![]() |
Wat als Bart De Wever Faalt?
Hier nog eens de feiten zwart op wit:
Nederlandstalige lijsten Kamer Partij 2010 2007 verschil percent stemmen N-VA 27,8 CD&V 17,3 sp.a 14,6 Open Vld VB 12,3 Groen! 6,9 LDD 3,7 blanco & ongeldig 402.488 stemmen Partijen die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn: stemmen van "NVA + LDD + VB" samengeteld = 43,8 % van de stemmen Nederlandstalige lijsten Senaat perc. stemmen N-VA 31,69 CD&V 16,15 sp.a 15,31 Open Vld 13,32 VB 12,28 Groen! 6,28 LDD 3,27 blanco & ongeldig 460.365 stemmen Partijen die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn: stemmen van "NVA + LDD + VB" samengeteld = 47,24 % van de stemmen En dan vergeet ik nog de flamiganten uit de andere partijen erbij te tellen: VolksUnie overlevers in de spa, open VLD, CD&V en groen! |
Bart gaat niet falen.
Hij is zelfs al bezig met sanering. Als informateur ontvangt hij iedereen met koffie of water.... |
Citaat:
Hij is bezig met voorbereiding van de sanering in het geval dat er een regering met hem komt, eerst moet er een stabiele regering zijn om een sanering te kunnen doen. Nog niks is zeker: t is zelf niet uit te sluiten dat hij morgen van zijn paard valt (Letterlijk en figuurlijk, zie De Croo en Yves Leterme 2007. Ok toegegeven hij pakt het anders aan dan Leterme maar falen kan je nooit uitsluiten). |
Wat naïef, zeg, ervan uitgaan dat 100% van de mensen die op N-VA en/of VB en/of LDD stemden voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn, terwijl je aan de andere kant wel toegeeft dat niet 100% van de stemmers op andere partijen ertegen zijn.
|
Citaat:
Het best geplaatst was de NVA. Ik geloof dus wat je beweert. Het werd ons voortdurend erin geramd dat men 3 jaar langs niets gedaan heeft. Dat klopt ook niet maar men bleef het maar herhalen. |
Citaat:
De draad gaat er wel over, wat de alternatieven zijn, als het Weverke zijn informateurshoed aan de haak zou moeten hangen. Welke mogelijke meerderheden zullen werkbaar zijn ? |
Citaat:
Iedereen wil meedoen ;) Het lijkt dit te worden: NVA-SPA-CD&V OVLD ZOU niet willen, liever een oppositiekuur dus. |
Citaat:
Welke meerderheden ik werkbaar zie? Ik denk dat vanwege de particratie geen enkele meerderheid echt zeer werkbaar is. Ik zie een meerderheid met delen van verschillende partijen mogelijk, maar zeker niet wanneer de dwarsliggers van hun partijen dan automatisch mee in de regering moeten. Hoe het probleem van de particratie volgens mij opgelost dient te worden lees je in het volgende voorstel: http://forum.politics.be/showthread....38#post4839238 |
Als De Wever zou falen, zou dat een zegen voor Vlaanderen kunnen zijn.
|
Citaat:
Zou jij jezelf gesaneerd voelen als men jou een paar vingers, armen of benen zou amputeren? Dat is nochtans waar de huidige staatshervorming en vooral de 22 miljard (en daarbovenop vanaf 2012: nog eens minstens zoveel voor de gepensioneerde babyboomers) op neerkomen. |
Citaat:
En dat zal dan verkocht worden als de schuld van de N-VA. |
Lekker overzichtelijk.
|
Citaat:
|
Als BDW faalt (wat er dik inzit) doen we gewoon nog eens over wat we in de jaren 80 deden. Krijgen we een Leterme 3 - 4 -5 - 6- 7 - 8 - 9 met misschien af en toe nog eens iets anders er tussen ( een Di rupo 1-2 of een van Quickenborne 0.5 of een Van den Broecke 1-2 ) of weet ik wat nog allemaal.
In Nederland krijgen ze nog geen regering recht wat zou het hier dan lukken. |
Citaat:
Inderdaad, dan kunnen we met gemak nog 4 jaar door zoals voordien. De gewone man zal dat helaas duur moeten betalen. Trouwens, ik vind het een beetje absurd om te denken dat er automatisch een opstoot Vlaams nationalisme zou volgen nadat een nationalistische partij gefaald zou hebben. Alles hangt af van de manier waarop dit is gebeurd. *edit: of heb ik uw post verkeerd begrepen? |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel een paar magische woorden. ================================================== ==== Het volk had de indruk (INDRUK) dat ze gedurende 3 jaren geklxxt waren. Werd ook omschreven met een paar magische woorden. Dus ik ben er zeker van dat Bart ook een pak proteststemmen heeft gekregen. |
Maar Leterme heeft afgedaan, die mag komen vertellen wat hij wil, die krijgt enkel nog stemmen van oude CVPers.
Als De Wever mislukt, dan zal de reden waardoor doorslag gevend zijn, is het doordat de franstalige dwars liggen, is met de volgende verkiezingen Vlaanderen gesplitst, dan heeft Dewever 1.000.000 stemmen zeker weten. en ik heb er deze keer niet voor gestemd. |
Als BDW/Di-Rupo falen,tsja,dan weet ik het ook niet meer.....
Want terwijl er dan geschreeuwd wordt over separatisme en zo zullen mensen moeten overleggen HOE dat dan moet geschieden.Het alternatief,de greep in de kassa's leidt tot anarchisme,frustratie en wanorde... :? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be