zo, dat is voor mij nieuw Andy.

Txiki 22 juni 2010 06:15

Vreemd. Behoort dit tot de taken van een regering van lopende zaken?

Wisord 22 juni 2010 06:17

Citaat:

De nagel op de kop ....

Paulus 22 juni 2010 06:51

Citaat:

Van wie is het geld dan wel?

Bovendien heeft de persoon in kwestie het niet over de persoonlijkheidscrisis van een BMW-bezitter, wat u daarvan maakt, maar wel over pensioenen en belastingen, respectievelijk de laagste en de hoogste van gans Europa.

Paulus.

Henri1 22 juni 2010 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833179)
Misschien moet er een optie komen op de belastingsbrief waar je moet invullen hoeveel geld je wil schenken aan dit soort initatieven. Eens benieuwd hoeveel 'niet-verzuurde' mensen er zijn die solidair met de 3de wereld leven en gerust wat meer belasting willen betalen!

Mooi voorbeeld van de "Ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken" mentaliteit.

Cdude 22 juni 2010 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4833128)

Hoe gaan 600k de stabiliteit herstellen en in stand houden?

Zwartengeel 22 juni 2010 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833072)

Heb je misschien liever dat je provincienest Melsen straks overspoeld wordt door Kirgiziërs die hier asiel komen zoeken?

Firestone 22 juni 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833133)
En is dat onze schuld?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833178)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4833179)

Met daarbij een optie over hoeveel geld je wil schenken aan werklozen die nog nooit gewerkt hebben en daar nog blij om zijn ook
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4831381)
Overslapen is heerlijk als je werkloos bent en niets te doen hebt :cheer:

Daar gaat veel meer van "ons" geld naartoe dan naar Kirgizië.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4833322)
Heb je misschien liever dat je provincienest Melsen straks overspoeld wordt door Kirgiziërs die hier asiel komen zoeken?

Op basis van een steekproef op pbe kan zo'n overspoeling het niveau in Melsen enkel ten goede komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be