AsGardSGO |
26 juni 2010 01:43 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
(Bericht 4837699)
Ik stoor mij er meestal meer aan dat er teveel borden staan waar blijkbaar toch niemand rekening mee houdt..
|
Tja.. dat is net de ironie vaak:
Agent: Meneer u wist toch dat u hier maar 70km/u mag rijden?
Bekeurde: Nee meneer de agent, dat wist ik niet "ik had de borden niet gezien"
NVDR: Bekeurde zeurt wel constant in cafe en op forums dat er teveel regeltjes zijn, teveel verkeersborden en wat nog allemaal...
Voorbeeld toepasbaar op elke overtreding van het verkeersreglement - ooit opgesteld om het voor iedereen, incluus jezelf, veilig te maken op de openbare weg wegens een stijgende toename aan gemotoriseerd vervoer.
Niet tegenstaande moet het inderdaad gezegd dat de signalisatie soms of vaak stukken beter kan. Alhoewel meestal de zaken wel duidelijk genoeg zijn hoor; aangekondigd op nieuws of radio; regelmatig afgeroepen of op internet vindbaar...
Ondanks een niet toereikende signalisatie mogen we niet vergeten dat elke bestuurder van een voertuig geacht wordt om niet enkel de verkeersregels te kennen maar boven alles defensief te rijden (defensief rijden; rijgedrag waarbij je rekening houdt dat er onverwachte situaties kunnen ontstaan zodat daar adequaat hoofd aan kan bieden EN zelf geen fouten trachten te maken).
|