![]() |
Een ander woord voor brugpensioen
Jan Denys in de Morgen wil af van het woord brugpensioen, omdat het geen pensioen is. De Bruggepensioneerde moet immers beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt.
Maar zelf stelt hij geen nieuw woord voor. Een kans dus hier voor de forummers. Hij wil ook van het brugpensioen af. Ik ook (ik heb er toch geen) Verder wil hij ook de benaming "oudere werknemer afschaffen als zijnde discriminerend. (we zijn toch pas oud op 75 tegenwoordig) Wie heeft er een betere benaming, want Denys laat ook hier verstek gaan? |
:oops:Bij nader inzicht is er geen nieuw woord voor nodig, als je het maar afschaft.
|
Citaat:
Trouwens als professioneel hangmatter heb je geen recht op brugpensioen..daarvoor moet je eerst gewerkt hebben... |
Boer Paemel zal wel raad geven.
|
Hartelijke felicitaties voor de grote vacantie van moderatie.
|
Een ander woord voor brugpensioen
Ik zou zeggen: overbruggingsmiddelbareleeftijdscrediet. |
Ik dacht aan letterwoorden i.p.v. brugpensioen.
"MAC" (Met Alle Chinezen) "POP" (Pré Overlijdens Periode) "GIF" (God In Frankrijk) "NEG" (Nog Even Genieten) etc. |
Citaat:
(Maar Niet Met DenDezen) |
aperitief pensioen?
|
Citaat:
Het woord omschrijft naar mijn gevoel perfect wat het is, een brug naar het pensioen. |
De Zevende Hemel.
Niet werken, niet afgedragen hebben (want dat heb je gedaan voor je pensioen), en toch betaald worden. Vroeger noemden ze die mensen renteniers. |
Citaat:
Dat kan niet van alle werklozen gezegd worden. Renteniers leven van hun eigen rente. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu ken ik onvoldoende van die sociale wetgeving, maar ik veronderstel dat er werklozen van een bepaalde leeftijd zijn die er niet aan konden doen dat ze werkloos gevallen zijn aan de ene kant; en aan de andere kant bruggepensionneerden van dezelfde leeftijd, vergelijkbare werksituatie ... die evenveel afgedragen hebben als die anderen .. bla bla ... maar dus heel wat meer trekken. Ik vind dat niet eerlijk. |
Citaat:
Citaat:
|
Lamzakken.
|
Citaat:
Maar is het eerlijk dat men in de ene sector beter betaald wordt dan in de andere ? Ook niet alle bruggepensioneerden krijgen dezelfde tegemoetkoming van het bedrijf. |
Het is gewoon inherent oneerlijk tegenover de mensen die WEL tot hun 65e presteren en blijven afdragen voor een immer groeiende groep hangmatgepensioneerden.
|
enkele links:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be