Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Automatisch alle berichten gelezen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140978)

gehuigert 27 juni 2010 01:23

Automatisch alle berichten gelezen?

Af en toe -meestal rond middernacht maar ik heb het ook al midden op de dag meegemaakt- worden alle threads van dit forum als gelezen gemarkeerd.

Gebeurt dit automatisch? Doe ik iets fout? Kan ik dit stoppen?

Reeds geprobeerd:
-af en toe zelf alle forums als gelezen markeren maar dit heeft het geautomatiseerde alles gelezen indicatie niet beinvloed.

Raf 27 juni 2010 07:24

Ik heb dat inderdaad ook al zien gebeuren...

Cdude 27 juni 2010 08:13

Omgekeerd gebeurt ook wel eens.
Dat verschillende gelezen threads, ongelezen staan.

Firestone 27 juni 2010 08:30

Scenario A:
Je logt in, leest een thread die als ongelezen staat, sluit je browser (maar logt niet uit), opent je browser opnieuw na minder dan 15 minuten, surft naar pbe: de gelezen thread staat weer als ongelezen.

Scenario B:
Je logt in, leest niks, sluit je browser (maar logt niet uit), opent je browser opnieuw na meer dan 15 minuten, surft naar pbe: alle threads staan als gelezen.

Conclusie: software werkt een beetje vreemd.
De software houdt je "laatste bezoek" bij. Als je 15 minuten niets doet op pbe (of de browser of pbe-pagina sluit), wordt dat veld gereset, anders niet.
Alle threads waarin n�* dat "laatste bezoek" posts zijn bijgekomen staan op "niet gelezen", tenzij je ze in de sessie zelf gelezen hebt.

Vooral Scenario B vind ik wat vervelend. Nochtans ken ik fora die eveneens op vBulletin draaien en waar dit niet voorkomt.

gehuigert 27 juni 2010 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841221)
Scenario A:
Je logt in, leest een thread die als ongelezen staat, sluit je browser (maar logt niet uit), opent je browser opnieuw na minder dan 15 minuten, surft naar pbe: de gelezen thread staat weer als ongelezen.

Scenario B:
Je logt in, leest niks, sluit je browser (maar logt niet uit), opent je browser opnieuw na meer dan 15 minuten, surft naar pbe: alle threads staan als gelezen.

Vooral Scenario B vind ik wat vervelend. Nochtans ken ik fora die eveneens op vBulletin draaien en waar dit niet voorkomt.

Ik denk dat het scenario B zal zijn, maar dan zonder het sluiten van mijn browser (Firefox). Die sluit ik nooit af, tenzij als ik de computer zelf uitzet. Gisteren las ik bvb. 2u lang de thread van Hot Marijke fvdw -32 pagina's lang- en was alles op het einde (tussen 23u en 00u 59) als gelezen gemarkeerd

Firestone 27 juni 2010 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841229)
Ik denk dat het scenario B zal zijn, maar dan zonder het sluiten van mijn browser (Firefox). Die sluit ik nooit af, tenzij als ik de computer zelf uitzet.

De browser sluiten was een voorbeeld. Het volstaat dat je de pbe-pagina sluit, en daarna weer opent om hetzelfde effect te krijgen. Of gewoon voor 15 minuten openlaat maar niets doet.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841229)
Gisteren las ik bvb. 2u lang de thread van Hot Marijke fvdw -32 pagina's lang- en was alles op het einde (tussen 23u en 00u 59) als gelezen gemarkeerd

:-)

gehuigert 27 juni 2010 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841231)
De browser sluiten was een voorbeeld. Het volstaat dat je de pbe-pagina sluit, en daarna weer opent om hetzelfde effect te krijgen.
:-)

Dus als ik de pagina laat openstaan zou het niet meer mogen gebeuren ?

(en het is een boeiende vrouw ;-) )

Firestone 27 juni 2010 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841233)
Dus als ik de pagina laat openstaan zou het niet meer mogen gebeuren ?

Ik denk dat als je een pagina openlaat, maar gedurende méér dan 15 minuten op pbe niks doet het ook zal gebeuren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841233)
(en het is een boeiende vrouw ;-) )

Ongetwijfeld. :-)

gehuigert 27 juni 2010 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841235)
Ik denk dat als je een pagina openlaat, maar gedurende méér dan 15 minuten op pbe niks doet het ook zal gebeuren.

Ongetwijfeld. :-)

:O dat werkt verslaving in de hand :O (eens een mail sturen naar onze ministère van welzijn :P)

Cdude 27 juni 2010 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841221)
Scenario A:

Scenario B:

De software houdt je "laatste bezoek" bij. Als je 15 minuten niets doet op pbe (of de browser of pbe-pagina sluit), wordt dat veld gereset, anders niet.
Alle threads waarin n�* dat "laatste bezoek" posts zijn bijgekomen staan op "niet gelezen", tenzij je ze in de sessie zelf gelezen hebt.

² maar dan voor beide scenario's.

gehuigert 27 juni 2010 12:44

Is er dus iets concreets kan doen qua procedure dat dit niet meer zal voorvallen?

Firestone 27 juni 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841491)
Is er dus iets concreets kan doen qua procedure dat dit niet meer zal voorvallen?

Enkel de admins kunnen de werking van vBulletin terzake aanpassen.

gehuigert 27 juni 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841545)
Enkel de admins kunnen de werking van de vBulletin terzake aanpassen.

Oh ok :( Spijtig, vandaag al 3e maal threads verloren :(

Is dit een recentelijk probleem (kans dat het zal opgelost worden) of bestaat het al lang (kans dat ze geen zin hebben het op te lossen) ?

Firestone 27 juni 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4841559)
Oh ok :( Spijtig, vandaag al 3e maal threads verloren :(

Is dit een recentelijk probleem (kans dat het zal opgelost worden) of bestaat het al lang (kans dat ze geen zin hebben het op te lossen) ?

Heb het hier nooit anders geweten.

gehuigert 27 juni 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4841565)
Heb het hier nooit anders geweten.

Aw ok bedankt :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be