Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom kiezen voor terrorisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140943)

flatliner 25 juni 2010 21:38

Waarom kiezen voor terrorisme?

Vandaag op het nieuws, PKK gaat toeristische badplaatsen in turkije bedreigen met bomaanslagen.

Ik vraag me nu echt af, waarom kiezen voor dit middel???????

Wat is het nut om onschuldige belgische, nederlandse, zweedse, ... toeristen proberen te vermoorden??? De sympatie dewelke ze misschien hadden in deze landen, zal toch wel verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Cdude 25 juni 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4839737)
Vandaag op het nieuws, PKK gaat toeristische badplaatsen in turkije bedreigen met bomaanslagen.

Wat is het nut om onschuldige belgische, nederlandse, zweedse, ... toeristen proberen te vermoorden??? De sympatie dewelke ze misschien hadden in deze landen, zal toch wel verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Bedreigen = veel cashverlies voor Turkije

flatliner 25 juni 2010 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4839747)
Bedreigen = veel cashverlies voor Turkije

Dat wel, maar indien turkije dan per ongeluk een dorp uitmoord, hebben ze wel de sympatie van die toeristen

is de pkk dan zo dom?

RodeLantaarn 26 juni 2010 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flatliner (Bericht 4839842)
Dat wel, maar indien turkije dan per ongeluk een dorp uitmoord, hebben ze wel de sympatie van die toeristen

is de pkk dan zo dom?

Gaan we nu de daden van de PKK goedkeuren ofzo?

AsGardSGO 26 juni 2010 01:56

Waarom kiezen voor terrorisme?
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
En kijk je hebt ineens de hele wereld problematiek samengevat.
De war on terror is dan ook na de religie de grootste farce ooit uitgeoefend. Zielige is dat de meesten er nog voor vallen ook. Het geliefde contra argument is dan ook dat het een te verminzame conspiracy theory is.
Wel dat men dan maar verder aanmoddert zo. We zullen de schade en schande achteraf wel opmeten en spijt hebben als het te laat is.

Cdude 26 juni 2010 07:58

Je kan je natuurlijk afvragen waarom de Koerden het niet op de democratische manier proberen.
Dit deden ze, tot Turkije hun partij verbood.
Tja, dan maar hurten where it hurts the most, in de geldbuidel.

Jaani_Dushman 27 juni 2010 11:40

Citaat:

Wat is het nut om onschuldige belgische, nederlandse, zweedse, ... toeristen proberen te vermoorden???

De term "onschuldig" is voor interpretatie vatbaar wanneer je beseft dat zij instaan voor een belangrijk deel van de financiering van het Turkse regime.

The Common Sense 28 juni 2010 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4841393)
De term "onschuldig" is voor interpretatie vatbaar wanneer je beseft dat zij instaan voor een belangrijk deel van de financiering van het Turkse regime.

Ik ga deze vakantie ook naar Turkije, jaja hypocriet ik weet het. Toch word ik liever niet opgeblazen of doodgeschoten. De pret zou eraf zijn. :lol:

Maar even serieus, wie zou zijn reis nu willen opzeggen en €800 verliezen?

Jozef Ostyn 28 juni 2010 10:59

Beetje zoals de ETA-aanslagen in Spaanse toeristische badplaatsen en aanslagen van moslim-fundamentalisten in Egyptische toeristische oorden.
Terrorisme blijft terrorisme.
Daarom steun ik ook de PKK niet.

Tamam 28 juni 2010 12:37

Citaat:

Heb je soms een link naar dit nieuws? Ik sta positief voor een onafhankelijk Koerdistan, maar het is inderdaad heel jammer dat de PKK hiervoor kiest.... Als dit nieuws blijkt te kloppen verdwijnt m'n steun voor de PKK resoluut.

The Common Sense 28 juni 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 4843211)
Heb je soms een link naar dit nieuws? Ik sta positief voor een onafhankelijk Koerdistan, maar het is inderdaad heel jammer dat de PKK hiervoor kiest.... Als dit nieuws blijkt te kloppen verdwijnt m'n steun voor de PKK resoluut.

Inderdaad, ik ben voor een guerilla-strijd, maar absoluut tegen terrorisme!

Cdude 28 juni 2010 14:42

Wat zijn de alternatieven als Turkije je partij verbiedt?

The Common Sense 28 juni 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843390)
Wat zijn de alternatieven als Turkije je partij verbiedt?

In ieder geval geen terrorisme! Daar help je niemand mee.

Cdude 28 juni 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4843397)
In ieder geval geen terrorisme! Daar help je niemand mee.

Ik vraag niet , wat niet, ik vraag , wat dan wel.

The Common Sense 28 juni 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843412)
Ik vraag niet , wat niet, ik vraag , wat dan wel.

???

Cdude 28 juni 2010 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4843450)
???

Alternatief voor terrorisme.

The Common Sense 28 juni 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4843458)
Alternatief voor terrorisme.

ah! Daar heb ik zo niet meteen een ideetje voor! :|

Tamam 28 juni 2010 15:52

Iemand een link naar dit nieuws? Het verbaast me ten zeerste dat PKK voor burgerslachtoffers gaat..

Cdude 28 juni 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 4843474)
Iemand een link naar dit nieuws? Het verbaast me ten zeerste dat PKK voor burgerslachtoffers gaat..

Is dat nu zoooooo moeilijk?

http://www.google.be/search?hl=en&q=...=&oq=&gs_rfai=

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be