Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   wie is het grootste gevaar voor onze samenleving? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140901)

styllo_ben 24 juni 2010 17:41

wie is het grootste gevaar voor onze samenleving?

De vraag is duidelijk: door welk van hen zal ons vredig maatschappij verstoord worden?

ik heb gekozen voor de onethische en corrupte bankiers. Anderen kunnen ons ook op stang jagen maar zij kunnen ons raken waar het meeste zeer doet, in de fundamenten van onze maatschappij: de economie

styllo_ben 24 juni 2010 17:45

al moet ik er natuurlijk bij zeggen dat ik me niet blindstaar op de bankiers als personen maar het probleem eerder bezie als een probleem van het systeem.

Die onethische en corrupte bankiers zijn eerder een verpersoonlijking van het slechte systeem.

styllo_ben 27 juni 2010 21:53

zo te zien is er helemaal geen gevaar, van geen enkel kant ook en maak ik me blijkbaar zorgen om niks

:-)

Snerror 27 juni 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4842378)
zo te zien is er helemaal geen gevaar, van geen enkel kant ook en maak ik me blijkbaar zorgen om niks

:-)

Ik vind mijn persoonlijke veiligheid belangrijker dan mijn financiële veiligheid.
Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat ik dat 2e onbelangrijk vind.

Gwyndion 28 juni 2010 09:25

Alle 3 zou ik zeggen...Het eerste is gevaarlijk op persoonlijk niveau en kan de bewegingsvrijheid belemmeren. Het tweede is gevaarlijk op een ander niveau, religieus extremisme, religie proberen op te dringen aan iedereen,... Het 3de is gevaarlijk op een globaal niveau, probeert al de macht bij zichzelf te vergaren ten koste van alles en iedereen.

eno2 28 juni 2010 10:16

Citaat:

wie is het grootste gevaar voor onze samenleving?
Slechtgereguleerde corporaties, en meer bepaald slechtgereguleerde financiële instellingen.

Khwajagan 30 juni 2010 20:41

wel, mijns insziens zijn de 1ste en de 2de gecreerd door de bankiers dus.

den dinges 30 juni 2010 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4837926)
De vraag is duidelijk: door welk van hen zal ons vredig maatschappij verstoord worden?

ik heb gekozen voor de onethische en corrupte bankiers. Anderen kunnen ons ook op stang jagen maar zij kunnen ons raken waar het meeste zeer doet, in de fundamenten van onze maatschappij: de economie

Bankiers, maar de rest mag ook opgeruimd worden.

gehuigert 30 juni 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan (Bericht 4847530)
wel, mijns insziens zijn de 1ste en de 2de gecreerd door de bankiers dus.

Pedofiele priesters zijn veroorzaakt door bankiers...?

rikbe 1 juli 2010 00:25

Geen enkele van de drie.
Corrupte politiekers/regeringen zijn de enige bedreiging van onze samenleving.
Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden, dat hangjongeren en pedofiele priesters niet gestraft worden.
Bovendien brengt corruptie aan de top mee dat de hele samenleving corrupt wordt. Als staatlieden de wetten niet meer respecteren zal uiteindelijk niemand het meer doen.
Voorbeelden: het Romeinse rijk, de Sovietunie in het verleden. Het grootste deel van de Wereld in het heden.

plakker 1 juli 2010 08:04

Ik vind dit een vreemde poll.
Voor mij is in eerste instantie mijn persoonlijke veiligheid het belangrijkste, pas daarna kijk ik verder.
Al kan je het natuurlijk omdraaien en zeggen dat mijn persoonlijke veiligheid een gevolg is van het grote probleem

NOEKIE 1 juli 2010 09:25

De islam is het grootste gevaar. Over 20 jaar worden we uitgemoord als we geen hoofddoek dragen.

Rudy 1 juli 2010 10:52

Stomme enquête gezien de beperkte keuzemogelijkheid. Wat niet belet dat het onderwerp best interessant kan zijn.

plakker 1 juli 2010 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4848178)
De islam is het grootste gevaar. Over 20 jaar worden we uitgemoord als we geen hoofddoek dragen.

Binnen 20 jaar is misschien wat vroeg, maar misschien binnen een 50 jaar of zo... :-(

rikbe 1 juli 2010 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE (Bericht 4848178)

Nee, het zijn degenen die de Islam fanatiekers hier binnelaten die het grootste gevaar zijn.

artisjok 1 juli 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikbe (Bericht 4847847)
Geen enkele van de drie.
Corrupte politiekers/regeringen zijn de enige bedreiging van onze samenleving.
Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden, dat hangjongeren en pedofiele priesters niet gestraft worden.
Bovendien brengt corruptie aan de top mee dat de hele samenleving corrupt wordt. Als staatlieden de wetten niet meer respecteren zal uiteindelijk niemand het meer doen.
Voorbeelden: het Romeinse rijk, de Sovietunie in het verleden. Het grootste deel van de Wereld in het heden.

Is dit niet gewoon "Wet van de evolutie:law of the fittest."?

rikbe 2 juli 2010 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4849276)
Is dit niet gewoon "Wet van de evolutie:law of the fittest."?

Bedoel je dat corrupte politiekers de "fittest" zijn?

artisjok 2 juli 2010 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikbe (Bericht 4850748)
Bedoel je dat corrupte politiekers de "fittest" zijn?

Neen. zij kunnen toch niet de fittest zijn.
Je schreef over corrupte pollitici : "Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden"
Wie loopt er daarbij met het meeste geld weg?
Politici zijn maar klein grut in vergelijking met de banken.

styllo_ben 2 juli 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4848334)
Stomme enquête gezien de beperkte keuzemogelijkheid. Wat niet belet dat het onderwerp best interessant kan zijn.

wat is het nu, stom of interessant?

rikbe 3 juli 2010 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4850772)
Neen. zij kunnen toch niet de fittest zijn.
Je schreef over corrupte pollitici : "Zij maken het mogelijk dat bankiers corrupt worden"
Wie loopt er daarbij met het meeste geld weg?
Politici zijn maar klein grut in vergelijking met de banken.

Jij weet er precies alles van. Ben je een onderbetaalde corrupte politieker soms?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be