Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Interessante investering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140972)

MIS 26 juni 2010 20:14

Interessante investering

A : Mijnheer de Bank, kan ik van U een lening krijgen om malarianetten te kopen of produceren ?
B : Dat kan zeker, hoe gaat U deze lening terugbetalen ?
A : Vrij eenvoudig, als ik deze malarianetten uitdeel aan diegene die ze nodig hebben, dan redden we miljoenen mensen van de dood.
B : Dat begrijp ik, maar dat is mijn vraag niet, ik vroeg hoe U dat geld zou terugbetalen ?
A : Wel, als de niet doden kunnen werken, dan kunnen ze ook een spaarrekening bij U openen en op die manier zullen we dat geld terugbetalen
B : En hoe lang denkt U daarover te doen ?
A : Dat hangt af van hoe snel U mij die lening geeft en we die mensen kunnen redden van de dood.
B : Dat moet ik eerst voorleggen aan de commissie, ben nog niet zeker of het ook rendabel is
A : Oh, rendabel zal het zeker zijn, we gaan die mensen ook inzetten om producten te maken waarvan we heel veel winst verwachten.
B : Interessant, aan welke producten denkt U dan ?
A : Dat is eenvoudig, aan malarianetten.
B : Slim bekeken, daar zal de commissie wel oor naar hebben
A : Uiteraard, maar we moeten zo snel mogelijk die doden tot leven wekken, hoe langer we wachten hoe minder snel we dat rendement kunnen delen.
B : Ok, ik begrijp U, ik laat U nog bericht.
A : Dank, ik wacht op uw beslissing om te kunnen investeren in de economie

praha 26 juni 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4840881)
A : Mijnheer de Bank, kan ik van U een lening krijgen om malarianetten te kopen of produceren ?
A : Vrij eenvoudig, als ik deze malarianetten uitdeel aan diegene die ze nodig hebben, dan redden we miljoenen mensen van de dood.
B : Dat begrijp ik, maar dat is mijn vraag niet, ik vroeg hoe U dat geld zou terugbetalen ?
A : Wel, als de niet doden kunnen werken, dan kunnen ze ook een spaarrekening bij U openen en op die manier zullen we dat geld terugbetalen
A : Dat hangt af van hoe snel U mij die lening geeft en we die mensen kunnen redden van de dood.
B : Dat moet ik eerst voorleggen aan de commissie, ben nog niet zeker of het ook rendabel is
A : Oh, rendabel zal het zeker zijn, we gaan die mensen ook inzetten om producten te maken waarvan we heel veel winst verwachten.
A : Uiteraard, maar we moeten zo snel mogelijk die doden tot leven wekken, hoe langer we wachten hoe minder snel we dat rendement kunnen delen.

:lol:

daiwa 26 juni 2010 21:35

K&K met die zever.

Savatage 26 juni 2010 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4840960)
K&K met die zever.

Dan dacht ik dat meneer eens met een leuke aandelentip zou afkomen ...

MIS 26 juni 2010 21:37

Citaat:

K&K met die zever.
Kunnen we daar ook een lening voor krijgen ?

MIS 26 juni 2010 21:40

Citaat:

We zijn ondernemers, de afzetmarkt is in ieder geval gegarandeerd. Ook beursgenoteerd zal onze ondermening zijn, megawinst verwacht. Een kwestie van vertrouwen natuurlijk, als het redden van mensen niet rendabel genoeg blijkt, dan zal ons aandeel weer dalen, dat spreekt voor zich.

daiwa 26 juni 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4840961)

:lol:

daiwa 26 juni 2010 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4840962)
Kunnen we daar ook een lening voor krijgen ?

Zoals ik al zei, zeveren moet je in K&K doen.

MIS 26 juni 2010 22:18

Citaat:

Zoals ik al zei, zeveren moet je in K&K doen.
Als ik daar zin in heb, kom ik later wel eens. Amuseer je alvast.

voicelesscharlie 27 juni 2010 17:30

Citaat:

Ga je die muggen hun eten afpakken?8O
Dat is niet zeer poco van jou.
Ik ga klacht neerleggen bij Michel.

