stropke |
23 juni 2010 13:02 |
'Onderzoek tegen Paul de Leeuw'
Strafrechterlijk onderzoek tegen Paul de Leeuw' van onze redactie
AMSTERDAM - De Aktiegroep Burgerbelangen uit Breda beweert dat ze bij hoofdofficier van justitie Herman Bolhaar het verzoek hebben neergelegd om een strafrechtelijk onderzoek in te stellen naar Paul de Leeuw.
"Wij willen laten onderzoeken of de tweet van Paul de Leeuw strafbaar is", verklaart woordvoerder Tom Dinessen. De Brabander heeft met stijgende verbazing kennis genomen van de uitspraken van Paul op internet tijdens het live uitgezonden huwelijk van de Zweedse kroonprinses Victoria.
Dinessen: "Hij twitterde doodleuk: 'Zit u ook stiekem te wachten op een zwarte Saab die zich in één of ander monument boort? Niet dat ik het ze gun, maar dan gebeurt er wat!' Nou dan vráág ik je. Dit kan toch niet? Paul zal wel denken dat hij hiermee wegkomt omdat er zoiets in Nederland is als vrijheid van meningsuiting. Maar volgens mij heeft dat grenzen. Hoe moeten de nabestaanden van de slachtoffers en de leden van het koningshuis zich wel voelen?"
Of er daadwerkelijk stappen tegen Paul gaan worden ondernomen, is nog niet bekend. Het OM ontkent dat er een zaak tegen Paul de Leeuw bij hen aanhangig is gemaakt. Dinessen: "Dat bestaat niet, ik heb een leesbevestiging van ze ontvangen dus zeggen dat ze er niets hebben ontvangen, is een leugen."
Noch Pauls werkgever de Vara, noch het management van de presentator zijn bereikbaar voor commentaar. Wel laat Paul ook weer via Twitter weten: "Heb begrepen dat de burgerbelangen Breda mij het liefst ziet weggestopt in een Peruaanse cel met een honkbalknuppel en loslippige moeder!"
http://www.telegraaf.nl/prive/702133...__.html?p=22,2
:oops:
Het voorbeeld van de "Ollandse"grote bek waar de vlamingen niet van moeten hebben, en een hoop Nederlanders ook niet.
Echt een schande en hopelijk mag hij zich voor de rechter verantwoorden. Die ongelikte beer heeft werkelijk geen greintje fatsoen en normbesef in zijn lijf. Hopelijk halen ze hem van de buis.
Als ik zijn baas was, kon hij nu gaan doppen.
|