Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe zit het met de veiligheid van de Koning der Belgen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140917)

RASPOUTINE 25 juni 2010 09:03

Hoe zit het met de veiligheid van de Koning der Belgen?

Na de berichten van de laatste maanden omtrent Leopold II en nu over Lumumba kan men zich daar beter vragen bij stellen.
Heeft de staatsveiligheid en anderen voldoende middelen ter beschikking om de Koning, Yves Leterme en de delegatie in het algemeen te beschermen tijdens de Congo reis?

Dit tegen een eventuele held die een bepaald verleden zou willen goedmaken?
Waarbij wij niet mogen vergeten dat Albert II toch wel de broer is van Boudewijn aan wie sommigen vandaag de schuld geven van het tweede deel.

lollysticky 25 juni 2010 11:08

gaan er mensen naar Congo die wij zullen missen hier?

dacht het niet! Misschien moeten we gans de koninklijke familie naar ginder sturen...

De schoofzak 25 juni 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4838783)
Na de berichten van de laatste maanden omtrent Leopold II en nu over Lumumba kan men zich daar beter vragen bij stellen.
Heeft de staatsveiligheid en anderen voldoende middelen ter beschikking om de Koning, Yves Leterme en de delegatie in het algemeen te beschermen tijdens de Congo reis?

...

Dat wel, denk ik. (hoewel, fantasie, fantasie ...)

Maar of ze een vliegtuig hebben dat hen tijdig in Kinsjasa zal brengen, dat is nog maar twijfelachtig.

giserke 25 juni 2010 13:02

De veiligheid van de koning kan mij uiteraard geen bal schelen. :-)

Hij mag van mij elke dag naar congo gaan. Liefst nog een beetje verder of 500m van de luchthaven.

giserke 25 juni 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4839100)
Dat wel, denk ik. (hoewel, fantasie, fantasie ...)

Maar of ze een vliegtuig hebben dat hen tijdig in Kinsjasa zal brengen, dat is nog maar twijfelachtig.

Je zou voor 1 keer content zijn dat de staatsveiligheid tekorten heeft en incompetent is :-)

De schoofzak 25 juni 2010 13:21

Ik denk dat we beter ophouden met de aandacht zo te vestigen op die pummels van de straatsveiligheid.

Seffens valt hun € nog daar in Brussel, en laten ze de Hooggeborene niet afreizen ..

lombas 25 juni 2010 13:36

Ik hoop dat ze hem daar houden. Ze hebben misschien wel een koning nodig ergens.

Cdude 25 juni 2010 13:48

giserke 25 juni 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 4839197)
Ik hoop dat ze hem daar houden. Ze hebben misschien wel een koning nodig ergens.

Dat is nog eens een gedacht sie. koning van Seksencoburg koning van Congo.

mdf 25 juni 2010 22:25

coburg en congo rijmt zelfs een betje

daiwa 25 juni 2010 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdf (Bericht 4839807)
coburg en congo rijmt zelfs een betje

Crembo en Congo ook.

Zeno! 26 juni 2010 10:37

Hoe goed is onze Air Force One eigenlijk beveiligd? :twisted:

198117cie 26 juni 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4840158)
Hoe goed is onze Air Force One eigenlijk beveiligd? :twisted:

beter als stad !!!!

DONG ZHUO 29 juni 2010 20:30

"Berten Touéé" heeft een groot malheur voor in de Congo....

Zijn koninklijke valies is spoorloos, en zaten daar nu toch wel zijn pillekes tegen den bibber in zeker !

Afin Paola had hem verwittigd "in de brousse du Congo" komt ge niks tegen dat op iets trekt.... en voor de planten moet ge er ook niet zijn die hebben we in de serres van Laeken toch ook ??

t'ja "Tonton" Albèire - de - belgique perd sa valise..... de gouverneur van West-Vlaanderen, Iefke 1ste zal hem dan maar een onderbroek en een paar kousen lenen zeker voor het staatsbezoek.... alhoewel dat Kabilla-de-gorilla dat zeker niet erg zou vinden "un roi sans chausettes" !:lol::lol::lol:

"de Congo"...... 50 jaar achteruitgang.... één groot feest !

:grab::grab:
http://www.puretrend.com/media/le-ro...avecle_m286271

den dinges 29 juni 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4838964)

dacht het niet! Misschien moeten we gans de koninklijke familie naar ginder sturen...

En liefst zonder body-guards...:-D

Carnivore 29 juni 2010 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4838964)

LOL!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be