MIS 27 juni 2010 17:38

Citaat:

Ga je die muggen hun eten afpakken? Dat is niet zeer poco van jou. Ik ga klacht neerleggen bij Michel.
Neen, ik wou aan de Bank een lening vragen om malarianetten te kunnen kopen of produceren. De doelstelling was om miljoenen mensen van de dood te redden. Was dat niet duidelijk misschien ? Vind het ook jammer voor die muggen natuurlijk, dat spreekt voor zich. Ik zal Michel zelf een mailtje sturen, ik hoop dat hij niet al te kwaad wordt wanneer we zo beestachtig te keer gaan.

Cdude 27 juni 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4841873)
Ga je die muggen hun eten afpakken?8O
Dat is niet zeer poco van jou.
Ik ga klacht neerleggen bij Michel.

Muggen zijn nectar feeders;-)

MIS 27 juni 2010 18:11

Citaat:

Muggen zijn nectar feeders
Bij het zien van zoveel doden, wordt een mens blijkbaar humoristisch. Een vreemd fenomeen is dat, als er nog budget over is, onderzoeken we dat wel eens. Voorlopig is het wachten op het antwoord van de bank.

corse 27 juni 2010 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4841948)
Bij het zien van zoveel doden, wordt een mens blijkbaar humoristisch. Een vreemd fenomeen is dat, als er nog budget over is, onderzoeken we dat wel eens. Voorlopig is het wachten op het antwoord van de bank.

Juist Mis, en niet anders.

an1958 27 juni 2010 20:48

interessante investering

Citaat:

Conclusie van dit verhaal:"Als je géén centen hebt,en dus géén waarborg kunt stortenkun je niets verwachten van de bank.
In Amerika hebben ze wel geld geleend,zonderwaarborg,en we zien erde gevolgen nu nog van.
De vraag is natuurlijk,is het normaal,dat vele mensen zulk een laag inkomen hebben,waardoor ze niet kunnen sparen,en geen waarborg kunnen ophoesten.???

MIS 27 juni 2010 21:04

Citaat:

Conclusie van dit verhaal:"Als je géén centen hebt,en dus géén waarborg kunt stortenkun je niets verwachten van de bank. In Amerika hebben ze wel geld geleend,zonderwaarborg,en we zien erde gevolgen nu nog van. De vraag is natuurlijk,is het normaal,dat vele mensen zulk een laag inkomen hebben,waardoor ze niet kunnen sparen,en geen waarborg kunnen ophoesten.???
In deze maatschappij is dat normaal te noemen. Voor wie iets van economie begrijpt helemaal niet. Gezien de omstandigheden en omdat we geen onderpand hebben, zullen we dan onze poging om die miljoenen mensen van de dood te redden in de ijskast steken, daar stinken ze wat minder. Toch laten we het niet na om de oefening eens in de praktijk te doen, misschien met verborgen camera.

gehuigert 27 juni 2010 21:21

Als ik mij niet vergis wil -nu omdat er crisis is- de overheid garant staan tot een zeker bedrag bij de bank voor een lening.

MIS 27 juni 2010 22:46

Citaat:

Als ik mij niet vergis wil -nu omdat er crisis is- de overheid garant staan tot een zeker bedrag bij de bank voor een lening.
Met als onderpand 'de bevolking' of zien ze dat anders ?

gehuigert 27 juni 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 4842499)
Met als onderpand 'de bevolking' of zien ze dat anders ?

Geen idee eigenlijk hoe dat werkt. Ik denk dat zij gewoon hun eigen begroting ofzo kunnen gebruiken als onderpand?

Savatage 27 juni 2010 22:53

Nog altijd geen aandelentips?

Ik ben aan het kijken om een gokje te wagen op CTIC of HEB

Beiden zijn gecrasht, maar ze kunnen gemakkelijk 100% nog stijgen op een paar dagen tijd. Wel best enkel met geld dat je kan missen, het risico is enorm.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be