![]() |
Wat wordt het resultaat van de onderhandelingen?
Er zijn maar een paar mogelijke scenarios (tenzij ik iets over het hood zie) voor wat betreft de resultaten van de huidige (eerste?) reeks onderhandelingen. Wat wordt het?
|
Regering NVA-PS plus kleintjes; BHV gesplitst, matige staatshervorming
Alhoewel het matige een vrij rekbaar begrip is. Ik denk dat hij nét niet de Vlaamse resoluties erdoor zal krijgen. (dus grote delen wel, maar net niet alles om ook de Franstaligen hun zin te geven) |
Grote staatshervorming. De Vlaamse eisen worden allemaal bewaarheid, BHV gesplitst. Mijn keuze staat er dus niet bij. :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meer moet dat niet zijn toch? Ook ZIJ willen meer bevoegdheden, Bart heeft ze weten te overtuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu komt alle heil voor vlaanderen van Belgicist Di Rupo. Sta me toe dat ik enigzins twijfel... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, het is de wens van Dirupo om in Wallonië meer bevoegdheden én centen te hebben om mee te spelen, en zijn regio beter uit te bouwen. |
Citaat:
De uitbreiding van Brussel is ook een van zijn wensen. BHV dat niet gesplistst wordt, nog een van zijn wensen. En dan waar je zegt, "hij kan niet anders", daar maak je jezelf wat wijs vrees ik. Al wat hij moet - en zal doen, is dwarsliggen totdat BDW er genoeg van heeft. En dan komt er een Vlaamse minderheidsregering. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be